עם מנוע 1.5 טורבו בהספק של 200 כ"ס, פורד פיאסטה ST החדשה מוכנה להתחרות בקליאו ספורט, פולו GTI ועוד.
לאחר שחשפה בנובמבר האחרון את הפיאסטה 2017 החדשה, פורד חושפת כעת את גרסת הביצועים של הדגם, הפיאסטה ST החדשה.
את מנוע ה-1.6 ליטר טורבו של הדגם היוצא, מחליף בדגם החדש מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (EcoBoost) – מהלך מעניין של פורד שלטענתה התצורה הזו מציעה שילוב מוצלח יותר בין ביצועים, משקל, חיסכון בדלק וזיהום אוויר – גם באמצעות מנגנון לניתוק צילינדרים המאפשר למנוע לפעול של 2 צילינדרים בלבד, מנוע השלושה צילינדרים הראשון בעולם עם מערכת זו.
השורה התחתונה היא הספק מרבי של 200 כ"ס, מומנט מרבי של 29.6 קג"מ ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות. שיפור לעומת ה-182 כ"ס וה-6.9 שניות של הדגם היוצא. הדגם ימשיך לעשות שימוש בתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד וכמו בדגם היוצא, גם כאן אנחנו מוצאים דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.
הפיאסטה ST החדשה היא לא רק מכונית הביצועים הראשונה בפורד לעשות שימוש במנוע שלושה צילינדרים, היא גם ה- ST הראשונה המצוידת בבורר מצבי נהיגה השולט על המנוע, תגבור ההיגוי ובקרת היציבות. לבורר מצבי נהיגה שלושה מצבים: רגיל, ספורט ומסלול. במצב מסלול, הסאונד מתוגבר באופן מלאכותי (ESE), בקרת המשיכה מבוטלת לחלוטין ובקרת היציבות מאפשרת חופש תנועה של זנב הרכב (wide-slip mode). את בקרת היציבות עצמה, ניתן לנתק לחלוטין.
הפיאסטה ST החדשה, אשר תשווק רק בתחילת 2018!, תשווק במרכב שלוש או חמש דלתות עם מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית של העיצוב לבחירת הרוכשים, יחד עם חישוקי "18 בעיצוב ייחודי לדגם מושבי ספורט של ריקארו.