סובארו חושפת היום (ה׳) בתערוכת הרכב של שיקגו את ה-B4 החדשה לשנת 2020 (לגאסי בשוק האמריקאי), דור שביעי למשפחתית הגדולה של סובארו ומתחרה למאזדה 6, יונדאי סונטה, סקודה סופרב ועוד. הדור השביעי של ה-B4 הוא דגם חדש לחלוטין, עם פלטפורמה חדשה, מנוע טורבו 260 כ״ס, תא נוסעים איכותי משמעותית עם מולטימדיה ״11.6 גדולה במיוחד ועוד.
בתחום ההנעה, סובארו מפסיקה את השימוש במנוע השישה צילינדרים 3.6 ליטר שלה ומציידת את ה-B4 החדשה, בדגמי XT, במנוע ה-2.4 ליטר טורבו החדש של החברה אשר הוצג לראשונה עם הקרוסאובר אסנט. למנוע הספק מרבי של 260 כ״ס ב-5,600 סל״ד ומומנט מרבי של 38.3 קג״מ בין 2,000-4,800 סל״ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים CVT רציפה (מחוזקת ומשופרת) וכמובן למערכת ההנעה הכפולה של סבוארו, מספיק לפי סובארו לנתון לנתון תאוצה 0-96 קמ״ש של 6.1 שניות.
מנוע נוסף שיוצע עם הדגם הוא מנוע ה-2.5 ליטר המחודש (90% חלקים חדשים) המוכר לנו מהפורסטר החדש. למנוע הספק מרבי של 182 כ״ס ומומונט מרבי של 24.3 קג״מ ב-4,400 סל״ד. גם מנוע זה משודך לתיבת הילוכים CVT רציפה ולמערכת הנעה כפולה. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-96 קמ״ש של 8.4 שניות.
סובארו B4 החדש מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של החברה, זו המשמשת כיום את כל דגמי החברה (למעט ה-BRZ והאאוטבק - יוצג גם הוא בדגם חדש בקרוב). הפלטפורמה החדשה קשיחה משמעותית מזו של הדגם היוצא וסובארו הכניסה לשלדה מספר חידושים שהפכו את השלדה לקשיחה עוד יותר משאר דגמי סובארו. הקשיחות של הפלטפורמה לא מאפשרת רק גמישות רבה יותר בתכנון המתלים והפחתה של רעידות שעוברות לתא הנוסעים, היא גם מאפשרת לייצר תא נוסעים בטוח יותר ובסובארו מציינים שיפור של 40% בספיגת האנרגיה של השלדה במקרה של תאונת חזית או צד - מרשים.
בנוסף לשיפור הבטיחות הפאסיבית, סובארו ציידה את ה-B4 החדש בדור העדכני של מערכת הבטיחות EyeSight של החברה, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב (חדש), ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בנסיעה לאחור, התרעה על רכב עוקף, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גובה אוטומטי ועוד.
העיצוב החיצוני? מודרני למראה לעומת הדגם הנוכחי, גם בזכות שימוש בתאורת LED מלאה כסטנדרט (אדפטיבית ברמות האבזור הגבוהות), אך סביר להניח כי אף אחד לא יפתח בקריאות התפעלות לנוח עיצובו של הדגם. תא הנוסעים הוא כבר אופרה אחרת, אמנם גם כאן העיצוב יותר על הצד התכליתי, אך מהווה קפיצת מדרגה משמעותית מהדגם היוצא ומשדר תחושה של איכות גבוהה לצד מאפיינים מוכרים של סובארו כגון שמירה על שדה ראיה מצוין לפנים ולצדדים. רמת האבזור הבכירה המוצגת בתמונות כולל ריפודי עור נאפה, לא רק במושבים אלא גם בדשברוד ובדלתות.
במרכז הדשבורד סובארו התקינה את מערכת המולטימדיה העדכנית שלה עם מסך מגע אנכי בגודל של ״11.6 הכולל בתחתיתו את תצוגת מערכת בקרת האקלים. בסובארו מכירים את הלקוחות שלהם ולכן לא ויתרו על כפתורים פיזיים לשליטה מהירה על הטמפרטורה או מערכת השמע. דגמי הבסיס יסתפקו במערכת חדשה בגודל ״7 בלבד כאשר שתי המערכות כוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ואפשרות לנקודה חמה 4G LTE (ועוד לא מעט דברים הרלוונטיים לשוק האמריקאי בלבד). בנוסף נוכל למצוא, משטח טעינה אלחוטי, 4 כניסות USB - שתיים מאחור, מצלמה היקפית עם מספר נקודות מבט עם כפתור ייעודי ועוד.
לסובארו B4 החדשה אורך של 4,840 מ״מ, רוחב של 1,840 מ״מ, גובה של 1,500 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,750 מ״מ, למעט תוספת של 45 מ״מ לארוך, מידות הדגם נותרו ללא שינוי לעומת הדגם הנוכחי. הדגם נשענן על חישוקי ״17 עם צמיגים במידות של 225/55 או חישוקי ״18 עם צמיגים במידות של 225/50.
סובארו B4 החדשה אמנם מוצגת כעת, אך אל תצפו לפגוש את הדגם בישראל לפני תחילת שנת 2020.