פורד מרחיבה את היצע גרסאות הפומה באירופה עם עוד גרסה ספורטיבית לקרוסאובר העירוני שלה, פורד פומה ST Powershift, דגם מגשר בין הגרסאות הרגילות של הפומה לבין הפומה ST הבכירה, המשווקת עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.
הפומה ST Powershift מצוידת במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו הנעזר בסיוע חשמלי 48V כדי לאפשר למערכת לייצר הספק מרבי של 170 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 25.3 קג"מ ב-3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים והשילוב הזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 15.9 ק"מ לליטר.
יחידת ההנעה הזו היא למעשה שדרוג לגרסת ה-155 כ"ס היוצאת של הדגם, השדרוג הזה הושג באמצעות עדכון תוכנה למנוע ומערכת רגנרציה מעודכנת המאפשרת טעינה מהירה יותר של סוללת ה- 48V כך שהמנוע החשמלי יכול לספק עוד 10 כ"ס למשך זמן ממושך יותר, בעיקר בסל"ד נמוך.
לצד זה הפומה ST Powershift מציעה כיול ספורטיבי יותר למתלים עם קפיצי "force vectoring" המיוחדים של פורד, בולמים של Hitachi עם טכנולוגיית FSD (כמו בולמים של KONI), מערכת פליטה משודרגת המייצרת סאונד ספורטיבי יותר, מערכת היגוי מהירה יותר עם חלקי היגוי שהגיעו מה- ST הבכירה יותר, מערכת בלימה משודרגת הכוללת צלחות בלימה גדולות יותר ועוד.
העיצוב החיצוני זהה לחלוטין למוכר לנו מהפומה ST הבכירה, כולל חישוקי ה-"19, כך שבכדי להבדיל בין הדגמים תאלצו להציץ בתא הנוסעים כדי לגלות האם יש שם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. גם תא הנוסעים זהה עם מושבי באקט ספורטיביים ואוחזים, גימור קרבון, הגה ST עם כפתור למעבר מהיר בין מצבי הנהיגה השונים ועוד. לצד זה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה ייעודית לרכב ביצועים וכן אבזור עשיר הכולל מולטימדיה "8, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור משולב באלקנטרה ועוד. לצד אבזור הנוחות הדגם מצויד בנוסף במערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.