לאחר שחשפה מוקדם יותר השנה את הטרנזיט קסטום החדש, פורד חושפת כעת את גרסת הנוסעים של הדגם, טורנאו קסטום 2023 החדש. כמו הטרנזיט קסטום, גם הטורנאו קסטום החדש ישווק עם מבחר עשיר של יחידות הנעה, כולל דגמי דיזל, פלאג-אין וכן דגם חשמלי מלא. הטורנאו קסטום יתחרה בגרסאות הנוסעים של פולקסווגן ID.BUZZ החשמלי, שגם הוא משווק בגרסאות מסחריות - ID BUZZ CARGO.
כיאה למוביל נוסעים, ולא רכב מסחרי שהוסב לכזה בהתקנה מקומית, העיצוב החיצוני מהודר יותר מזה של הגרסאות המסחריות, זה נעשה באמצעות חישוקי סגסוגת גדולים יותר, קצת תוספת של כרום פה שם וכמובן שעם חלונות כהים סביב כל המרכב. רוכשי הדגם יוכלו לבחור ברמת גימור Active המעניקה לדגם מראה מסוקס יותר של רכב פנאי.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו המטרנזיט קסטום אך עם גימור מעודן ונעים יותר לעין, ריפודי מושבים איכותיים יותר, אופציה לחלון גג פנורמי ענק, דלתות צד חשמליות, תאורת אווירה ועוד. הטורנאו קסטום משווק עם שמונה מושבים כאשר כולם נעים על מסילה ואת כל המושבים האחוריים, 3 נפרדים בשנייה ו-2+1 בשלישית, ניתן לפרק ולהוציא, בקלות לפי פורד, בכדי לקבל מקסימום חלל העמסה במקרה הצורך. אם תרצו בכך, ניתן להפוך את כיוון המושבים וליצור סוג של "חדר ישיבות" בחלל האחורי.
לצד זה נמצא מערך טכנולוגי הכולל את מערכת SYNC 4 המתקדמת עם מסך מגע "13, תקשורת 5G, עדכוני OTA, תפעול קולי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, אופציה למערכת B&O עם 14 רמקולים, מפתח דיגיטלי על בסיס NFC ועוד. כמובן שנמצא גם מערך שלם של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.
בתחום ההנעה, הגרסה החשמלית של הדגם (E-Tourneo Custom) זהה למה שפגשנו מוקדם יותר בטרנזיט קסטום רק שכאן היא בגרסה הבכירה יותר בלבד עם מנוע 217 כ"ס ו-42.3 קג"מ וסוללה בקיבלות של 78kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 370 ק"מ. טעינה אפשרית באמצעות מטען AC בהספק של עד 11kW או מטען מהיר DC בהספק של 125kW המאפשר טעינה של 15% עד 80% בזמן של 41 דקות.
מי שעדיין לא מוכן להנעה חשמלית בלבד יכול לבחור בדגם הפלאג-אין PHEV המבוססת על מנוע 2.5 ליטר שנלקחה ישירות מהקוגה PHEV. למערכת הספק כולל של 225 כ"ס וסוללה בקיבולת של 11.8kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ. גרסה זו תאפשר לדגם לנסוע גם באזורים עירוניים שונים באירופה שהם אזורי המוגדרים כאזורים אפס פליטה.
ומי שסתם רוצה מנוע דיזל מוכר ומוכח יכול לבחור במנוע ה-2.0 ליטר EcoBlue בהספקים של 136 כ"ס, 150 כ"ס או 170 כ"ס. את המנוע ניתן לקבל בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית. את דגם הפלאג-אין וחלק מדגמי הדיזל ניתן לקבל בנוסף גם עם הנעה כפולה. לדגם החשמלי כושר גרירה של עד 2,000 ק"ג, לדגמי הדיזל כושר גרירה של 2,000 ק"מ או 2,500 ק"ג עם הנעה כפולה.