ב.מ.וו חושפת תמונות ופרטים ראשונים על גרסת הייצור הסופית של ה-i3 שוצע בגרסה חשמלית מלאה או בגרסה חשמלית עם מנוע של אופנוע כמאריך טווח.
ב.מ.וו תחשוף בבכורה עלומית את ה-i3 החשמלית רק ב-29 ליולי 2013 - שנתיים בדיוק לאחר הצגת דגם הקונספט לראשונה - אך עוד לפני כן היא מספקת לנו הצצה ראשונה לדגם ומפרסמת היום תמונות רשמיות של הדגם עם הסוואה מינימלית וכן פרטים טכניים על הדגם שיוצע בגרסה חשמלית מלאה או בגרסה חשמלית עם מאריך טווח.
ב.מ.וו i3, היא רק הפתיח לעידן "ירוק" ב-ב.מ.וו ולשלל דגמים חשמליים והיברידיים ש-ב.מ.וו תציג במהלך השנה הקרבה, כולל מכונית הספורט ההבירידית i8 וכן הקונספט ב.מ.וו אקטיב טורר ההיברידי (מתחרה ל-B קלאס של מרצדס) שהוצג אשתקד ושיהיה לדגם ההנעה הקדמית הראשון של ב.מ.וו, עוד פתיח לעידן חדש ב-ב.מ.וו.
חיצונית, הדגם נשאר נאמן לעיצוב דגם הקונספט אך כצפוי, הוא מאבד את דלתות הזכוכית המרשימות וזוכה דלתות קונבנציונליות יותר. כמו הקונספט, ב.מ.וו שמרה על דלתות כנף אחריות שקורת B מוטמעת בהן, מה שמאפר גישה נוחה יותר לצמד המושבים מאחור.
ב.מ.וו מציינת שה-i3 תספק "חווית נהיגה" כמו כל דגמי ב.מ.וו עם חלוקת משקל של 50/50 ובזכות מיקום המנוע מאחור הדגם יציע רמת אחיזה גבוהה במיוחד, זאת יחד עם כושר תמרון עירוני גבוהה בזכות קוטר סיבוב קטן של 9.86 מטר.
ב.מ.וו i3 בנויה על בסיס שלדת אלומיניום ויחידת הנוסעים מורכבת מקרבון מחוזק בפלסטיק (CFRP). השימוש בחומרים מתקדמים, אפשרו ל-ב.מ.וו להשיג משקל קל יחסית למכונית חשמלית – 1,195 ק"ג בלבד.
את ה-i3 מניע מנוע חשמלי בהספק מרבי של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. זה מספיק להאיץ את המכונית מעמידה ל-60 קמ"ש ב-3.5 שניות ול-100 קמ"ש בקצת יותר מ-7 שניות (ב.מ.וו לא מפרסמת את הנתון המדויק). המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש, נתון הגבוה ב-15 קמ"ש מרוב החשמליות הנמכרות כיום.
את המתח למנוע החשמלי, מספקת סוללת ליתיום-יון שהותקנה במרכז הרכב ופותחה עצמאית ע"י ב.מ.וו ולפי החברה, היא מספיקה לטווח נסיעה של בין 130-160 ק"מ. את הטווח ניתן להגדיל ב-12% ע"י שימוש במוד נסיעה ECO PRO וב-12% נוספים במוד נסיעה ECO PRO +. טעינת הסוללה במטען ביתי דורשת המתנה של 8 שעות ולממהרים, יוצעו עמדות הטענה מהירות (50KW) המאפשרות הטענה של עד 80% מקיבולת הסוללה בחצי שעה.
למי שטווח הנסיעה החשמלי לא מספיק, ב.מ.וו תציע את ה-i3 גם בגרסה חשמלית הנעזרת במאריך טווח. כמאריך טווח, ב.מ.וו נעזרה במחלקת האופנועים שלה, משם היא לקחה מנוע שני צילינדרים בנפח 650 סמ"ק בהספק של 34 כ"ס היושב צמוד מאחור אל המנוע החשמלי. המנוע לא משתתף ישירות בהנעת הרכב אלא מתפקד רק כגנרטור למילוי המצברים. טווח הנסיעה היום יומי בגרסה זו עומד על בין 250-300 ק"מ בזכות מיכל דלק של 9 ליטר.
כחלק מחבילת השירות "360° ELECTRIC” לרוכשי הדגם ובכדי לעזור להם להתגבר על "חרדת הטווח", ב.מ.וו תאפשר לרוכשים לקבל רכב חלופי עם מנוע בעירה פנימית לאותם מקרים בהם הטווח של ה-i3 לא מספיק.