לקיה סלטוס, שקצת יותר קטן וזול מהספורטאז', יש את כל הכלים להפוך ללהיט מכירות, באמצעות עיצוב מודרני, תא נוסעים מרווח, נאה ומאובזר, יחידות הנעה מודרניות ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות.
לקראת ההשקה של קיה סלטוס בשוק הבית הקוריאני, קיה מספקת לנו תמונות ופרטים חדשים על הקרוסאובר העירוני החדש שלה, אותו נפגוש בישראל בתחילת שנת 2020. הסלטוס גדול יותר מהסטוניק אך קטן מהספורטאז' והוא יאפשר לקיה להתחרות מול דגמים כגון טויוטה C-HR, מאזדה CX-30 ועוד.
אם בעבר טעינו לחשוב בעבר כי הסלטוס הוא דגם מקביל ליונדאי וניו הקטן והזול שהוצג לאחרונה, בפועל הסלטוס הוא דגם מקביל לקונה של יונדאי - רק גדול ומרווח יותר. לקיה סלטוס אורך של 4,375 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ גובה של 1,615 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,630 מ"מ. אלו מידות של קרוסאובר קומפקטי מרווח, תוסיפו לכך נפח תא מטען גדול יחסית לסגמנט של 498 ליטר, וקיבלתם רכב שבתמחור נכון יכול להפוך ללהיט מקומי.
העיצוב החיצוני של הסלטוס (SELTOS) אולי לא מלהיב מכל הזוויות, אך הוא מודרני למראה, גם בזכות שימוש בתאורת LED מלאה, ובעיקר נושא עיצוב "נכון", כזה שיכול לפנות לטעמם של לקוחות רבים. זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים לתמונה רשמית של תא הנוסעים של הדגם ומה שאנחנו רואים הוא עיצוב נקי, מודרני ונעים לעין.
במרכז הדשבורד נמצא מסך צף בגודל "10.25 הכולל את מערכת UVO 3.0 של קיה (שלא רלוונטית לשוק המקומי שלנו). המערכת כוללת eSIM לחיבור קבוע לרשת האינטרנט ולעדכוני מערכת OTA, הרחבה לאנדוראיד אוטו ואפל קאר-פליי, אפשרות למסך מפוצלת המאפשר להציג שתי אפליקציות בו זמנית, אפשרות לשליטה מרחוק על הרכב כולל התנעה ופתיחת הדלתות ועוד. בנוסף נוכל למצוא חימום לכל המושבים, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, שקעי USB מלפנים ומאחור, מדף ייעודי לסלולרי עם משטח טעינה אלחוטי, מסך "7 בלוח המחוונים, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, תצוגה עילית "8 צבעונית, תאורת אווירה בשמונה צבעים, אופציה למערכת שמע של BOSE ועוד.
טוב לראות שקיה לא נכנעת עדיין למגמת מסכי ומשטחי המגע וממשיכה להציעה שליטה באמצעות כפתורים פיזיים על המולטימדיה, המיזוג ועוד - פשוט, יעיל ובעיקר הנדסת אנוש נכונה.
בתחום ההנעה, קיה תשווק את הסלטוס עם מבחר גדול של מנועי בנזין ודיזל, בהתאמה כמובן לשוק היעד. בשוק הקוריאני, קיה תשווק את הסלטוס עם מבחר של שני מנועים: 1.6 ליטר טורבו T-GDI עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ או 1.6 ליטר דיזל עם 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים ורוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין הנעה קדמית או כפולה. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה (חיסכון, רגיל וספורט) ודגמי ההנעה הקדמית מצוידים בנוסף בבורר מצבי משיכה המתאים את בקרת המשיכה למשטחים שונים - שלג, בוץ וחול.
בשווקים אחרים, קיה תשווק את הסלטוס גם עם מנוע 1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס, 2.0 ליטר אטמוספרי 149 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר בנזין ודיזל המיועד לשוק ההודי. הסלטוס נשען על חישוקי "16 עד "18 ומתלים בתצורת מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור בדגמי הנעה קדמית או רב חיבורי בדגמי הנעה כפולה.
קיה ציידה את הסלטוס במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל זיהוי רכב מתקרב מאחור, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התראה על חוסר עירנות הנהג, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לפני סיבובים ועוד.