דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של דגמי 2023 החדשים של סדרה 7 שהפעם, משווקת גם בגרסה חשמלית מלאה בדגם ב.מ.וו i7. בשלב זה סדרה 7 החדשה תשווק בשני דגמי פלאג-אין, 750e xDrive ו-760e xDrive ובדגם i7 xDrive60 החשמלי שיתחרה מול מרצדס EQS. דגמי הפלאג-אין של סדרה 7 החדשה יהיו זמינים החל מהרבעון הראשון של 2023 ובמחיר התחלתי של 990,000 ₪ ודגם i7 החשמלי זמין כבר עתה לרכישה במחיר של 1,250,000 ₪.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה מבוססת על פלטפורמת CLAR המתקדמת של החברה עם ליבה מקרבון ושימוש נרחב באלומיניום, וטיטניום בכדי להשיג איזון נכון בין משקל לחוזק השלדה. בניגוד לדגם היוצא ששווק בגרסה רגילה וארוכה, סדרה 7 החדשה תשווק רק בגרסה אחת הגדולה יותר מזו הארוכה של הדגם היוצא. לדגם אורך של 5,391 מ"מ (תוספת של 130 מ"מ), רוחב של 1,950 מ"מ (48 מ"מ), גובה של 1,544 מ"מ (51 מ"מ), בסיס גלגלים של 3,215 מ"מ (5 מ"מ) ונפח תא מטען של 500-525 ליטר בהתאם לגרסת ההנעה.
בניגוד לעיצוב החיצוני עם מופע לא מתנצל, תא הנוסעים של סדרה 7 החדשה הוא מקום שקט ומינימליסטי שנועד לאפשר לכם נסיעה של מאות קילומטרים בשיא הנעימות והנוחות ואת זה היא עושה, לדוגמה, באמצעות האפשרות לבחור בריפודי מושבים המשלבים עור אמיתי עם צמר קשמיר מפנק, פתיחה אוטומטית חשמלית של הדלתות ללא מגע, בקרת אקלים מפוצל ל-4 אזורים, כיוון חשמלי גם למושבים האחוריים, חימום, אוורור ועיסוי עם 8 תכניות שונות למושבים, אופציה למושבי טרקלין נפרדים במושב האחורי המאפשרים ישיבה כמו במחלקה ראשונה (Executive Lounge), חלון גג פנורמי עם שקיפות משתנה בלחיצת כפתור ותאורת אווירה המשולבת בזכוכית, אופציה למערכת שמע מבית Bowers & Wilkins עם לא פחות מ-36 רמקולים ועוד ועוד.
אתם כבר יודעים, ברכב פאר מסוג זה האפשרויות הן רבות והלקוחות יכולים לבחור מבין שלל אפשרויות אבזור וגימור שונות כך שאין טעם לדבר על כל מה שאפשר למצוא ברכב, אז נזכיר רק מספר אלמנטים כגון תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מסך "31.3 ברזולוציית 8K עבור המושב האחורי (בשלב זה לא זמין בישראל), מערכת parking assistant שבלחיצת כפתור תיסע באופן אוטונומי את ה-200 המטרים האחרונים (50 מטר בעבר), תאורה ראשית לייזר, מערכת מערכת Maneuver Assistant האופציונלית שמסוגלת לזכור עד 10 מיקומים בהם מאתגר לנווט את הרכב, עד 200 מטר של נסיעה, ולבצע את המקטע הזה במקום הנהג באופן אוטונומי לחלוטין וניתן לעשות זאת גם מחוץ לרכב באמצעות אפליקציה (עד 20 מטר מהרכב), מסכי "5.5 בידיות הדלתות מאחור לשליטה על מערכות הרכב השונות (נוחות בלבד כמובן) ועוד.
על הכל הנהג שולט באמצעות מערכת iDrive 8 החדשה המציבה מול הנהג צמד מסכים פנורמיים בגודל של "12.3 עבור לוח המחוונים ו-"14.9 עבור המולטימדיה. המערכת כוללת תפעול קולי מתקדם, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד ועוד.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה תשווק בישראל ,בשלב זה, רק בגרסאות הפלאג-אין של הדגם. לשני דגמי הפלאג-אין סוללת ליתיום-יון בקיבלות של 18.7kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מלא של 84-89 ק"מ ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 140 קמ"ש. טעינה של דגמי הפלאג-אין מעמדת טעינה ביתית 11kW דורשת המתנה של פחות מ-3 שעות.
ב.מ.וו 750e xDrive: מנוע 3.0 ליטר טורבו 310 כ"ס ומנוע חשמלי 200 כ"ס היוצרים יחידת הנעה בהספק משולב של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
ב.מ.וו 760e xDrive: מנוע 3.0 ליטר טורבו 380 כ"ס ומנוע חשמלי 200 כ"ס היוצרים יחידת הנעה בהספק משולב של 571 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
דגם i7 החשמלי ישווק בשלב זה בדגם i7 xDrive60. לדגם זה שני מנועים חשמליים היוצרים הספק כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 75.9 קג"מ, על משקל גבוה של 2,640 ק"ג זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 240 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללה בקיבלות גדולה של 101.7kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה משולב של 601 ק"מ. ב.מ.וו מתכננת להשיק בשנה הבאה את דגם i7 M70 עם מעל ל-600 כ"ס.
טעינה ביתית/ציבורית של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי 11kW המאפשר טעינה מלאה בזמן של כ-10.5 שעות (תהיה אופציה לשדרג למטען 22kW). טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 195kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 35 דקות וטעינה של 10 דקות תוסיף כ-170 ק"מ לטווח הנסיעה.
כל הדגמים נשענים על קפיצי אוויר אדפטיביים ובולמים נשלטים אלקטרונית המעניקים לדגם נוחות נסיעה מלכותית. בדגמים הבכירים (760e ודגם i7 החשמלי) נמצא בנוסף מוטות מייצבים אקטיביים בתפעול חשמלי, מערכת היגוי אחורית המאפשרת את הפניית הגלגלים האחוריים בזווית של עד 3.5 מעלות ומערכת במערכת Executive Drive Pro העושה שימוש במידע ממערכת הניווט (עיקולים) ומצלמה ייעודית קדמית (שיבושים) בכדי להתאים מראש את כיול הבולמים וקפיצי האוויר - אופציה בשאר הדגמים.
את ב.מ.וו i7 החשמלית תוכלו לרכוש בשתי רמות גימור (במחיר זהה) הנבדלות האחת מהשניה בחבילת העיצוב החיצונית והפנימית, ובמערך הישיבה מאחור: רמת גימור Ultimate – כוללת את חבילת העיצוב Pure Excellence עם גימורי כרום חיצוניים למראה אלגנטי, חישוקי "21 ייחודיים, גימור עץ יוקרתי בתא הנוסעים ודיפון גג פנימי מאלקנטרה. מאחור ייהנו היושבים מחבילת ה-Executive Lounge עשירה, הכוללת הפעלה חשמלית מורחבת של המושבים, חימום, אוורור ועיסוי. במושב האחורי ימני הדום חשמלי מובנה במושב ואפשרות כוונון מורחבת, אשר יחד עם אפשרות להזזה וקיפול של מושב הנוסע הקדמי, מביא לתנוחת ישיבה של מחלקה ראשונה.
רמת גימור M-Ultimate – כוללת את חבילת העיצוב M-Sport הספורטיבית, עם פגושים אגרסיביים, גימורים בגוון שחור מבריק, חישוקי "21 דו-גווניים, בלמי M בגווון כחול כהה, ספי כניסה מוארים וגימור עץ כהה בתא הנוסעים. מאחור ייהנו היושבים ממושבי Multifunctional הכוללים הפעלה חשמלית מורחבת וחימום מושבים. לאילו מצטרפת קונסולה אחורית מתקפלת לנוחות גבוהה יותר.
תחום הבטיחות הוא עוד תחום בו סדרה 7 החדשה עושה קפיצת מדרגה משמעותית. לצד מגוון חיישנים היקפיים סדרה 7 החדשה מצוידת גם בחיישן LiDAR המאפשר לדגם רמה אוטונומית 3 (עדכון OTA במהלך שנת 2023). המערכת תאפשר נהיגה בכבישים מהירים ללא צורך באחיזה בגלגל ההגה, בהתאם לחוק המקומי, עד למהירות של 130 קמ"ש.
2023 ב.מ.וו i7 - מפרט טכני מלא להורדה.
2023 ב.מ.וו סדרה 7 - מפרט טכני מלא להורדה.
2023 ב.מ.וו סדרה 7 ודגם i7 - מחירון |
|||||
---|---|---|---|---|---|
דגם | חבילה | הספק (כ"ס) | מחיר | אגרת רישוי | |
BMW 750e xDrive | ELEGANT | 490 | ₪990,000 | 4,787 | |
BMW 750e xDrive | M-EXPRESSIVE | 490 | ₪1,050,000 | 4,787 | |
BMW 760e xDrive | M-EXPRESSIVE | 571 | ₪1,250,000 | 4,787 | |
BMW i7 xDrive 60 | ULTIMATE | 544 | ₪1,250,000 | 537 | |
BMW i7 xDrive 60 | M-ULTIMATE | 544 | ₪1,250,000 | 537 |