פרארי SP90 סטרדלה
פרארי SP90 סטרדלה.
פרארי SP90 סטרדלה
פרארי SP90 סטרדלה.

פרארי חושפת הערב את המכונית ההיברידית פלאג-אין הראשונה שלה, פרארי SF90 סטרדלה (Stradale), שהיא גם מכונית הכביש החזקה ביותר של פרארי עד היום בזכות מערכת הנעה עם הספק כולל של 1000 כ"ס, חזקה יותר מה-לה פרארי ההיברידית שהציעה 963 כ"ס.

פרארי SF90 סטראדלה היא אחת מתוך חמישה דגמים חדשים שפרארי תחשוף עד סוף השנה - משפר ההשקות הגבוה ביותר של פרארי אי פעם. בליבה של ה-SF90 סטרדלה נמצא מנוע F154 המעוטר של פרארי, מנוע 4.0 ליטר V8 טווין טורבו המייצר הספק מרבי של 780 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. המנוע הזה הוא גרסה משודרגת, מאוד, של מנוע ה-3.9 ליטר של ה-488 פיסטה החדשה.

 

פרארי SP90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה - היברידית פלאג-אין ראשונה לפרארי.

המנוע נעזר בשלושה מנועים חשמליים, האחד מותקן מאחור בין מנוע ה-V8 לתיבת השמונה הילוכים כפולת המצמדים החדשה של פרארי ושני האחרים מותקנים על הציר הקדמי ומאפשרים הנעה כפולה לפי הצורך. למנועים החשמליים הספק כולל של 220 כ"ס וביחד עם מנוע הבנזין, מתקבל הספק כולל של 1000 כ"ס.

 

הביצועים מרשימים בדיוק כפי שהמספרים מרמזים: 0-100 קמ"ש בזמן של 2.5 שניות, 0-200 קמ"ש בזמן מרשים עוד יותר של 6.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 341 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון קטנה יחסית בקיבולת של 7.9kWh מאפשרת לפי פרארי טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ כאשר במצב חשמלי מלא, ההנעה מתבצעת רק באמצעות המנועים הקדמיים.

 

פרארי SP90 סטרדלה
שפת עיצוב חדשה לפרארי.

למרות מנוע ה-V8 הכבד ומערכת היברידית במשקל של 270 ק"מ, פרארי הצליחה לשמור על משקל נמוך יחסית של 1,570 ק"ג (קלה ב-15 ק"מ מ-לה פרארי) ובפרארי מודים כי זה היה האתגר המורכב ביותר בפיתוח הדגם. בכדי לעמוד בכך, הדגם עושה שימוש בפלטפורמה הראשונה של פרארי בייצור סדרתי המשלבת חומרים מתקדמים - קרבון ואלומיניום. פרארי מדווחת על שיפור משמעותי של 40% בהתנגדות לפיתול לעומת פלטפורמות קודמות של החברה.

 

פרארי SP90 סטרדלה
הפלטפורמה המתקדמת ביותר של פרארי.

על גלגל ההגה, הנהג ימצא את מתג eManettino המאפשר לנהג לעבור בין 4 מצבי הנעה: eDrive - הנעה חשמלית מלאה, Hybrid - להנעה אופטימלית ביום יום, Performance - השמור על מנוע ה-V8 פועל כל הזמן לטובת זמינות כוח מלאה ומצב Qualify המספק 100% ביצועים, מבטל את טעינת הסוללה (למעט רגנרציה בזמן בלימה) ומאפשר למנועים החשמליים לפעול בעוצמה מלאה.

 

פרארי פתיחה עבור הדגם מערכת בקרת אחיזה eSSC המחלקת את המומנט ממנוע הבנזין והמנועים החשמליים בין כל גלגל בנפרד. בנוסף, פרארי פיתחה עבור הדגם מערכת בלימה חדשה המחלקת את הבלימה בין המנועים החשמליים (רגנרציה) ומערכת הבלימה ההידראולית - המערכת ההידראולית הרגילה תומכת במערכת הרגנרציה תחת בלימה חזקה.

 

פרארי SP90 סטרדלה
פרארי SF90 סטרדלה.

העיצוב החיצוני של ה-SF90 סטרדלה תוכנן לפני הכל לטובת יעילות אווירודינמית וכוח הצמדה גבוה (390 ק"מ במהירות של 250 קמ"ש) והוא כולל אווירודינמיקה דינמית, אך הוא גם מציג את שפת העיצוב החדשה של המותג והשינוי הוא די רדיקלי ומתאפיין בעיצוב עתידני לפנסי ה-LED Matrix הראשיים ופנסים סטייל קמארו מאחור' במקום הפנסים העגולים שאפיינו את דגמי פרארי בכל השנים האחרונות.

האווירה העתידנית ממשיכה גם אל עיצוב תא הנוסעים וכיאה לרכב שכזה הכל סובב סביב הנהג והשליטה על כל מערכות הנהיגה החשובות נמצאות על גלגל ההגה. הנהג ימצא מולו לוח מחוונים דיגיטלי ענק בגודל של "16 והשליטה על מערכות הנוחות השונות, כגון בקרת האקלים, נעשית דרך משטחי מגע.

 

עמית איילון, מנהל פעילות אוטו איטליה, שנכח בהשקה האקסלוסיבית של הדגם ציין כי "הרכב צפוי להגיע לישראל במהלך 2021".. מחיר הדגם בישראל עדיין לא נקבע, באיטליה מחירו ההתחלתי עומד על החל מ-500 אלף יורו. לצד עמית שהה גם איש העסקים טוני לוי, קולקטור של פרארי (בעלים של פרארי פורטופינו וסופר פאסט), הלקוח הישראלי היחיד שנכח בהצגת הרכב וכבר הפקיד מקדמה להזמנת הרכב.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.