הדור הנוכחי של פורד קוגה לא עשה עלייה לישראל, הוא הוצג לראשונה בשנת 2019 וכעת הוא מוצג בגרסתו המחודשת לשוק האירופי לאחר מתיחת פנים מקיפה לדגם. לא ממש ברור מדוע זה לקח לפורד מעל כשנה וחצי להציג את מתיחת הפנים לשוק האירופי שכן הגרסה המקבילה לשוק האמריקאי (פורד אסקייפ) נחשפה עוד בשנת 2022.
דגמי 2024 של פורד קוגה זכו לעדכון ויזואלי מקיף הכולל עיצובים חדשים לפנסים מלפנים ומאחור עם חתימת תאורה מעודכנת, עיצובים חדשים לפגושים ועוד. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלושה סגנונות עיצוב שונים, ST-Line במראה הספורטיבי, Active במראה הקשוח יותר ו- Titanium במראה יוקרתי יותר עם תוספת של כרום בגריל הקדמי, מסגרת החלונות ועוד.
תא הנוסעים של הקוגה החדש נלקח בשלמותו מזה המוכר לנו מהפוקוס המחודשת, למעט עיצוב שונה לקונסולה בין המושבים. השינוי העיקרי בתא הנוסעים הוא התקנה של מערכת המולטימדיה החדשה SYNC-4 של פורד עם מסך מגע רחב בגודל של "13.2, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, Alexa, קישורית 5G, ניווט מבוסס טכנולוגיית ענן, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. לצד זה נוכל למצוא רשימת אבזור משודרגת הכוללת, בהתאם לרמת הגימור, מערכת שמע מבית B&O, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
כמו בדגם היוצא, גם בקוגה המחודש המושב האחורי נע על מסילה ומאפשר להגדיל את מרווח הרגליים או לחילופין להגדיל את נפח תא המטען מ- 214 ליטר במצב האחורי ביותר ל-533 ליטר במצב הקדמי ביותר. לשם התזכורת, לפורד קוגה אורך של 4604 מ"מ, רוחב של 1882 מ"מ, גובה של 1679 מ"מ ובסיס גלגלים של 2711 מ"מ - לדגם ST ליין בולמים/קפיצים ספורטיביים עם הנמכת מרכב.
בתחום ההנעה אין שינויים של ממש למעט העבודה שהקוגה 2024 כבר לא ישווק עם מנוע דיזל. היצע המנועים מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד - 0-100 קמ"ש ב-9.5 שניות. לצד דגם זה נמצא שני דגמים היברידיים: 2.5 ליטר 180 כ"ס עם הנעה קדמית או כפולה ובשידוך לתיבת הילוכים רציפה. לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 9.1 שניות או 8.3 שניות בהתאמה וצריכת דלק משולבת של 18.9-15.6 ק"מ לליטר בהתאם להנעה או רמת הגימור.
גרסת הפלאג-אין מבוססת על אותו מנוע 2.5 ליטר יאך עם מנוע חשמלי חזק יותר המעלה את ההספק המרבי ל-243 כ"ס ומקצר את נתון התאוצה ל-7.3 שניות. כמו בדגם היוצא הדגם עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 14.4kWh אך באמצעות שיפורים שונים טווח הנסיעה החשמלי עומד כעת על כ-69 ק"מ לעומת כ-50 ק"מ בדגם היוצא.
מפרט הבטיחות עדכני ועשיר וכולל, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכב הנתיב והתאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה למצב התנועה והתוואי, אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת הכולל גם התחשבות בנגרר, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מצלמת 360 מעלות ועוד.