אודי A1 החדשה זוכה במראה מוחצן וספורטיבי למדי ותא נוסעים מרווח יותר, תוצע עם מנועים בהספקים של 95-200 כ"ס ושפע של טכנולוגיה.
לאחר החשיפה המוקדמת בתמונות אשר דלפו לרשת, אודי חושפת באופן רשמי את ה-A1 החדשה, דור שני לסופרמיני של אודי שהפעם, תוצע במרכב 5 דלתות בלבד (ספורטבק בדגם הנוכחי). השיווק של ה-A1 באירופה יחל לקראת סוף חודש אוקטובר הקרוב, כך שניתן לצפות שהדגם ישווק בישראל בסוף 2018/תחילת 2019.
עם ה-A1 החדשה, אודי מכוונת באופן ברור לצד הספורטיבי יותר עם עיצוב אגרסיבי למדי, במיוחד לעומת העיצוב העגלגל והרך של הדגם הנוכחי, השואל אלמנטים עיצוביים מדמי הקוואטרו המיתולוגיים של המותג, כגון שלושת הפתחים הצרים בין מכסה המנוע לפגוש הקדמי בהשראת האודי ספורט קוואטרו של 1984. יש לזכור כי הדגמים המוצגים בתמונות, שני הדגמים הבכירים בהיצע (35TFSI ו-40TFSI), כוללים את חבילת S-Line כך שהדגמים הרגילים יותר ללא החבילה יישאו מראה פחות אגרסיבי.
אודי A1 החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB A0, זו המשמשת את האיביזה והפולו החדשות, וכמו השתיים גם היא גדלה לעומת הדגם היוצא, עם אורך של 4.03 מטר, רוחב של 1.74 מטר וגובה של 1.41 מטר. אודי לא מציינת את מידת בסיס הגלגלים, אך ניתן להניח כי הוא זהה לבסיס הגלגלים של הפולו החדשה, כלומר כ-2.56 מטר, זאת לעומת 2.47 מטר בדגם היוצא - שדרוג משמעותי למרווח בספסל האחורי. גם תא המטען לא הוזנח והוא גדל ב-65 ליטר לכדי נפח של 335 ליטר (1,090 ליטר עם קיפול המושבים מאחור).
תא הנוסעים החדש זכה לחומרים איכותיים יותר מבעבר ולעיצוב מודרני בהשראת הדגמים הבכירים של אודי. כסטנדרט, כל הדגמים כוללים לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 עם תצוגה הניתנת לשליטה. למעט דגם הבסיס, כל הדגמים מצוידים במערכת מולטימדיה MMI חדשה "8.8 או "10.1 בדגמים הבכירים יותר. המסך כולל זיהוי כתב יד כמו ב-A8 וכן אפשרות לתפעול קולי מתקדם. המערכת כוללת הרחבה לאנדואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומי שחוק במערכת שמע איכותית יוכל לשדרג למערכת מבית Bang & Olufsen עם 11 רמקולים.
אודי A1 החדשה תשווק עם מבחר של מנועי טורבו בנזין TFSI ולא תוצע עם מנועי דיזל כלל. היצע המנועים כולל את מנוע ה-1.0TFSI בהספקים של 96-116 כ"ס, 1.5TFSI בהספק של 150 כ"ס ו-2.0TFSI בהספק של 200 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic. הדגם הבכיר בהיצע, 40TFSI עם 200 כ"ס, משודך לתיבת 6 הילוכים S-tornic כסטנדרט. חלק מהדגמים מוצעים כאופציה עם מערכת בולמים אדפטיביים והדגמים החזקים יותר כוללים כסטנדרט כיול ספורטיבי יותר.
בהמשך, A1 החדשה תוצע עם מערכת גז טבעי וכמובן, דגם ביצועים S1 עם 250 כ"ס והנעה כפולה אשר יוצג במהלך שנת 2019.
כפי שניתן לצפות, A1 החדשה מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים (הפועלת גם תחת ערפל כבד), בקרת שיוט אדפטיבית 0-200 קמ"ש, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.