פרארי F80 היא מכונית הההסופרייפר-קאר החדשה של פרארי, המכונית שמחליפה בחברה את לה-פרארי וזו שממשיכה את דרכה של פרארי F40 המיתולוגית שהחלה את עידן מכוניות הסופר-קאר בפרארי, לפחות אם אתם שייכים למחנה שלא מחשיב את ה- 288 GTO כסופר-קאר הראשונה של פרארי.
כמו המכונית אותה היא החליפה, גם פרארי F80 עושה שימוש במערכת הנעה היברידית שהבסיס שלה הוא מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו שנלקח מפרארי פרארי 296 GTB ההיברידית. בדגם F80 המנוע הזה זכה למקצה שדרוגים מקיף עם חלקים שונים שנלקחו מהמנוע של פרארי 499P המתחרה במרוצי הסיבולת של לה-מאן.
בשורה התחתונה המנוע הזה מייצר לבדו הספק מרבי של 900 כ"ס ב-8,750 סל"ד (קו אדום ב-9,200 סל"ד) ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, אלו נתונים שהופכים את המנוע הזה למנוע החזק ביותר של פרארי עד היום עם נתון סגולי מדהים של 300 כ"ס לליטר. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד.
למנוע הבנזין מסייעים שלושה מנועים חשמליים, כולם מפיתוח עצמי של פרארי ועם 30,000 סל"ד מרביים כדי שיוכלו לסייע למנוע הבנזין גם במהירויות גבוהות. לשניים הקדמיים הספק של 142 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ האחד וזה האחורי (95 כ"ס ו-4.6 קג"מ) מבוסס מערכת MGU-K בדומה לרכבי פורמולה 1 והוא שם בעיקר כדי לגשר על הרגעים בו לחץ הגדישה לא מספיק גבוה.
למערכת ההנעה הזו הספק משולב של 1,200 כ"ס וזה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.15 שניות, 0-200 קמ"ש ב-5.75 שניות, כך שהיא קצת מהירה יותר מהמקלארן W1 שהוצגה לאחרונה, שהיא אמנם חזקה ואף קלה יותר אך עם הנעה אחורית בלבד אך אם תשימו לב פרארי לא מפרסמת את הנתון ה- 0-300 קמ"ש של הדגם שהוא כנראה קצת פחות מהיר מנתון ה-12.7 שניות של ה- W1. המהירות המרבית של פרארי F80 עומדת על 350 כ"ס.
מעבר לכך זו סופר-קאר כפי שסופר-קאר צריכה להיות, כלומר לא רק מהירה מאוד בקו ישר אלא גם מהירה מאוד על המסלול. זה מתחיל משלדת מונוקוק מקרבון חזק וקל משקל לצד שימוש נרחב באלומיניום וטיטניום עבור חלקי המתלה ותת השלדה השונים, ממשיך לתכנון אווירודינמי מוקפד המאפשר לדגם להשיג כוח הצמדה אדיר של 1,000 ק"מ במהירות של 250 קמ"ש, מתלים אקטיביים המופעלים ע"י מערכת 48V וחלקי מתלה שיוצרו בהדפסת 3D כדי שיהיו קלים וחזקים כמה שניתן, מערכת בלימה קרמית עם צלחות בגודל 408X38 מ"מ מלפנים ו-390X32 מ"מ מאחור ולצד כל זה מגוון רחב של מערכות בקרה דינמיות שונות אם שלל אפשרויות כיול לנהג.
לפרארי F80 אורך של 4840 מ"מ, רוחב של 2060 מ"מ, גובה של 1138 מ"מ, בסיס גלגלים של 2665 מ"מ ומשקל של 1525 ק"מ עם חלוקת משקל של 42.2/57.8% לטובת הציר האחורי.
כמו כל מכוניות הסופר-קאר של פרארי לא כל אחד יכול לרכוש אחת כזו וזה לא רק בשל העבודה שהמחיר של יחידה עומד על 3.9 מיליון אירו והייצור מתוכנן ל- 799 יחידות בלבד, באופן מסורתי פרארי לא מוכרת סופר-קאר לכל מי שיש לו כיסים עמוקים ומבחינת החברה אתה קודם כל חייב להיות לקוח מוכר וותיק של המותג שכבר החזיק בעבר את אחד מדגמי הקצה של המותג.