118,437 רכבים חדשים נמסרו בחמשת החודשים הראשונים של השנה, האטה קלה בקצב הגידול השנתי שעומד כעת על 5.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
20,763 רכבים חדשים נמסרו בחודש מאי האחרון בישראל, כאלף רכבים פחות לעומת חודש מאי אשתקד. למרות זאת שוק הרכב הישראלי עדיין רושם גידול לעומת חמשת החודשים הראשונים אשתקד עם מסירות של 118,437 רכבים חדשים לעומת 112,425 רכבים ב-2014, גידול של 5.3%.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 15,447 רכבים חדשים והיא גם זו שמסרה הכי הרבה רכבים בחודש מאי האחרון – 3,239 רכבים. קיה, שעקפה את טויוטה החל מהחודש מרץ, שומרת על המקום השני עם מסירות של 14,539 רכבים חדשים (2,999 במאי), גידול מרשים במיוחד של 31.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שני דגמים "סוחבים" את מותג קיה על הכתפיים, הפיקנטו כמו תמיד אך בעיקר הספורטאז' 1.6 ליטר אורבן שכבר חודש שני ברציפות הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל (1,022 יחידות מהאורבן 1.6 מתוך 1,338 יחידות מכל דגמי הספורטאז').
טויוטה יציבה במקום השלישי בטבלה עם מסירות של 13,690 רכבים חדשים בחמשת החודשים הראשונים של השנה (2,459 במאי), גידול של 5.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה שומרת על המקום הרביעי עם מסירות של 8,934 רכבים חדשים (רק 807 במאי). מאזדה תשיק החודש דגם חשוב במיוחד עבור המותג – מאזדה 2 החדשה וקצת לאחר מכן היא תשיק דגם חשוב לא פחות – מאזדה CX-3.
סקודה סוגרת את החמישייה המובילה כמותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל עם מסירות של 7,298 רכבים חדשים וגידול נאה של 16.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מבין 20 המותגים המובילים את טבלת המסירות, בולטים לטובה: סובארו (מקום 11) עם גידול של 80.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, סיאט (מקום 9) עם גידול של 58%, מרצדס (מקום 20) עם גידול של 34.9%, ואודי (מקום 18) עם גידול של 20.3% ותואר מותג היוקרה המוביל בישראל. המותגים שבולטים לרעה הם: שברולט (מקום 12) עם ירידה של 40.6%, הונדה (מקום 13) עם ירידה של 31.9% ופולקסווגן עם ירידה של 18.3% - זו הסיבה למהפכת המחירים במותג עליה הכריזה צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, בחודש שעבר.
יצרן | 1-5.2015 | מוניות | 1-5.2014 | % שנתי | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 15447 | 14989 | 3.1% | |
2 | קיה | 14539 | 428 | 11032 | 31.8% |
3 | טויוטה | 13690 | 9 | 13028 | 5.1% |
4 | מאזדה | 8934 | 8404 | 6.3% | |
5 | סקודה | 7298 | 688 | 6293 | 16.0% |
6 | מיצובישי | 6907 | 5760 | 19.9% | |
7 | סוזוקי | 6215 | 6472 | -4.0% | |
8 | ניסאן | 5202 | 4754 | 9.4% | |
9 | סיאט | 4388 | 2777 | 58.0% | |
10 | רנו | 3754 | 378 | 3708 | 1.2% |
11 | סובארו | 3591 | 1 | 1986 | 80.8% |
12 | שברולט | 3490 | 5875 | -40.6% | |
13 | הונדה | 2865 | 4205 | -31.9% | |
14 | סיטרואן | 2676 | 108 | 2410 | 11.0% |
15 | פולקסווגן | 2670 | 39 | 3268 | -18.3% |
16 | אופל | 2514 | 23 | 2122 | 18.5% |
17 | פיאט | 2100 | 1931 | 8.8% | |
18 | אאודי | 1929 | 1604 | 20.3% | |
19 | פיג'ו | 1807 | 33 | 1974 | -8.5% |
20 | מרצדס | 1408 | 333 | 1044 | 34.9% |
21 | ב.מ.וו | 1402 | 806 | 73.9% | |
22 | דאצ'יה | 1029 | 3 | 0 | |
23 | פורד | 1018 | 4941 | -79.4% | |
24 | לקסוס | 679 | 543 | 25.0% | |
25 | איסוזו | 652 | 604 | 7.9% | |
26 | וולוו | 464 | 417 | 11.3% | |
27 | ג'יפ | 371 | 16 | 2218.8% | |
28 | מיני קופר | 322 | 154 | 109.1% | |
29 | אלפא רומיאו | 243 | 226 | 7.5% | |
30 | אינפיניטי | 209 | 55 | 280.0% | |
31 | קאדילאק | 171 | 184 | -7.1% | |
32 | אם.ג'י | 116 | 0 | ||
33 | סאנגיונג | 90 | 9 | 166 | -45.8% |
34 | לנד רובר | 79 | 77 | 2.6% | |
35 | קרייזלר | 53 | 336 | -84.2% | |
36 | יגואר | 29 | 33 | -12.1% | |
37 | אבארט | 26 | 22 | 18.2% | |
38 | פורשה | 23 | 27 | -14.8% | |
39 | סמארט | 17 | 6 | 183.3% | |
40 | דוד'ג | 9 | 37 | -75.7% | |
41 | מזראטי | 6 | 7 | ||
42 | גרייט וול | 3 | 71 | -95.8% | |
43 | לנציה | 2 | 13 | -84.6% | |
44 | ביואיק | 0 | 31 | -100.0% | |
45 | פיאג'ו | 0 | 17 | -100.0% | |
46 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 118437 | 2052 | 112425 | 5.3% |