פרארי 488 פיסטה
פרארי 488 פיסטה.
פרארי 488 פיסטה
פרארי 488 פיסטה.

פרארי 488 פיסטה היא גרסה מכוונת מסלול עם 720 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 2.85 שניות.

 

אוטו איטליה, פרארי ומזראטי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של פרארי 488 פיסטה (מסלול באיטלקית), הגרסה הקיצונית מכוונת המסלול של פרארי GTB 488 אשר הוצגה אתשקד בתערוכת ז'נבה כמחליפה ל-458 ספצ'יאלה. אוטו איטליה מציינים כי עד כה נרשמו 3 הזמנות, כאשר אחת כבר תעלה לכביש כבר החודש.

מנוע ה-3.9 ליטר טווין-טורבו V8 שבדגם, אשר זכה בתואר מנוע השנה לשנת 2018, מגיע היישר מגרסת המרוץ של ה- 488 – ה- 488 צ'לנג' וכולל בין היתר מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים גדול יותר ושימוש בטכנולוגיות מעולם המרוצים, הכל בכדי להפיק כעת 720 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו-78.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 50 כ"ס וקג"מ אחד לעומת ה- 488 GTB).

 

פרארי 488 פיסטה
פרארי 488 פיסטה - מכוונת מסלול.

תחנת הכוח הזו, המשודכת לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים שהותאמה במיוחד עבור הדגם, מסוגרת להאיץ את הפיסטה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 2.85 שניות, לעומת 3.0 שניות בפרארי 458 ספצ'יאלה היוצאת. המהירות המרבית בדגם עומדת על 340 קמ"ש. לקוחות הדגם ייהנו לא רק מהביצועים המשופרים אלא גם מצליל המזכיר מכונית מרוץ בזכות מערכת הפליטה החדשה שבדגם.

 

מתחת לעיצוב החדש והאגרסיבי של הפיסטה ישנה רשימה ארוכה של מערכות וטכנולוגיות המשפרות את התנהגות הרכב וביצועיה על המסלול כיאה לפרארי. כל מערכות הרכב תוכננו להגיב מהר יותר, בחדות יותר ובאופן יותר נשלט על מנת לאפשר ללקוחות ליהנות מהנסיעה ברכב בכל מהירות. תיבת ההילוכים מחליפה הילוכים מהר יותר, המנוע מגיב ללא השהיית טורבו ומערכות הבקרה האלקטרוניות שופרו ונוספו להן פונקציות חדשות המאפשרות לשלוט על הרכב בצורה מיטבית בגבולות האחיזה.

 

פרארי 488 פיסטה תא המנוע
סעפת יניקה מסיבי פחמן.

בכדי להתאים את הדגם לנהיגת מסלול, פרארי ביצעה שדרוגים למגוון תחומים בדגם:

שלדה ומשקל – שימוש לראשונה ברכב סדרתי של פרארי בחומרים קלי משקל מעולם המרוצים אפשרה לפרארי להפחית את משקל ה- 488 פיסטה בעד 90 ק"ג לעומת ה- 488 GTB באמצעות שימוש בחומרים מיוחדים – פגושים ומכסה תא מטען מסיבי פחמן, ספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלקי מנוע מרכבי המרוצים שלבדם הפחיתו 18 ק"ג ממשקל המנוע. בנוסף, ולראשונה בישראל ברכב סדרתי – ניתן יהיה להזמין את ה-488 פיסטה עם חישוקים קלים המיוצרים מסיבי פחמן.

 

אווירודינמיות ועיצוב חיצוני – פרארי 488 פיסטה השאילה ממכוניות המסלול של החברה, כגון ה-488 צ'לנג, את התכנון האווירודינמי בכדי לשפר את כוח ההצמדה של הדגם ב- 20% ביחס ל- 488 GTB. היישום כולל בנוסף תכנון אווירודינמי לקירור משופר של המנוע.

 

פרארי 488 פיסטה תא הנוסעים
מושבים בהתאמה אישית לנהג.

מערכת בקרה – מערכת ה- Side Slip Control שופרה לגרסה 6 והיא כוללת לראשונה שימוש בעוצמת בלימה מזערית מבעוד מועד על מנת לאפשר לנהג שליטה מקסימלית וללא מאמץ בסיבובים במהירות גבוהה ובגבולות האחיזה. נהג הפיסטה יכול לבחור ב- 5 מצבי נהיגה שמשנים את התנהגות כל המערכות ברכב – החל במנוע ותיבת ההילוכים וכלה בדיפרנציאל האלקטרוני ובמתלים המגנטיים.

 

פרארי 488 פיסטה
אופציה לחישוקים מסיבי פחמן.



עיצוב פנים – עם הכוונה והמחווה לעולם המרוצים, ה-488 פיסטה מיוצרת אך ורק עם מושבי מרוץ קלים העשויים מסיבי פחמן ולפי מידת הנהג ובמקום עור בתא הנוסעים יש שימוש נרחב בבד אלקנטרה איכותי המכסה כל חלק בתא הנוסעים בשילוב עם פסי צבע ותפרים בצבעים נועזים – שחור, אדום, צהוב או כחול. לפיסטה אין שטיחים אלא אלומיניום, והדלתות, ההגה, מנופי החלפת ההילוכים ולוח המחוונים עשויים אף הם מסיבי פחמן – הכל כדי לחסוך במשקל ולתת לרכב תחושה אמיתית של מכונית מרוץ.

עמית איילון, מנהל פעילות אוטו איטליה ציין:" אנו גאים להשיק בישראל את הפרארי הקיצונית ביותר לכביש- ה- 488 פיסטה, המהווה את גרסת הספורטיבית ביותר במותג העל וחושפת ללקוחות את ערכי המותג הלקוחים מעולם המרוצים. אני שמח לבשר שכבר עם הצגת הדגם ללקוחות החברה, נרשמה התעניינות גבוהה בדגם, אשר פונה ללקוחות קיימים של המותג וכמות הייצור הכללית שלו נמוכה משמעותית".

 

עוד ציין איילון כי: "בשנתיים האחרונות הגדלנו את פעילות ההתאמה האישית בישראל עם תוספות של אבזור מיוחד והתאמה אישית וכן הגדלנו את כמות אספני הפרארי בישראל (לקוחות המחזיקים שני רכבים ויותר)".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.