עם מסירות של 200,354 רכבים חדשים מתחילת השנה, שוק הרכב הישראלי מעמיק את הירידה ל-5.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2018.
לפי דוח איגוד יבואני הרכב, בחודש אוגוסט 2019 נמסרו בישראל 19,927 רכבים חדשים, ירידה של 18% לעומת חודש אוגוסט אשתקד. מתחילת השנה נמסרו בישראל 200,354 רכבים חדשים לעומת 212,097 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 5.5%. כן, שוק הרכב הישראלי לא רק שלא מצליח לשחזר את השיא של 2016 אלא רושם מאז ירידה רצופה שנה אחר שנה.
עם מסירות של 33,185 רכבים חדשים מתחילת השנה, יונדאי ממשיכה לאחוז במקום הראשון בטבלת המסירות ורושמת עלייה צנועה של 0.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טיוטה שבמקום השני מסרה 28,000 רכבים חדשים (לא כולל 347 מוניות מהקורולה החדשה), עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אין ספק שהקורולה ההיברידית החדשה, כצפוי, שינתה את כללי המשחק בשוק הליסינג הישראלי.
קיה מחזיקה במקום השלישי עם מסירות של 25,008 רכבים חדשים, אך זו לא שנה מוצלחת למותג עם ירידה של 10.2%. אנחנו מצפים לראות שיפור ניכר בתוצאות של קיה עם השקתו בשנה הבאה של קיה סלטוס. סקודה, המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, מסרה 14,463 רכבים חדשים, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מיצובישי, עם מסירות של 12,010 רכבים חדשים ועלייה של 11.8%, סוגרת את החמישייה המובילה.
לא מעט מותגים רשמו מתחילת השנה ירידה דו ספרתית לעומת 2018, רנו לדוגמה רושמת ירידה של 15.2%, ניסאן עם ירידה של 26.1%, מאזדה עם ירידה של 19.7%, סובארו עם ירידה של 22%, פולקסווגן עם ירידה של 30.7%, דאצ'יה עם ירידה של 18.6% ועוד.
אם בעבר היינו רואים כי שוק היוקרה/פירמיום אדיש לשינויים בשוק הרכב העממי יותר, השנה זה לא כך שכן שלושת המותגים המובילים מגרמניה רשמו השנה ירידה חדש: אודי עם 3056 מסירות (ירידה של 12.8%), מרצדס עם 2595 מסירות (ירידה של 17% במסירות לשוק הפרטי), ב.מ.וו עם 2085 מסירות (ירידה של 17%). מותגי היוקרה הקטנים יותר, וולוו ולקסוס, דווקא רשמו עלייה נאה של 6.9% ו-12.1% בהתאמה.
מקום | יצרן | 1-8.2010 | מוניות | 1-8.2019 | בישנוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 33185 | 32934 | 0.8% | |
2 | טויוטה | 28000 | 347 | 21537 | 30.0% |
3 | קיה | 25008 | 188 | 27862 | -10.2% |
4 | סקודה | 14463 | 1248 | 15896 | -9.0% |
5 | מיצובישי | 12010 | 10741 | 11.8% | |
6 | סוזוקי | 9594 | 10464 | -8.3% | |
7 | מאזדה | 8848 | 2 | 11019 | -19.7% |
8 | ניסאן | 8644 | 11692 | -26.1% | |
9 | רנו | 7253 | 347 | 8557 | -15.2% |
10 | סיאט | 6242 | 1 | 6769 | -7.8% |
11 | פיג'ו | 5345 | 46 | 5135 | 4.1% |
12 | שברולט | 5183 | 5890 | -12.0% | |
13 | סיטרואן | 5029 | 275 | 5360 | -6.2% |
14 | הונדה | 4216 | 3 | 4717 | -10.6% |
15 | סובארו | 3276 | 2 | 4198 | -22.0% |
16 | אאודי | 3056 | 3505 | -12.8% | |
17 | פולקסווגן | 2989 | 10 | 4315 | -30.7% |
18 | מרצדס | 2595 | 605 | 3125 | -17.0% |
19 | דאצ'יה | 2440 | 140 | 2999 | -18.6% |
20 | ב.מ.וו | 2085 | 2512 | -17.0% | |
21 | וולוו | 1269 | 1187 | 6.9% | |
22 | לקסוס | 1216 | 1085 | 12.1% | |
23 | איסוזו | 1191 | 1089 | 9.4% | |
24 | פיאט | 1152 | 1 | 2234 | -48.4% |
25 | אופל | 1027 | 2254 | -54.4% | |
26 | ג'יפ | 1002 | 718 | 39.6% | |
27 | אם.ג'י | 861 | 339 | 154.0% | |
28 | פורד | 845 | 1307 | -35.3% | |
29 | מיני קופר | 418 | 455 | -8.1% | |
30 | אלפא רומיאו | 382 | 384 | -0.5% | |
31 | לנד רובר | 353 | 221 | 59.7% | |
32 | קאדילאק | 272 | 390 | -30.3% | |
33 | סאנגיונג | 201 | 109 | 328 | -38.7% |
34 | אינפיניטי | 187 | 373 | -49.9% | |
35 | די אס | 122 | 85 | 43.5% | |
36 | פורשה | 88 | 151 | -41.7% | |
37 | יגואר | 84 | 105 | -20.0% | |
38 | קרייזלר | 50 | 2 | 2400.0% | |
39 | מזראטי | 35 | 66 | -47.0% | |
40 | סמארט | 33 | 48 | -31.3% | |
41 | סייק | 24 | 0 | ||
42 | בנטלי | 23 | 0 | ||
43 | אבארט | 20 | 26 | -23.1% | |
44 | די.אף.אס.קיי | 13 | 0 | ||
45 | איווקו | 12 | 10 | 20.0% | |
46 | פרארי | 7 | 8 | -12.5% | |
47 | אסטון מרטין | 6 | 5 | 20.0% | |
סה"כ | 200354 | 3324 | 212097 | -5.5% |