חודש ספטמבר האחרון היה חודש מסירות מוצלח לעומת ספטמבר 2018, אך שוק הישראלי עדיין מסכם את שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עם ירידה של 3.1%.
17,740 רכבים חדשים נמסרו בחודש ספטמבר 2019, עלייה משמעותית של כ-5,000 רכבים חדשים לעומת החודש המקביל אשתקד. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 נמסרו בישראל 218,094 רכבים חדשים לעומת 224,980 בתקופה המקבילה אשתקד. זו אמנם עדיין ירידה של 3.1% אז חודש ספטמבר החזק אפשר למתן את הירידה השנתית שעמדה בחודש שעבר על 5.5%.
האם זו תוצאה של אווירת החגים? אולי, אך סביר להניח שזה בעיקר תגובה/הכנה של השוק לקראת העלייה במס על רכב היברידי שתכנס לתוקפה בינואר 2020. בשנתיים האחרונות רכבים היברידיים הפכו לרכבים הנמכרים ביותר בישראל והשנה עוד יותר עם הכניסה של טויוטה עם הקורולה ההיברידית. לאוצר זה כואב בכיס והם לא אוהבים את זה שם לכן החל מינואר 2020 המיסוי על רכב היברידי רגיל יעלה ממס קנייה של 30% ל-45% (ועד למס מלא של 83% בשנת 2022).
זה היה צפוי וזה אכן קרה, טויוטה קורולה ההיברידית מחזיקה כעת בתואר הדגם הנמכר ביותר בישראל ובפער משמעותי מהאיוניק של יונדאי, שהחזיקה בשנה שעברה בתואר הזה, עם מסירות של 12,139 לקורולה לעומת 9,461 לאיוניק - בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מאחורי שתי המשפחתיות ליסינג האלו נמצא את שתי המכוניות העירוניות הקוריאניות המובילות את השוק הישראלי עוד מתחילת העשור, יונדאי i10 וקיה פיקנטו. הספורטאז' והטוסון אמנם עדיין פופולריים, אך עם מחירים שכבר לא זולים כבעבר הפופולריות שלהם דעכה במעט אך אל דאגה שכן בתחילת השנה הבאה יכנסו לכאן קרוסאוברים משפחתיים חדשים כדוגמת סקודה קאמיק, מאזדה CX-30 וקיה סלטוס, דגמים אשר צפויים לעורר מחדש את שוק הקרוסאוברים בישראל.
דגם | מסירות 1-9.2019 | |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה היברידית | 12139 |
2 | יונדאי איוניק | 9461 |
3 | יונדאי i10 | 7667 |
4 | קיה פיקנטו | 7362 |
5 | יונדאי טוסון | 6836 |
6 | קיה ספורטאז' | 6546 |
7 | קיה נירו | 5759 |
8 | סקודה אוקטביה | 5485 |
9 | מיצובישי אאוטלנדר | 5287 |
10 | טויוטה יאריס | 4734 |
11 | יונדאי i20 | 4666 |
12 | טויוטה ראב4 היברידי | 4510 |
13 | טויוטה C-HR | 4119 |
14 | רנו מגאן | 3913 |
15 | קיה סטוניק | 3881 |
16 | סקודה קודיאק | 3775 |
17 | ניסאן קשקאי | 3730 |
18 | מאזדה CX-5 | 3402 |
19 | פיג'ו 3008 | 3292 |
20 | סיאט ארונה | 3136 |
יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את טבלת המסירות ובשלושת הרבעונים הראשונים של השנה היא מסרה 35,838 רכבים חדשים, עלייה של 4.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה התחזקה משמעותית השנה והיא מחזיקה את המקום השני בזכות מסירות של 30,700 רכבים, עלייה מרשימה במיוחד של 31.3%. קיה שבמקום השלישי חווה שנה קצת פחות מוצלחת עם מסירות של 2,6711 רכבים חדשים היא רושמת ירידה של 9.5%. גם בסקודה שבמקום הרביעי לא חוגגים עם ירידה של 7.5% בשל מסירות של 15,394 רכבים. מיצובישי ממשיכה להרשים השנה והיא רושמת עלייה של 15.4% בזכות מסירות של 12,933 רכבים חדשים.
לא מעט מותגים מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם ירידה דו ספרתית, ביניהם נמצא את מאזדה, ניסאן, רנו, שברולט, סובארו, מרצדס, ב.מ.וו, פולקסוון דאצ'יה ועוד.
מקום | יצרן | 2019 | מוניות | 2018 | שינוי |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 35838 | 34396 | 4.2% | |
2 | טויוטה | 442 | 23387 | 31.3% | |
3 | קיה | 26711 | 191 | 29528 | -9.5% |
4 | סקודה | 15394 | 1326 | 16650 | -7.5% |
5 | מיצובישי | 12933 | 11206 | 15.4% | |
6 | סוזוקי | 10595 | 10981 | -3.5% | |
7 | מאזדה | 9639 | 4 | 11568 | -16.7% |
8 | ניסאן | 9373 | 12605 | -25.6% | |
9 | רנו | 7605 | 420 | 8973 | -15.2% |
10 | סיאט | 7370 | 1 | 7377 | -0.1% |
11 | פיג'ו | 5991 | 53 | 5382 | 11.3% |
12 | סיטרואן | 5769 | 305 | 5698 | 1.2% |
13 | שברולט | 5588 | 6214 | -10.1% | |
14 | הונדה | 4569 | 3 | 4971 | -8.1% |
15 | סובארו | 3528 | 2 | 4593 | -23.2% |
16 | אאודי | 3465 | 3675 | -5.7% | |
17 | פולקסווגן | 3349 | 11 | 4601 | -27.2% |
18 | מרצדס | 2820 | 648 | 3246 | -13.1% |
19 | דאצ'יה | 2580 | 143 | 3244 | -20.5% |
20 | ב.מ.וו | 2297 | 2685 | -14.5% | |
21 | וולוו | 1425 | 1307 | 9.0% | |
22 | איסוזו | 1336 | 1196 | 11.7% | |
23 | לקסוס | 1312 | 1185 | 10.7% | |
24 | פיאט | 1258 | 1 | 2373 | -47.0% |
25 | ג'יפ | 1135 | 786 | 44.4% | |
26 | אופל | 1080 | 2468 | -56.2% | |
27 | אם.ג'י | 954 | 396 | 140.9% | |
28 | פורד | 928 | 1390 | -33.2% | |
29 | מיני קופר | 466 | 475 | -1.9% | |
30 | אלפא רומיאו | 392 | 441 | -11.1% | |
31 | לנד רובר | 392 | 236 | 66.1% | |
32 | קאדילאק | 326 | 411 | -20.7% | |
33 | סאנגיונג | 210 | 119 | 341 | -38.4% |
34 | אינפיניטי | 194 | 413 | -53.0% | |
35 | די אס | 136 | 91 | 49.5% | |
36 | פורשה | 105 | 192 | -45.3% | |
37 | יגואר | 93 | 121 | -23.1% | |
38 | קרייזלר | 55 | 5 | 1000.0% | |
39 | מזראטי | 38 | 68 | -44.1% | |
40 | סמארט | 35 | 52 | -32.7% | |
41 | סייק | 25 | 0 | ||
42 | בנטלי | 23 | 0 | ||
43 | אבארט | 20 | 29 | -31.0% | |
44 | די.אף.אס.קיי | 15 | 0 | ||
45 | איווקו | 13 | 10 | 30.0% | |
46 | פרארי | 7 | 9 | -22.2% | |
47 | אסטון מרטין | 7 | 5 | 40.0% | |
48 | סה"כ | 218094 | 47242 | 224980 | -3.1% |