לפרארי יש את דגמי FXX, גרסאות למסלול בלבד של דגמי פרארי אותם החברה מציעה ללקוחות הקבועים שלה כרכבים בהם הם יכולים להשתתף במרוצים שפרארי מארגנת עבור הלקוחות שלו. כעת פרארי מציגה את ה- SF90 XX שהיא גרסה מכוונת מסלול של מכונית הפלאג-אין SF90 אך בניגוד לדגמי FXX מדובר במכונית חוקית לכביש הציבורי.
מהנדסי פרארי תכננו את ה- SF90 XX כמכונית מסלול אך מתוך מטרה שתהיה בטוחה לשימוש על הכביש הציבורי ושתוכל לספק לנהג תחושה שהוא יכול לנצל את מלוא הביצועים שלה, זאת בניגוד לרכב מסלול שהוא פחות סלחני לטעויות וגם לא מצויד במערכות בקרה אלקטרוניות שישאירו את הרכב על הכביש.
אחד האלמנטים העיקריים שיוצרים את הבידול בין רכב כביש לרכב מסלול זה שיפור האחיזה המושג באמצעות הגדלת כוח ההצמדה וזו הסיבה פרארי SF90 XX כל כך שונה בעיצוב שלה מהדגם עליה היא מבוססת, החל מעיצוב החזית, תחתית המרכב האטומה ועד לכנף האחורית הגדולה לה זכה הדגם. כל זה מתרגם לכוח הצמדה העומד על 530 ק"מ במהירות של 250 קמ"ש, זאת לעומת 390 ק"מ בדגם SF90 סטרדלה הרגיל.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם, המשלבת מנוע V8 מרכזי בהספק של 800 כ"ס ושלושה מנועים חשמליים, שניים מהם על הציר הקדמי, זכתה לעדכון תוכנה כך שהיא מייצרת בדגם SF90 XX הספק מרבי של 1030 כ"ס - תוספת צנועה של 30 כ"ס לעומת הדגם הרגיל שהושגה מתוספת של 20 כ"ס ממנוע הבנזין ועוד 10 כ"ס מהמנועים החשמליים.
למנועים החשמליים הספק כולל של 233 כ"ס, הם מחליפים את ההילוך האחורי בתיבה כאשר צריך לנסוע רוורס ומאפשרים נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 130 קמ"ש ולטווח של עד 25 ק"מ. המנוע החשמלי האחורי מותקן בין מנוע הבנזין לבין תיבת ה-8 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם.
לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה הכולל מצב אקסטרה בוסט המספק בוסט נוסף של הספק לצורך עקיפה מהירה, כמו ברכבי פורמולה 1, וכן מצב "דירוג" המאפשר למנועים החשמליים מלפנים לייצר יותר מומנט בזמן האצה ביציאה מסיבוב. כאשר הסוללה (7.9kWh) מלאה לרשות הנהג 30 יחידות בוסט בהן הוא יכול לעשות שימוש בזמן נהיגת מסלול. במצב דירוג, לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 2.3 שניות ונתון 0-200 קמ"ש של 6.5 שניות.
פרארי תשווק את דגם SF90 XX בגרסת קופה (סטרדלה) או ספיידר פתוחה והיא תייצר 799 יחידות מדגם הקופה ו-599 יחידות מדגם הספיידר. מחירי הבסיס לדגמים עומדים על 770,000 אירו לדגם הקופה ו-850,000 אירו לדגם הספיידר.