עכשיו זה כבר ברור, שוק הרכב הישראלי מסיים עוד שנה של ירידה במסירות רכב חדש, שנה שלישית ברציפות.
248,357 רכבים חדשים נמסרו ב-11 החודשים הראשונים של 2019, חודש נובמבר האחרון תרם 16,280 רכבים שהם אמנם גידול של כ-130 רכבים לעומת חודש נובמבר אשתקד, אך במבט שנתי שוק הרכב הישראלי רושם ירידה משמעותית של 5.3% לעומת 11 החודשים הראשונים ב-2018 ובמספרים, זו ירידה במסירות של 14,033 רכבים.
ביונדאי יכולים להמשיך לטפוח לעצמם על השכם שכן למרות שנה לא מוצלחת לשוק הרכב הישראלי, המותג רשם נתון מסירות של 39825 רכבים חדשים, גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בטויוטה, המחזיקה במקום השני בטבלה, כבר מזמן פתחו את השמפניה על שנה מוצלחת במיוחד, שנה שכולה תודות לדגם אחד - הקורולה החדשה. טויוטה רשמה נתון מסירות של 34866 רכבים חדשים, עלייה מרשימה של 30.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה מסרה השנה גם 579 רכבים לשוק המוניות, מספר המעמיד את המותג במקום השלישי בשוק זה, לאחר סקודה ומרצדס.
קיה, שירדה השנה למקום השלישי, מסרה אמנם מספר מכובד של 31312 רכבים חדשים, אך עבור המותג מדובר בירידה משמעותית של 10.8%. אין ספק שבקיה ממתינים להגעתו של הסלטוס שללא ספק יאפשר למותג לשפר את נתוני המסירות. במקום הרביעי אנחנו פוגשים את סקודה עם מסירות של 17751 רכבים חדשים, ירידה משמעותית של 10%. את החמישייה המובילה סוגרת מיצובישי הרושמת עלייה של 10.8% בזכות מסירות של 14207 רכבים חדשים ואת זה היא עושה כאשר נתוני המסירות של ה-ASX המחודש בקושי החלו להיכנס.
מספר מותגים רשמו ירידה משמעותית למדי השנה, ניסאן עם ירידה של 28.6%, פולקסווגן עם ירידה של 27.3%, דאצ'יה עם ירידה של 25.3%, סובארו עם ירידה של 22.7% רנו עם ירידה של 22%, מאזדה עם ירידה של 18.6% ועוד.
מקום | יצרן | 1-11.2019 | מוניות 2019 | 1-11.2018 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 39825 | 38285 | 4.0% | |
2 | טויוטה | 34866 | 579 | 26657 | 30.8% |
3 | קיה | 31312 | 192 | 35122 | -10.8% |
4 | סקודה | 17751 | 1593 | 19720 | -10.0% |
5 | מיצובישי | 14207 | 12818 | 10.8% | |
6 | סוזוקי | 12077 | 12852 | -6.0% | |
7 | ניסאן | 10796 | 15123 | -28.6% | |
8 | מאזדה | 10671 | 5 | 13115 | -18.6% |
9 | סיאט | 8957 | 1 | 8902 | 0.6% |
10 | רנו | 8566 | 516 | 10983 | -22.0% |
11 | פיג'ו | 6756 | 80 | 6401 | 5.5% |
12 | סיטרואן | 6712 | 375 | 6755 | -0.6% |
13 | שברולט | 6109 | 6889 | -11.3% | |
14 | הונדה | 5085 | 4 | 6121 | -16.9% |
15 | סובארו | 4247 | 3 | 5493 | -22.7% |
16 | פולקסווגן | 4062 | 11 | 5587 | -27.3% |
17 | אאודי | 3808 | 3999 | -4.8% | |
18 | מרצדס | 3081 | 735 | 3570 | -13.7% |
19 | דאצ'יה | 3030 | 151 | 4056 | -25.3% |
20 | ב.מ.וו | 2781 | 3223 | -13.7% | |
21 | וולוו | 1707 | 1588 | 7.5% | |
22 | לקסוס | 1557 | 1453 | 7.2% | |
23 | איסוזו | 1497 | 1354 | 10.6% | |
24 | פיאט | 1417 | 1 | 2748 | -48.4% |
25 | ג'יפ | 1303 | 963 | 35.3% | |
26 | אופל | 1145 | 2975 | -61.5% | |
27 | אם.ג'י | 1061 | 499 | 112.6% | |
28 | פורד | 1056 | 1673 | -36.9% | |
29 | מיני קופר | 524 | 552 | -5.1% | |
30 | לנד רובר | 452 | 305 | 48.2% | |
31 | קאדילאק | 424 | 461 | -8.0% | |
32 | אלפא רומיאו | 402 | 578 | -30.4% | |
33 | סאנגיונג | 235 | 137 | 374 | -37.2% |
34 | אינפיניטי | 208 | 494 | -57.9% | |
35 | די אס | 144 | 108 | 33.3% | |
36 | פורשה | 136 | 221 | -38.5% | |
37 | יגואר | 115 | 158 | -27.2% | |
38 | קרייזלר | 73 | 18 | 305.6% | |
39 | מזראטי | 39 | 74 | -47.3% | |
40 | סמארט | 36 | 57 | -36.8% | |
41 | סייק | 36 | 1 | 3500.0% | |
42 | בנטלי | 23 | 0 | ||
43 | אבארט | 21 | 36 | -41.7% | |
44 | די.אף.אס.קיי | 19 | 0 | ||
45 | איווקו | 13 | 13 | 0.0% | |
46 | פרארי | 8 | 9 | -11.1% | |
47 | אסטון מרטין | 7 | 7 | 0.0% | |
סה"כ | 248357 | 4383 | 262390 | 5.3%- |