25,291 רכבים חדשים נמסרו בחודש פברואר 2022, מדובר בירידה קטנה של 183 רכבים בלבד לעומת פברואר אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 62,695 רכבים חדשים ובשל חודש ינואר מקוצר מבחינת מסירות שוק הרכב הישראלי רושם ירידה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אבל הסיפור הוא כנראה הרבה יותר גדול מחודש ינואר בו במשך כעשרה ימים לא היה ניתן למסור רכבים, הסיפור הוא מלאי רכבים מצומצם וזמני אספקה שרק הולכים ומתארכים.
תסתכלו על טבלת המסירות, מתי בפעם האחרונה ראיתם את מרצדס במקום כל כך גבוה בחודש השני של השנה? כך גם סיטרואן, ב.מ.וו, פיג'ו, פורד ועוד. המשחק היום זה זמינות של רכבים למסירה ולאור המלחמה בין רוסיה לאוקרינה, זה אף הולך להחמיר שכן אם עד עתה הבעיה הגדולה הייתה עלויות שילוח ומחסור בשבבים, כעת יש גם בעיה של אספקת חומרים נוספים שתשפיע בעיקר על היצרנים מאירופה.
ביונדאי אין מושג על מה אנחנו מדברים שכן עם מסירות של 12,644 רכבים חדשים מתחילת השנה המותג רושם עלייה של 6.8% במכירות רכב חדש לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה עלתה למקום השני בזכות מסירות של 9,391 רכבים חדשים, אמנם עדיין מדובר בירידה של 1.5% אך צריך לזכור כי בחודש ינואר 2022 המותג רשם ירידה של 21%. קיה שבמקום השלישי מסרה 9,194 רכבים חדשים, עלייה של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מאזדה מחזיקה במקום הרביעי בזכות מסירות של 4,380 רכבים חדשים (ירידה של 5.7%) וסקודה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 3,399 רכבים חדשים אך עבור המותג מדובר בפתיחת שנה חלשה עם ירידה חדה של 38.8%. כאמור, כמו במקרה של סקודה, זה לא שאין רוכשים, פשוט אין רכבים זמינים למסירה.
בשוק היוקרה יש כנראה יותר רכבים למסור שכן מרצדס מחזיקה במקום התשיעי עם מסירות של 1,504 רכבים חדשים, ב.מ.וו מסרה 1,011 רכבים, אודי מסרה 786 רכבים ולקסוס מסרה 566 רכבים.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר - פברואר 2022 |
||||
---|---|---|---|---|
יצרן | 1-2.2022 | 1-2.2021 | שינוי ב-% | |
1 | יונדאי | 12644 | 11834 | 6.8% |
2 | טויוטה | 9391 | 9534 | 1.5%- |
3 | קיה | 9194 | 8743 | 5.2% |
4 | מאזדה | 4380 | 4644 | 5.7%- |
5 | סקודה | 3399 | 5558 | 38.8%- |
6 | מיצובישי | 3024 | 4413 | 31.5%- |
7 | סוזוקי | 1781 | 2049 | 13.1%- |
8 | סיטרואן | 1624 | 1590 | 2.1% |
9 | מרצדס | 1504 | 1335 | 12.7% |
10 | פיג'ו | 1444 | 1840 | 21.5%- |
11 | ניסאן | 1170 | 2545 | 54.0%- |
12 | סובארו | 1137 | 1791 | 36.5%- |
13 | סיאט | 1120 | 3583 | 68.7%- |
14 | ב.מ.וו | 1011 | 1212 | 16.6%- |
15 | טסלה | 963 | 0 | |
16 | אאודי | 786 | 1203 | 34.7%- |
17 | פולקסווגן | 740 | 782 | 5.4%- |
18 | פורד | 627 | 571 | 9.8% |
19 | MG | 604 | 521 | 15.9% |
20 | לקסוס | 566 | 445 | 27.2% |
21 | שברולט | 508 | 2574 | 80.3%- |
22 | איסוזו | 500 | 336 | 48.8% |
23 | ג'יפ | 494 | 714 | 30.8%- |
24 | דאצ'יה | 488 | 539 | 9.5%- |
25 | רנו | 474 | 2508 | 81.1%- |
26 | וולוו | 417 | 684 | 39.0%- |
27 | אופל | 414 | 542 | 23.6%- |
28 | ג'ילי | 391 | 0 | |
29 | קופרה | 294 | 8 | 3575.0% |
30 | קאדילק | 218 | 218 | 0.0% |
31 | ג'נסיס | 192 | 11 | 1645.5% |
32 | סאנגיונג | 132 | 29 | 355.2% |
33 | סרס | 127 | 3 | 4133.3% |
34 | הונדה | 119 | 665 | 82.1%- |
AC | לנד רובר | 118 | 194 | 39.2%- |
36 | פיאט | 110 | 99 | 11.1% |
37 | סקייוול | 95 | 0 | |
38 | מיני | 89 | 151 | 41.1%- |
39 | אלפא רומיאו | 85 | 144 | 41.0%- |
40 | מקסוס | 81 | 4 | 1925.0% |
41 | פורשה | 64 | 58 | 10.3% |
42 | JAC | 36 | 3 | 1100.0% |
43 | DS | 31 | 45 | 31.1%- |
44 | אבארט | 30 | 8 | 275.0% |
45 | מזראטי | 24 | 17 | 41.2% |
46 | אינפיניטי | 15 | 22 | 31.8%- |
47 | יגואר | 15 | 16 | 6.3%- |
48 | קרייזלר | 7 | 20 | 65.0%- |
49 | בנטלי | 6 | 8 | 25.0%- |
50 | פרארי | 5 | 4 | 25.0% |
51 | אסטון מטרין | 4 | 1 | 300.0% |
52 | איווייז | 2 | 2 | 0.0% |
53 | MAN | 1 | 2 | 50.0%- |
54 | LEVC | 0 | 0 | |
55 | DFSK | 0 | 11 | |
56 | GAC | 0 | 34 | |
1561 | 0 | 62695 | 73867 | 15.1%- |