תערוכת פריז 2018
תערוכת פריז 2018.
תערוכת פריז 2018
תערוכת פריז 2018.

תערוכת פריז 2018 הייתה הבית לסדרה 3 החדשה, למחליפת האוריס הקורולה האצ׳בק החדשה והאות לכניסה בכל הכוח של מרצדס ואודי לתחום הרכבים החשמליים.

 

תערוכת פריז 2018 התאפיינה השנה בהרבה תכלס ומעט חזון, בעיקר דגמי ייצור אותם נפגוש בקרוב על הכביש, את כולם כמעט נפגוש בישראל השנה/שנה הבאה, ומעט דגמי קונספט רעיוניים.

 

התערוכה שימשה את מרצדס ואודי להשקת הדגמים החשמליים הראשונים של שני המותגים, כבר לא דגמי ״שלא נפספס את הרכבת״ אלא דגמים שהם כניסה מלאה לתחום הרכב החשמלי עם תוכנית עסקית ברורה הכוללת משפחה שלמה של דגמים חשמליים מלאים אותם נפגוש במהלך השנים הקרובות.

 

אודי:

אודי e-tron
אודי e-tron החשמלי - בתחילת 2019 בישראל.

את מרכז הבמה של אודי תפס כמובן הקרוסאובר החשמלי אודי e-tron, הנציג הראשון למגוון רכבים חשמליים אותם אודי תציג במהלך החמש השנים הקרובות. לדגם שני מנועים חשמליים, הספק כולל של 360 כ״ס וטווח נסיעה חשמלי של 400 ק״מ בזכות סוללה ענקית בקיבולת של 95kWh.

 

יחד עם ה-e-tron אודי הציגה דגמים חשובים לא פחות, Q3 החדש שנחשף לאחרונה, Q8 הבכיר, A1 החדשה וכן גרסה ספורטיבית ראשונה לקרוסאובר הקטן של אודי, ה-SQ2.

 

ב.מ.וו:

2019 ב.מ.וו סדרה 3 החדשה
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה.

ב.מ.וו ניצלה את תערוכת פריז בכדי לחשוף את אחד הדגמים החשובים ביותר שלה, סדרה 3 החדשה, עם עיצוב ספורטיבי יותר, מנועים חדשים, גרסת פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של 60 ק״מ ותא נוסעים מבוסס Live Cockpit.

 

יחד עם סדרה 3 החדשה, ב.מ.וו הציגה גם את סדרה 8 הבכירה, i3 המחודשת עם טווח נסיעה משופר של 310 ק״מ, Z4 החדשה, גרסת ביצועים ראשונה ל-X2 בדגם M35i וגרסה היברידית פלאג-אין ל-X5 החדש, עם טווח נסיעה חשמלי של 80 ק״מ.

 

דאצ׳יה:

דאצ׳יה לא הציגה דגמים חדשים, אך היא ציידה את הדאסטר במנוע 1.3 ליטר טורבו חדש, בהספקים של 130-150 כ״ס. מנוע המחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הנוכחי של הדגם.

 

DS:

ds3 קרוסבק
DS3 קרוסבק.

מותג היוקרה של סיטרואן הציג מספר חידושים חשובים למותג: DS3 קרוסבק, הקרוסאובר העירוני הראשון של המותג כולל גרסה חשמלית מלאה לדגם E-TENSE, עם טווח נסיעה של 300 ק״מ, וגרסת פלאג-אין E-TENSE ל-DS7 עם הספק מרבי של 300 כ״ס וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק״מ.

 

הונדה:

הונדה הציגה בפריז את הגרסה ההיברידית ל-CR-V החדש, עם 182 כ״ס וצריכת דלק משולבת של 18.9 ק״מ לליטר. בנוסף, הונדה הציגה את מתיחת הפנים למכונית הספורט NSX.

 

טויוטה:

2019 טויוטה קורולה החדשה
2019 טויוטה קורולה החדשה - האוריס הפכה לקורולה.

עבור טויוטה זו הייתה תערוכה חשובה במיוחד עם חידוש כמעט מלא של הצי הדגמים שלה עבור השוק האירופאי. ראשונה היא הקורולה החדשה במרכב האצ׳בק או סטיישן (אוריס לשעבר), איכותית יותר המבוססת על פלטפורמת TNGA המצוינת, מרווחת יותר באופן משמעותי, במיוחד הקורולה סטיישן עם בסיס גלגלים של 2.70 מטר במקום 2.60 בדגם היוצא, מצוידת במערכות הנעה היברידיות חדשות, 1.8 ליטר 122 כ״ס או 2.0 ליטר 180 כ״ס, ובדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת TSS.ֿֿ

 

2019 טויוטה ראב 4 החדש
טויוטה ראב4 החדש, עם מערכת הנעה היברידית 2.5 ליטר חדשה.

דגם חשוב לא פחות הוא הראב4 היברידי החדש, עם עיצוב נועז, תא נוסעים איכותי ומאובזר יותר ומערכת הנעה היברידית 2.5 ליטר חדשה וחסכוניות יותר עם 222 כ״ס וצריכת דלק משולבת של 22.2 ק״מ לליטר.

 

בנוסף לשני דגמים אלו, טויוטה הציגה את הקאמרי ההיברידית החדשה,שכבר משווקת בישראל, החוזרת לאירופה כתחליף לאוונסיס.

 

יונדאי:

יונדאי i30 פאסטבק N
יונדאי i30 פאסטבק N - גרסת ביצועים שימושית.

תערוכת פריז הייתה עבור יונדאי בסימן ספורטיבי עם הצגתה של ה-i30 פאסטבק N, עם 275 כ״ס ו-6.1 שניות 0-100 קמ״ש. בנוסף, יונדאי הציגה את הטוסון המחודש המצויד לראשונה במערכת מיקרו-היברידי על בסיס מנוע דיזל וכן את ה-i20 המחודשת המצוידת במנוע 1.0 טורבו 100 כ״ס המשודך לראשונה לתיבת 7 הילוכים DCT ובמערכות בטיחות מתקדמות.

 

לקסוס:

לקסוס ES החדשה עשתה את הופעת הבכורה הראשונה שלה באירופה. הדגם יחליף באירופה ובישראל את ה-GS כמכונית הסאלון של לקסוס, זולה במעט מה-GS, עם הנעה קדמית במקום אחורית ומערכת הנעה היברידית זהה לזו של הקאמרי, עם 218 כ״ס. לקסוס הציגה בנוסף את הקרוסאובר UX, אשר ישווק בתקופה הקרובה בישראל, וכן מתיחת פנים למכונית הקופה לקסוס RC.

 

מרצדס:

מרצדס A קלאס סדאן
A קלאס סדאן.

עבור מרצדס, תערוכת פריז 2018 הייתה משמעותית במיוחד ועל הבמה הוצגו דגמים חדשים, רבים וחשובים. אם נתחיל בקטן, מרצדס A קלאס סדאן עשתה את הופעת הבכורה הראשונה שלה באירופה, יחד עם גרסה ספורטיבית A35 amg המצוידת במנוע 2.0 טורבו עם 306 כ״ס והנעה כפולה ומאיצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-4.7 שניות. עבור אלו שירצו A קלאס מרווחת יותר יוכלו לבחור ב-B קלאס החדשה, אשר נחשפה בבכורה עולמית בתערוכה.

 

"
מרצדס EQC.

יחד עם דגמים אלו מרצדס הציגה את הקרוסאובר החשמלי EQC,  דגם ראשון מתוך משפחה של דגמים חשמליים אשר ישווקו תחת מותג המשנה EQ. למרצדס EQC, הדומה בגודלו ל-GLC אך יותר מרווח, שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 408 כ״ס, נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 5.1 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 400 ק״מ. לצידו של ה-EQC מרצדס הציגה את ה- GLE החדש.

 

לאחר שחשפה השנה את מכונית הקופה ארבע דלתות הספורטיבית AMG GT4 גרסאותיה הבכירות, מרצדס הציגה בפריז גרסת בסיס לדגם, AMG GT43.

 

פורשה:

פורשה הציגה את המקאן המחודש, אשר זכה לעיצוב ותא נוסעים בהשראת הקאיין החדש. בשלב זה הדגם ישווק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 245 כ״ס, עד אשר פורשה תעדכן את יתר יחידות ההנעה של הדגם בהתאם לתקן WLTP החדש. בנוסף, פורשה הציגה את ה-911 ספידסטר המרהיבה כגרסה האחרונה של ה-991 הנוכחית, במהדורה מוגבלת של 1948 יחידות.

 

פיג׳ו:

פיג'ו 508 SW סטיישן החדשה 2018
פיג'ו 508 SW סטיישן החדשה

פיג׳ו הציגה בתערוכת את ה-508 החדשה, במרכב סדאן וסטיישן אך גולת הכותרת של המותג בתערוכה היו אלו מערכות ההנעה ההיברידיות פלאג-אין החדשות של החברה: מערכת HYBRID להנעה קדמית עם טווח חשמלי של 40 ק״מ והספק כולל של 225 כ״ס ומערכת HYBRID4 לדגמי הנעה כפולה עם טווח חשמלי של 50 ק״מ והספק כולל של 300 כ״ס. ה-508 החדשה וה-3008 יהיו הדגמים הראשונים לעשות שימוש במערכות אלו, החל משנה הבאה.

 

בנוסף לשני דגמים אלו, פיג׳ו הציגה את הקונספט e-Legend, קונספט למכונית קופה חשמלית הנושאת עיצוב רטרו מודרני בהשראת ה-504 קופה ומצוידת במנועים חשמליים בהספק כולל של 462 כ״ס. הקונספט הוא הצהרה של פיג׳ו כי העתיד החשמלי והאוטונומי לא חייב להיות משעמם, אפשר לתת לרכב לנהוג בדרך לעבודה ולקחת את ההגה לידיים וליהנות מנהיגה בסופי השבוע.

 

סוזוקי:

סוזוקי ויטרה 2019
2019 סוזוקי ויטרה - מתיחת פנים.

הג׳מני החדש עשה את הופעת הבכורה האירפואית שלו בתערוכת פריז. מצויד במנוע 1.5 ליטר חדש עם 102 כ״ס, ממשיך עם שלדת סולם והנעה כפולה כמובן, אך גם עם תיבת 4 הילוכים אוטו׳ מיושנת. לצידו של הג׳מני סוזוקי הציגה את הויטרה המחודש, עםעימוב מעודכן, תא נוסעים משודרג ושני מנועים חדשים: 1.0 ליטר טורבו 110 כ״ס חדש ומנוע 1.4 טורבו 140 כ״ס.

 

סיאט:

סיאט טראקו
סיאט טראקו.

הכוכב של סיאט היה הטראקו, הקרוסאובר 7 מושבים הראשון של המותג, מתחרה לפיג׳ו 5008, סקודה קודיאק ועוד. לא רלוונטי לישראל, אך יחד עם הטראקו סיאט הציגה גרסת גז טבעי דחוס TGI לארונה.

 

סקודה:

סקודה vision rs קונספט
סקודה vision rs קונספט - הראפיד הבאה בגרסה ספורטיבית פלאג-אין.

סקודה הציגה בתערוכה את הקודיאק RS, גרסת ביצועים לקרוסאובר הבכיר של המותג עם מנוע 2.0 ליטר דיזל 240 כ״ס, עיצוב וכיול ספורטיביים ונתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.0 שניות. יחד עם הקודיאק RS סקודה הציגה גרסאות סקאוט וספורטליין לקארוק.

 

הדגם החשוב של סקודה בתערוכה היה הקונספט Vision RS, קונספט המהווה הצצה לדור הבא של הראפיד, לשפת העיצוב החדשה של דגמי ה-RS של סקודה ובעיקר, הצגה ראשונה של מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין הראשונה של סקודה, אותה נפגוש החל מהשנה הבאה בסופרב ובקודיאק. למערכת ההיברידית, המבוססת על מנוע 1.5TSI, הספק כולל של 245 כ״ס וטווח נסיעה חשמלי 70 ק״מ.

 

קיה:

קיה פרו-סיד GT
קיה פרו-סיד החדשה.

כוכבת התערוכה של קיה הייתה הפרו-סיד החדשה, כבר לא במרכב 3 דלתות אלא במרכב שוטינגברייק מושך עם חבילת עיצוב ספורטיבית GT-Line כסטנדרט. במקביל, קיה הציגה גרסאות GT ספורטיביות לפרו סיד ולסיד האצ׳בק (סיד GT), עם כיול ספורטיבי ומנוע 1.6 ליטר טורבו 204 כ״ס ולראשונה עם תיבת הילוכים אוטו׳, 7 הילוכים DCT.

 

יחד עם שני דגמים אלו, קיה הציגה בנוסף את הנירו החשמלי (e-NIRO) המשווק בתי גרסאות טווח של 312 ק״מ או 485 כ״ס, וכן את הספורטאז׳ 2019 המחודש אשר זכה לעיצוב חיצוני מלוטש יותר, למספר שדרוגים בתא הנוסעים ולמערכת הנעה מיקרו-היברידית 48V המשולבת במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל עם 185 כ״ס 40.8 קג״מ המשודך להנעה כפולה ולתיבת 8 הילוכים אוטו׳. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.4 שניות וצריכת דלק משולבת של 17.2 ק״מ לליטר.

 

רנו:

רנו K-ZE חשמלית
רנו K-ZE - קרוסאובר עירוני חשמלי.

רנו הציגה בתערוכת את הקדג׳אר המחודש, עם עיצוב מעודכן ומנוע 1.3 טורבו 140 או 160 כ״ס במקום מנוע ה-1.2 ליטר של הדגם. בנוסף הוצגו המגאן RS טרופי החדשה וכן קונספט לקרוסאובר עירוני חשמלי וזול, רנו K-ZE, המיועד בשלב הראשון לשוק הסיני אך ישווק בהמשך גם באירופה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.