האטה? ריבית גבוהה? יתכן אך נדמה כי שוק הרכב הישראלי, בשלב זה לפחות, לא שמע על כך שכן עם מסירות של 24,727 רכבים חדשים בחודש אוגוסט 2023, מדובר בגידול משמעותי של 21% לעומת אוגוסט אשתקד, אז נמסרו רק 20,505 רכבים חדשים. כך עולה מנתוני המסירות המתפרסמים היום (א') ע"י איגוד יבואני הרכב.
מתחילת השנה נמסרו בישראל 222,487 רכבים חדשים, גידול של 10.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמובן שצריך לציין כי בחודשיים האחרונים יבואני הרכב היו מאוד נדיבים עם הנחות משמעותיות ואם רק לפני כחודשיים היה יובש מוחלט בכל הקשור למבצעי רכב, כיום כל שני וחמישי צץ לו מבצע חדש.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות בזכות 36,459 רכבים חדשים אך עבור המותג מדובר בירידה של 3.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה במקום השני עם מסירות של 27,399, ירידה קלה של 1.3%, טויוטה במקום השלישי עם מסירות של 23,483 רכבים, ירידה חדה של 18.9%, מותג BYD מטפס למקום הרביעי עם מסירות של 12,169 רכבים חדשים ומאזדה סוגרת את הרשימה עם נתון של 12,158 רכבים חדשים וירידה של 11.2%.
הנתונים האלו מספרים אולי את כל הסיפור של שוק הרכב הישראלי, צמאון גדול לרכבי קרוסאובר חשמליים במחיר נגיש וזה היתרון של תעשיית הרכב הסינית המציפה את ישראל ברכבים חשמליים שכן בשלב זה, אין אף יצרן מערבי מסורתי שמצליח לתמחר את הדגמים שלו מול התוצרת הסינית. כן, צריך להודות, תעשיית הרכב הסינית עדיין לא יודעת להוציא רכבים מלוטשים עד הסוף, גם כי הם משקיעים הרבה פחות זמן בפיתוח דגם חדש, אבל נדמה שכל זה לא מפריע לצרכן הישראלי.
מסירות רכב חדש בישראל - אוגוסט 2023 |
||||
יצרן | 1-8.2023 | 1-8.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 36459 | 37620 | -3.1% |
2 | קיה | 27399 | 27769 | -1.3% |
3 | טויוטה | 23483 | 28970 | -18.9% |
4 | BYD | 12169 | 0 | |
5 | מאזדה | 12158 | 13686 | -11.2% |
6 | סקודה | 11731 | 9863 | 18.9% |
7 | צ'רי | 9820 | 0 | |
8 | מיצובישי | 8475 | 9336 | -9.2% |
9 | סוזוקי | 7040 | 5624 | 25.2% |
10 | פיג'ו | 6065 | 4960 | 22.3% |
11 | סיטרואן | 5790 | 6822 | -15.1% |
12 | ג'ילי | 5581 | 3734 | 49.5% |
13 | טסלה | 4948 | 2023 | 144.6% |
14 | סיאט | 4722 | 4705 | 0.4% |
15 | רנו | 3923 | 2311 | 69.8% |
16 | MG | 3826 | 3667 | 4.3% |
17 | סובארו | 3778 | 3238 | 16.7% |
18 | מרצדס | 3681 | 4094 | -10.1% |
19 | פולקסווגן | 3221 | 2628 | 22.6% |
20 | שברולט | 2766 | 3950 | -30.0% |
21 | אודי | 2582 | 2411 | 7.1% |
22 | ניסאן | 2249 | 2858 | -21.3% |
23 | ב.מ.וו | 2041 | 3013 | -32.3% |
24 | אופל | 1886 | 1824 | 3.4% |
25 | קופרה | 1584 | 1824 | -13.2% |
26 | וולוו | 1429 | 1243 | 15.0% |
27 | לקסוס | 1273 | 1343 | -5.2% |
28 | דאצ'יה | 1121 | 1225 | -8.5% |
29 | פורד | 1114 | 1253 | -11.1% |
30 | ג'יפ | 937 | 2046 | -54.2% |
31 | איסוזו | 862 | 1280 | -32.7% |
32 | ג'נסיס | 711 | 529 | 34.4% |
33 | אורה | 710 | 0 | |
34 | סרס | 629 | 448 | 40.4% |
35 | פיאט | 626 | 449 | 39.4% |
36 | סקייוול | 540 | 445 | 21.3% |
37 | הונדה | 504 | 328 | 53.7% |
38 | קאדילק | 482 | 536 | -10.1% |
39 | ליפמוטור | 408 | 0 | |
40 | לנד רובר | 399 | 500 | -20.2% |
41 | איווייז | 369 | 528 | -30.1% |
42 | WEY | 337 | 0 | |
43 | לינק אנד קו | 335 | 2 | 16650.0% |
44 | סאנגיונג | 269 | 453 | -40.6% |
45 | אלפא רומיאו | 266 | 237 | 12.2% |
46 | מקסוס | 228 | 223 | 2.2% |
47 | מיני | 221 | 380 | -41.8% |
48 | פורשה | 217 | 208 | 4.3% |
49 | פולסטאר | 193 | 7 | 2657.1% |
50 | EVeasy | 179 | 2 | 8850.0% |
51 | JAC | 140 | 111 | 26.1% |
52 | וויה | 118 | 0 | |
53 | אינפיניטי | 112 | 88 | 27.3% |
54 | DS | 96 | 126 | -23.8% |
55 | הונגצ'י | 80 | 45 | 77.8% |
56 | אבארט | 68 | 76 | -10.5% |
57 | מזראטי | 41 | 43 | -4.7% |
58 | LEVC | 22 | 28 | -21.4% |
59 | יגואר | 19 | 44 | -56.8% |
60 | פרארי | 19 | 16 | 18.8% |
61 | בנטלי | 15 | 20 | -25.0% |
62 | Forthing | 8 | 0 | |
63 | אסטון מרטין | 5 | 10 | -50.0% |
64 | Weltmeister | 4 | 0 | |
65 | MAN | 2 | 5 | -60.0% |
66 | אלפין | 2 | 0 | |
67 | קארמה | 0 | 1 | -100.0% |
68 | קרייזלר | 0 | 7 | -100.0% |
סה"כ | 222487 | 201215 | 10.6% |