מאזדה חושפת את המפרט הטכני המלא של מאזדה 2 החדשה, תצויד בארבעה מנועים בהספקים של 75-115 כ"ס. הגרסה הישראלית צפויה להיות עם 90 כ"ס, תיבת 6 הילוכים אוטו' ועם צריכת דלק של 20.8 ק"מ לליטר.
לקראת תחילת השיווק באירופה, ואצלנו בקרוב גם כן, מאזדה חושפת היום (יום ב') את המפרט הטכני המלא של מאזדה 2 החדשה לשנת 2015, הדור הרביעי לסופרמיני של מאזדה.
מאזדה 2 החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין ומבוססת כולה על טכנולוגיית סקייאקטיב (SKYACTIV) העדכנית של מזדה ושפת העיצוב KODO המוכרות מדגמי מאזדה האחרונים כגון ה-CX-5 ומאזדה 3 החדשה. בפועל זה אומר שלמאזדה 2 החדשה פלטפורמה קשיחה יותר, מנועים חסכוניים יותר, טכנולוגית אבזור מתקדמת יותר, תיבות הילוכים חדשות ועוד, כל זאת בעטיפה המעוצבת ברוח ה- ZOOM ZOOM.
מאזדה 2 החדשה יושבת על פלטפורמה מקוצרת של מאזדה 3, קשיחה יותר אך גם קלה יותר מהפלטפורמה של הדגם היוצא, ומה שאפשר למאזדה להגדיל משמעותית את הדגם. עם אורך של 4,060 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,495 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,570 מ"מ, מאזדה 2 החדשה בעיקר ארוכה יותר ב-140 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-80 מ"מ מהדגם היוצא. מידות הרוחב לא השתנתה ולגובה נוספו 20 מ"מ.
על הנייר זה אומר שהסופר מיני החדשה של מאזדה צפויה להיות מרווחת מבעבר ואחת המרווחות בסגמנט. לתא המטען נפח של 280 ליטר, תוספת של 30 ליטר לעומת הדגם היוצא, ועם קיפול המושבים יתקבל נפח של 980 ליטר (עד גובה הגג).
למרות הגידול המשמעותי במידות ותא הנוסעים האיכותי ומאובזר יותר, משקל הדגם כמעט ולא השתנה ועומד על בין 970 ק"ג בדגם הבסיס ועד 1040 ק"ג בדגם הדיזל (משקל ללא נהג). כמו הדגם היוצא גם כאן מערך המתלים מתבסס על מקפרסון מלפנים ומוט פיתול מאחור. גם מערך הבלימה לא השתנה עם דיסק מאוורר מלפנים ותוף מאחור.
תא הנוסעים של מאזדה 2 החדשה לא רק מרווח יותר אלא גם מעוצב, מאובזר ואיכותי יותר באופן משמעותית מהדגם היוצא שסבל מצדו מתא נוסעים פשוט ולא מרשים. לעומת פלסטיקה קשיחה ופשוטה למראה ומגע, תא הנוסעים החדשה מציע חומרים רכים בדשבורד ובדלתות, יותר תאי אחסון, מחזיקי כוסות נורמליים ועוד.
מאזדה 2 החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
מאזדה מציידת את ה-2 החדשה בשני מנועים חדשים מסדרת SKYACTIVE, מנוע בנזין אחד בנפח של 1.5 ליטר שיוצע בשלושה הספקים של 75 כ"ס, 90 כ"ס ו-115 כ"ס ומנוע דיזל אחד בנפח זהה עם 105 כ"ס. גרסת הבנזין החלשה נבדלת מהגרסאות החזקות יותר ביחס דחיסה נמוך יותר של 12:1 לעומת יחס דחיסה גבוה יותר של 14:1 בגרסאות החזקות.
כל המנועים מצוידים בשרשרת תזמון, הזרקת דלק ישירה ומערכת עצור/סע i-STOP, דגם הבנזין הבכיר מצויד בנוסף במערכת רגנרציה של אנרגיית הבלימה באמצעות קבל i-ELOOP. המנועים משודכים לתיבת 5 או 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו' חדשה המוכרת משאר דגמי מאזדה אך שהותאמה במיוחד לדגם - רק גרסה אחת (90 כ"ס) מוצעת עם התיבה האוטו'. המנועים החדשים מציעים צריכת דלק טובה משמעותית מהדגם היוצא, בין 20.4 ק"ל לליטר ועד 29.4 ק"מ לליטר עם מנוע הדיזל.
מנוע | SKY-G 1.5 | SKY-G 1.5 | SKY-G 1.5 | SKY-D 1.5 |
תיבת הילוכים | 5M | 5M/6AT | 6M | 6M |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 75/6000 | 90/6000 | 115/6,000 | 105/4,000 |
מומנט/סל"ד | 13.8/3,800 | 15.0/4,000 | 15.0/4,000 | 22.2/1,400 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 171 | 183/177 | 200 | 178 |
0-100 קמ"ש (ש') | 12.1 | 9.4/12.0 | 8.7 | 10.1 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 21.3 | 22.2/20.8 | 20.4 | 29.4 |
ביפן בלבד, מאזדה 2 החדשה משווקת עם מנוע בנזין 1.3 ליטר SKY-G חדשה במקום מנוע ה-1.5 ליטר, למנוע זה הספק מרבי של 92 כ"ס ומומנט מרבי של 12.3 קג"מ.
עדכון: לפי שחר שמש, משנה למנכ"ל דלק מוטורס, מאזדה 2 החדש תנחת בישראל לקראת מרץ 2015 ותוצע בכמה רמות גימור ועם מנוע "ישראלי" בהספק של 107 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטו'. גרסה ידנית (זולה או בכלל)? נכון לעכשיו זה עדיין בבדיקה אך הסיכויים לא רבים.
מאזדה 2 החדשה – אבזור ובטיחות:
מאזדה 2 החדשה מצוידת במערכת בטיחות מתקדמת i-ACTIVSENSE (כאופציה או כסטנדרט) הכוללת מערכות בטיחות שלרוב לא מגיעות לסגמנט הסופרמיני. המערכת כוללת מערכת בלימה אוטו' (מהסוג הפשוט) הבולמת את הרכב אוטו' בסכנת התנגשות בין 4-30 קמ"ש, מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור (בטיחותי ביציאה מחנייה עיוורת), מערכת התרעה על עצמים באזורים מתים ומערכת HBC המחליפה באין אור מעבר לדרך באופן אוטו'. כסטנדרט הדגם מצויד בשש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד.
תא הנוסעים המציג עיצוב המזכיר את מאזדה 3 ורושם לזכותו שיפור משמעותי בתחום האיכות לעומת הדגם הנוכחי, כולל אבזור כגון תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה MZD כמו במאזדה 3 הכוללת 2 כניסות USB, דיבורית BT, ניווט ועוד. ברמות הגימור הנמוכות יותר תוצע מערכת ללא מסך מרכזי אך הכוללת דיבורית BT וכניסת USB. אבזור נוסף, שיוצע כסטנדרט או כאופציה, הוא מערכת בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תאורת LED ליום ועוד. הדגמים מאובזרים בחישוקי "15 או "16 עם צמיגים במידות שלא 185/65 או 185/60 בהתאמה.