הקרוסאובר החשמלי מרצדס EQC הוא האות למתקפת דגמים חשמליים של מרצדס תחת מותג המשנה EQ. הדגם מצויד במערכת הנעה חשמלית בהספק של 408 כ"ס, נתון של 5.1 שניות 0-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 450 ק"מ.
לאחר שהציגה בשנת 2016 את הקרוסאובר Generation EQ קונספט, כחלק מהשקה רחבה יותר של מותג משנה למכוניות חשמליות תחת השם ״EQ״, מרצדס חושפת הערב שטוקהולם את הדגם הראשון במשפחה, הקרוסאובר החשמלי EQC. מרצדס EQC יתחרה מול יגואר i-PACE, אשר הושק לאחרונה בישראל, וכבר בקרוב, אודי תחשוף את המתחרה הישיר של ה-EQC, הקרוסאובר אודי e-tron SUV.
הדגם, הדומה בגודלו למרצדס GLC, מבוסס על פלטפורמה ייעודית אשר פותחה עבור משפחת דגמי EQ בכדי שתוכל לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית מבוססת סוללה - הסוללה מהווה חלק אינטגרלי מרצפת הרכב. העיצוב החיצוני נשאר נאמן למדי לשפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט לדגם, במיוחד בעיצוב הגריל הקדמי המודרני. מסילות הגג בדגם הוסרו - או לא הותקנו כלל ליתר דיוק - לטובת הפחתה של מקדם הגרר ולדגם הותאמו חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי, למטרה זהה, בגדלים של "19-"21.
למרצדס EQC אורך של 4,761 מ"מ, רוחב של 1,884 מ"מ, גובה של 1,624 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,873 מ"מ. למעט תוספת של 10 ס"מ לאורך, אלו כאמור מידות דומות מאוד למידותיו של ה-GLC. נפח תא המטען בדגם עומד על 500 ליטר, תוספת של 79 ליטר לעומת ה-GLC.
תא הנוסעים של מרצדס EQC זכה לנגיעות עיצוב ייחודיות היוצרות אווירה של משהו מודרני וייחודי, יחד עם זה העיצוב לא מנסה להראות עתידני כך שכל לקוחות המותג שיעברו ל-EQC ירגישו מיד בבית ויזכו לאותה חוויה "מרצדסית", בין אם יבחרו ב-GLC או ב-EQC. עמדת השליטה של הנהג בנויה כמו בשאר דגמי מרצדס העדכניים עם שני מסכי ״10.25 צמודים, האחד עבור לוח המחוונים והשני מערכת המולטימדיה MUBX, זו האחרונה זכתה לסל חדש של פקודות קוליות טבעיות המיועדות לרכב חשמלי, כך לדוגמה הנהג יכול לבקש מהרכב ״היכן אני יכול להטעין את הרכב״ ומערכת הניווט תציג עמדות טעינה קרובות - במקום תחנות דלק בדגמים הרגילים.
יחידת ההנעה החשמלית של ה-EQC משלבת בין שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי להנעה כפולה לפי דרישה, בהספק כולל של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 78 קג"מ. לפי מרצדס זה מספיק לנתון תאוצה מרשים של 5.1 שניות 0-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. בכדי לחסוך באנרגיה, ההנעה בדגם קדמית ברוב מצבי הנסיעה והגלגלים מאחור מצטרפים בהתאם לצורך - לתאוצה מלאה או אחיזה.
לדגם סוללת ליתיום-יון במשקל של 650 ק"ג ובקיבולת של 80kWh, המספיקה לפי מרצדס לטווח נסיעה חשמלי של כ-450 ק"מ לפי תקן NEDC או כ-400 ק"מ לפי תקן WLTP. טעינה משקע ביתי רגיל באמצעות המטען הייעודי, מקורר המים, אשר מותקן ברכב אפשרית בהספק של עד 7.4kW, מה שאומר שתאלצו להמתין מעל ל-10 שעות לטעינה מלאה. מרצדס תאפשר לרוכשים לרכוש עמדת טעינה Mercedes-Benz Wallbox המהירה פי שלוש מטעינה ביתית רגילה. שימוש בעמדת טעינה מהירה ציבורית, בהספק של עד 110kW, תאפשר להטעין את הסוללה מקיבולת של 10% עד ל-80% בזמן של פחות מ-40 דקות.
כמו בכל דגמי מרצדס העדכניים, גם ב-EQC נוכל למצוא רשימה ארוכה ומרשימה של אבזור נוחות ובטיחות, כולל לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת המסוגלת לעקוב אחר רכב קדמי (עד 60 קמ"ש) במקרה וסימני הכביש לא ברורים מספיק בכדי לשמור על נתיב הנסיעה, מערכת זו משמשת גם לנסיעה אוטונומית בפקקי תנועה, או התאמה של מהירות הנסיעה בהתאם למצב התנועה ותוואי הנסיעה, כגון התקרבות למפגש דרכים או מעגל תנועה.