חודש החגים היה חודש המסירות החלש ביותר השנה והוביל את שוק הרכב הישראלי לירידה שנתית של 5.8%.
רק 13,983 רכבים חדשים נמסרו במהלך חודש אוקטובר האחרון, זאת לעומת 21,356 אשתקד, החודש החלש ביותר מתחילת השנה אך כמובן שצריך להודות כי זה היה צפוי בשל החגים הרבים שחלו במהלך חודש זה. בחודש נובמבר הנוכחי יבואני הרכב ינסו לכפר במהלך חודש נובמבר הנוכחי על החודש החלש, כך שתצפו למבול של מבצעי מכירות. מתחילת השנה נמסרו 232,077 רכבים חדשים, ירידה של 5.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי עם מסירות של 37,416 רכבים חדשים, עלייה זניחה של חצי אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה שבמקום השני ממשיכה לצמצם את הפער בזכות מסירות של 32,555 רכבים חדשים בעשרת החודשים הראשונים של השנה, עלייה מרשימה של 28.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
קיה שבמקום השלישי מסרה 28,888 רכבים, ירידה של 12.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה היא זו שמסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש אוקטובר - 2177 רכבים. סקודה ממשיכה לאחוז במקום הרביעי כמותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, אך עם מסירות של 16,463 המותג רושם ירידה של 9.5%. מותג מיצובישי, המשווק בישראל ע"י כלמוביל, הוא בית ספר לשיווק שכן גם עם צי דגמים מוגבל ביותר, המותג רשם עלייה של 12.6% בזכות מסירות של 13,555 רכבים חדשים.
למעט מספר מצומצם של מותגים, רוב המותגים בטבלת המסירות צבועים בצבע אדום, מאזדה לדוגמה עם ירידה של 18.6%, ניסאן עם ירידה של 27.7%, רנו עם ירידה של 20.3%, סובארו עם ירידה של 24.7%, פולקסווגן עם ירידה של 26.4%, דאצ'יה עם ירידה של 23.2% ועוד.
גם שוק רכבי הפרימיום/יוקרה שנשחשב עד לאחרונה ליציב וחסין, כבר לא מלקק דבש. אודי רושמת ירידה של 6.2%, מרצדס עם ירידה של 13.7% ו-ב.מ.וו עם ירידה של 18.2%. רק וולוו, לקסוס ולנד רובר (גם ג'יפ אם אתם מחשיבים את המותג כיוקרתי) הצליחו להשיג גידול במסירות רכב חדש.
מקום | יצרן | 2019 | מוניות | 2018 | שינוי |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 37416 | 37241 | 0.5% | |
2 | טויוטה | 32555 | 487 | 25287 | 28.7% |
3 | קיה | 28888 | 191 | 32908 | -12.2% |
4 | סקודה | 16463 | 1475 | 18184 | -9.5% |
5 | מיצובישי | 2 | 12035 | 12.6% | |
6 | סוזוקי | 11293 | 12010 | -6.0% | |
7 | מאזדה | 10157 | 4 | 12484 | -18.6% |
8 | ניסאן | 9996 | 13832 | -27.7% | |
9 | סיאט | 8244 | 1 | 8124 | 1.5% |
10 | רנו | 7892 | 466 | 9903 | -20.3% |
11 | פיג'ו | 6409 | 64 | 6050 | 5.9% |
12 | סיטרואן | 6202 | 331 | 6371 | -2.7% |
13 | שברולט | 5881 | 6615 | -11.1% | |
14 | הונדה | 4811 | 4 | 5575 | -13.7% |
15 | סובארו | 3847 | 3 | 5107 | -24.7% |
16 | פולקסווגן | 3719 | 11 | 5054 | -26.4% |
17 | אאודי | 3663 | 3907 | -6.2% | |
18 | מרצדס | 2985 | 698 | 3460 | -13.7% |
19 | דאצ'יה | 2786 | 146 | 3628 | -23.2% |
20 | ב.מ.וו | 2480 | 3033 | -18.2% | |
21 | וולוו | 1588 | 1492 | 6.4% | |
22 | לקסוס | 1404 | 1341 | 4.7% | |
23 | איסוזו | 1401 | 1287 | 8.9% | |
24 | פיאט | 1353 | 1 | 2540 | -46.7% |
25 | ג'יפ | 1234 | 890 | 38.7% | |
26 | אופל | 1121 | 2815 | -60.2% | |
27 | פורד | 1020 | 1501 | -32.0% | |
28 | אם.ג'י | 1008 | 460 | 119.1% | |
29 | מיני קופר | 491 | 517 | -5.0% | |
30 | לנד רובר | 422 | 272 | 55.1% | |
31 | אלפא רומיאו | 398 | 511 | -22.1% | |
32 | קאדילאק | 353 | 440 | -19.8% | |
33 | סאנגיונג | 216 | 126 | 365 | -40.8% |
34 | אינפיניטי | 205 | 443 | -53.7% | |
35 | די אס | 142 | 100 | 42.0% | |
36 | פורשה | 122 | 215 | -43.3% | |
37 | יגואר | 99 | 138 | -28.3% | |
38 | קרייזלר | 61 | 11 | 454.5% | |
39 | מזראטי | 39 | 74 | -47.3% | |
40 | סמארט | 36 | 54 | -33.3% | |
41 | סייק | 35 | 1 | 3400.0% | |
42 | בנטלי | 23 | 0 | ||
43 | אבארט | 21 | 33 | -36.4% | |
44 | די.אף.אס.קיי | 15 | 0 | ||
45 | איווקו | 13 | 12 | 8.3% | |
46 | פרארי | 8 | 9 | -11.1% | |
47 | אסטון מרטין | 7 | 7 | 0.0% | |
סה"כ | 232077 | 4008 | 246336 | -5.8% |