לאחר שסיפקה לנו הצצה ראשונה אל הדגם בחודש מאי האחרון, פורד משיקה כעת באירופה את הטרנזיט קאסטום EV החשמלי (E-TRANSIT קאסטום) שיתחרה מול דגמים כגון סיטרואן ג'מפי החשמלי. הטרנזיט קאסטום החשמלי מצטרף אל הטרנזיט החשמלי הגדול יותר שהושק מוקדם יותר השנה.
פורד טרנזיט קאסטום החשמלי ישווק עם סוללה אחת בקיבולת של 78kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה משולב של 380 ק"מ, זאת לעומת 320 ק"מ עם סוללות 75kWh בג'מפי החשמלי. יש לציין כי הטווח של 380 ק"מ עדיין לא זכתה לחותמת סופית של תקן WLTP כך שמדובר בהערכת יצרן בלבד בשלב זה. עדכון:
הדגם מצויד במטען פנימי AC בהספק של 11kW כך שטעינה ביתית אורכת 7.8 שעות לטעינה מלאה (10-100 אחוז), טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 125kW כך שטעינה של 15-80 אחוז אורכת 41 דקות ובטעינה של 5 דקות ניתן להוסיף כ-38 ק"מ לטווח הנסיעה. כיאה לרכב עבודה חשמלי, הרוכשים ימצאו מספר שקעי 220V המאפשרים הפעלה של כלי עבודה חשמליים כלים.
רוכשי הדגם יכולים לבחור מבין שני מנועים חשמליים שונים עבור הדגם המותקנים על הציר האחורי, מנוע בסיס בספק של 135 כ"ס או מנוע בכיר בהספק של 217 כ"ס כאשר לשני המנועים מומנט מרבי זהה של 42.3 קג"מ. בהשוואה לגרסאות הדיזל של הדגם, פורד טוענת כי הגרסה החשמלית תוכל להפחית עלויות תפעול בכ-40% משמעותיים מאוד.
לטרנזיט קאסטום EV כושר העמסה של 1,100 ק"ג, כ-110 ק"ג פחות לעומת דגמי הדיזל הרגילים, וכושר גרירה של עד 2,000 ק"ג. הדגם ישווק במספר גרסאות מרכב המציאות נפח תא מטען העומד על 5.8 קוב עד 9 קוב.
פורד ניצלה את ההזדמנות עם הגרסה החשמלית בכדי להעניק לדגם מתיחת פנים מקיפה, החזית זכתה לעיצוב חדש יחד עם יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור המעניקות לדגם מראה מודרני יותר. העיצוב החדש נעשה תחת הקפדה על יעילות אווירודינמית, דבר שאפשר לפורד להפחית את מקדם ה- CdA בעשרה אחוז.
לצד העיצוב החיצוני המעודכן נמצא עיצוב חדש לחלוטין לתא הנוסעים, זאת גם בכדי להתקין את מערכת המולטימדיה החדשה של פורד (SYNC 4) עם מסך מגע "13 וקישוריות 5G. רוכשי הדגם ייהנו ממגוון רחב של שירותי רשת וחיבור ישיר למערך שירות הדרכים של פורד באירופה. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי וחישוק הגה המורכב על ציר כך שניתן להפוך את גלגל ההגה לסוג של שולחן עבודה אופקי.