ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל סדרה 5 החדשה, דור שמיני (G60) למכונית הסאלון הנחשבת של ב.מ.וו שכמו שאר דגמי החברה החדשים תשווק הפעם גם בגרסה חשמלית מלאה - ב.מ.וו i5. עם שני דגמים אלו ב.מ.וו תתחרה בקרוב מול מרצדס E קלאס, שהוצגה גם היא לאחרונה בדגם חדש לחלוטין, ומול מרצדס EQE המקבילה ל-i5. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי סדרה 5 החדשה, כולל i5, תשווק בישראל בתחילת 2024.
אם בסדרה 7 החדשה ב.מ.וו גילתה תעוזה עיצובית, לטוב או לרע, בסדרה 5 החדשה ב.מ.וו נוקטת בגישה שמרנית יותר כך שאם תרצו, מדובר באבולוציה לדגם היוצא ולא ברבולוציה. כמו בדגמי סדרה 4 הפרופיל נקי יותר ללא קיפולי פח חדים, החזית דינאמית יותר למראה וכך גם חלקו האחורי של הדגם וכמובן שנמצא גם יחידות תאורה חדשות עם חתימת תאורה חדשה ומודרנית יותר בפנסים מלפנים ומאחור, כמצופה מדגם חדש. את חתימת התאורה הקדמית תוכלו לשדרג עם תוספת של מסגרת גריל מוארת, כמו בסדרה 7. לדגמי i5 החשמליים עיצוב זהה לכל שאר דגמי סדרה 5, למעט כמובן העדר של סופיות למערכת הפליטה, הגוררים עיצוב קצת שונה לפגוש האחורי, וחיפוי מלא לגריל הקדמי.
התוצאה מוצלחת למדי וממשיכה מסורת של מכוניות סאלון על הצד הדינאמי. הדגם האדום בתמונות (M60 xDrive) מצויד בחבילת עיצוב M Sport שכמו בשאר דגמי המותג מציגה פגושים בעלי עיצוב על הצד המצועצע ושימוש מוגזם בגימור שחור מבריק שמאוד חביב לאחרונה על מעצבי החברה.
סדרה 5 החדשה - בנזין, דיזל, פלאג-אין וחשמלי:
ב.מ.וו סדרה 5 החדשה תשווק עם מגוון רחב של יחידות הנעה, חלקן יהיו זמינות כבר עם השקת הדגם בהמשך השנה וחלקן האחר יהיה זמין רק במהלך שנת 2024. כל מנועי הבנזין והדיזל עושים כעת שימוש בסיוע חשמלי 48V כאשר באירופה הדגם ישווק רק עם מנועי 4 צילינדרים ובארה"ב יהיו גם מנועי שישה צילינדרים. שני דגמי הפלאג-אין יהיו זמינים החל מאביב 2024 ומי שמעדיף הנעה חשמלית יוכל לבחור מבין שתי מערכות הנעה שונות בדגם i5.
ב.מ.וו i5 eDrive40 מצוידת בהנעה חשמלית אחורית בלבד עם מנוע בהספק של 340 כ"ס במצב בוסט או ספורט (310 כ"ס קבוע) ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 193 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 81.2kWh המאפשרת טווח נסיעה של 497-582 ק"מ.
ב.מ.וו i5 M60 xDrive מצוידת במערכת הנעה חשמלית כפולה המוסיפה מנוע קדמי בהספק של 261 כ"ס ומומנט של 37.2 קג"מ ולמערכת הזו הספק כולל במצב בוסט או ספורט של 601 כ"ס (510 כ"ס קבוע) ומומנט מרבי של 83.6 קג"מ. כאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 230 קמ"ש. עם אותה סוללה, לדגם זה טווח נסיעה של 455-516 ק"מ.
ב.מ.וו i5 מצוידת כסטנדרט במטען פנימי המאפשר טעינה ביתית בהספק של 11kW וכאופציה ניתן לשדרג למטען פנימי 22kW - טעינה מלא ב-8.25 או 4.25 שעות בהתאמה. טעינה מהירה אפשרית עד להספק של 205kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 30 דקות וטעינה של 10 דקות תוכל להוסיף כ-156 ק"מ לטווח הנסיעה.
שני דגמי פלאג-אין:
ב.מ.וו 530e מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע 2.0 ליטר טורבו. למערכת הספק כולל של 299 כ"ס (במצב בוסט) ומומנט מרבי משולב של 45.9 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש (140 קמ"ש על חשמל) וטווח נסיעה חשמלי של 87-102 ק"מ.
דגם הפלאג-אין הבכיר 550e xDrive מצויד במערכת הנעה המבוססת על מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו. למערכת הספק כולל של 489 כ"ס (במצב בוסט) ומומנט מרבי משולב של 71.3 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש (140 קמ"ש על חשמל) וטווח נסיעה חשמלי של 79-90 ק"מ.
עד להגעת דגמי הפלאג-אין החזקים, עם טווח נסיעה חשמלי של 90-100 ק"מ, הרוכשים באירופה יוכלו לבחור בדגם 520i עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 208 כ"ס או בדגם 520d עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 197 כ"ס - את דגם הדיזל ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה xDrive. בשוק האמריקאי נמצא את דגם 530i עם מנוע 2.0 טורבו 258 כ"ס ואת דגם 540i עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 380 כ"ס.
תא הנוסעים, כצפוי אפשר לומר, זכה לעיצוב בהשראת תא הנוסעים של סדרה 7 החדשה והתוצאה היא תא נוסעים נקי ונעים לעין, כמעט היפוך מוחלט מ"הרעש" של העיצוב החיצוני. כמו בסדרה 7, גם כאן מעטר את הדשבורד והדלתות פס קריסטל עם תאורת אווירה מתקדמת. על הפס הזה נמצא אזורי מגע המאפשרים שליטה דיגיטלית על פתחי המיזוג, נעילה/פתיחה של הרכב, זכרונות של המושבים ועוד. כמו בכל דגמי ב.מ.וו העדכניים על הדשבורד מונח לו מסך קמור גדול המורכב מצמד מסכים נפרדים בגדלים של "12.3 ו-"14.9 אשר משרתים את מערכת iDrive 8.5 החדשה שהותקנה בדגם.
מערכת iDrive 8.5 החדשה מציעה קישוריות 5G מהירה המאפשרת לנהג ולנוסעים ליהנות ממגוון שירותי רשת שונים, כולל משחקים מתקדמים, מגוון שירותי הזרמת מדיה ועוד. כמובן שגם נמצא חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ובדגמי ב.מ.וו זה לא רק ממשק במסך המולטימדיה אלא אינטגרציה מלאה עם שאר מערכות הרכב כך שניתן לדוגמה לצפות בתצוגת הניווט גם בלוח המחוונים או בתצוגה העילית. בדגם i5 נמצא בנוסף מערכת ניווט מקורית התומכת בתכנון מסלול נסיעה דרך עמדות טעינה בהתאם ליעד, תפוסה בעמדות ומצב הטעינה של הסוללה. באירופה וארה"ב לקוחות הדגם ייהנו משירות חיוב מהיר כך שכל מה שהנהג צריך לעשות הוא פשוט לחבר את כבל הטעינה לרכב וזהו. לכל הדגמים אפליקציה למכשיר הסלולרי שגם הופכת את הנייד למפתח דיגיטלי (למכשירים עם שבב תקשורת UWB), לג'ויסטיק עבור המשחקים או כממשק שליטה חיצוני על מערכת החניה האוטומטית המתקדמת של הדגם.
אותה מערכת חניה מאפשרת לא רק חניה אוטומטית בניצב או במקביל, היא גם זוכרת נקודות בהן הנהג ביצע תמרוני חניה ומציעה לו לבצע את הכניסה/יציאה באופן אוטונומי כאשר הנהג חזר לאותה נקודה - עד למרחק של 200 מטר. לצד זה נוכל למצוא שפע עשיר של מערכות נהיגה מתקדמות כגון מערכת Driving Assistant Professional האופציונלית המאפשרת, בהתאם לחוקים בכל מדינה ומדינה, נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ללא אחיזה בהגה עד למהירות של 130 קמ"ש או מעבר נתיב אוטונומי בו מספיק מבט אישור של הנהג למראות הצד בכדי שהרכב יבצע עקיפה.
לסדרה 5 סדאן החדשה אורך של 5,060 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,515 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,995 מ"מ. לעומת הדגם היוצא סדרה 5 החדשה ארוכה יותר ב-100 מ"מ, רחבה יותר ב-40 מ"מ ועם תוספת צנועה של 20 מ"מ לבסיס הגלגלים. סדרה 5 החדשה מבוססת על פלטפורמת CLAR ואת הדגם תוכלו לקבל, בהתאם לרמת הגימור ויחידת ההנעה, עם בולמים/קפיצים רגילים, בולמים בכיול M או בולמים אדפטיביים להם נוספת מערכת היגוי אחורי. דגמי הפלאג-אין ודגמי i5 החשמליים מצוידים כסטנדרט בקפיצי אוויר מאחור וכל הדגמים נשענים על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור.