עם מסירות של 19,593 רכבים חדשים בחודש אוקטובר, שוק הרכב הישראלי רושם עלייה שנתית של 3.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הקורולה החדשה הקפיצה את מכירות טויוטה בישראל

184,305 רכבים חדשים נמסרו בעשרת החודשים הראשונים של 2013 לפי דו"ח מסירות רכב חדש שפרסם היום (יום ב') איגוד יבואני הרכב בישראל. חודש אוקטובר האחרון התאפיין במבצעי רכב רבים ובכך רשם השוק הישראלי את אחד החודשים החזקים השנה עם מסירות של 19,393 רכבים ועם גידול של 3.7% מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את שוק הרכב הישראלי עם מסירות של 29,050 רכבים חדשים מתחילת השנה, גידול של 5.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועם מסירות של 3,194 רכבים חדשים בחודש אוקטובר האחרון, היא גם זו שמסרה הכי הרבה רכבים בחודש אוקטובר. בשנה הבאה, יונדאי תשיק שני דגמים חשובים במיוחד למותג, את ה-i10 החדשה ששיווקה באירופה החל לאחרונה ואת ה-i20 החדשה שתוצג בתחילת השנה הבאה, שני דגמים הצפויים להיות מהמובילים בשוק הרכב הישראלי ביחס לסגמנט אליו הם משויכים.

 

הקורולה החדשה שהגיע בחודש יולי האחרון לישראל, עושה את העבודה עבור טויטה שגונבת מקיה את המקום השני בטבלה, גם אם בהפרש מזערי בלבד (ללא שקלול מוניות). טויוטה מסרה מתחילת השנה 18,281 רכבים חדשים (אוק': 1,912 רכבים), עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המספר מרשים יותר לאור העובדה שבמחצית 2013, טויוטה הייתה בצמחיה שלילית של 4.3%.

 

קיה אמנם יורדת למקום השלישי, אך זו עדיין שנה מצוינת מבחינתה עם מסירות של 18,228 רכבים חדשים (אוק': 2,248 רכבים), עלייה של 10.2%. פורד שעדיין נמצאת במקום הרביעי, ממשיכה להציג ירידה עם מסירות של 11,305 רכבים חדשים מתחילת השנה (אוק': 649 רכבים), ירידה של 34.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

סקודה ממשיכה לבצר את מעמדה בין חמשת מובילות הטבלה, עם מסירות של 10,894 רכבים חדשים מתחילת השנה (אוק': 1,264 רכבים), עלייה של 13.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאז 2007, סקודה שילשה את מספר המכירות שלה בישראל וצמחה מ- 4,323 אלפים לעבר 12,589 בשנה שעברה. השנה סקודה צפויה למסור כ-14,000 רכבים ולרשום שיא חדש עבור המותג שהוא כיום, המותג האירופאי הנמכר בישראל. האוקטביה החדשה שנחתה בחודש שעבר בישראל יחד עם הפאביה החדשה שתוצג בתחילת שנה הבאה, יאפשרו למותג סקודה להתחזק ולבסס את מעמדו כאחד המותגים החזקים בישראל.

 

המותגים הבולטים בביצועים שלהם מתחילת השנה הם (מבין 20 הראשונים בטבלה): רנו שבמקום השתיעי עם מסירות של 8,625 רכבים חדשים מתחילת השנה, עלייה של 48.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מיצובישי חוגגת עם הספייסטאר ואאוטלנדר החדש ורושמת עלייה של 127% לעומת התקופה המקבילה אשתקד עם מסירות של 5,270 רכבים חדשים מתחילת השנה. אופל ממשיכה להציג שיפור מתמיד עם מסירות של 4,872 רכבים חדשים מתחילת השנה ורושמת עלייה של 44.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מותג פיאט מוכיח שעם תמחור נכון, אפשר למכור יותר (לא בטוח שלהרוויח יותר!) כאשר המותג רושם עלייה של 28.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד עם מסירות של 3,780 רכבים חדשים מתחילת השנה.

 

בתחום רכבי היוקרה, אודי ממשיכה להציג נתונים מעוררי הערצה עם מסירות של 2,277 רכבים חדשים מתחילת השנה, עלייה של 24.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ה-A3 סדאן החדשה שנחתה בשבוע האחרון בישראל, צפויה לאפשר למותג לגדול עוד יותר במהלך השנה הבאה. מרצדס עם מבול של דגמים חדשים הנשה כגון ה-A קלאס, CLA קלאס, S קלאס החדשה ו-E קלאס החדשה, רושמת שנה מצוינת עם עלייה של 72.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד עם מסירות של 1,546 רכבים חדשים מתחילת השנה. ב.מ.וו שבמקום השלישי מבין רכבי היוקרה, מסרה מתחילת השנה 1,311 רכבים חדשים, עלייה של 11.9%.

 

וכמה פרארי ומזראטי נמכרו בישראל מתחילת השנה? 11 מכוניות של פרארי ו-20 מכוניות של מזראטי.

 

 

מסירות רכב חדש אוקטובר 2013

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.