טויוטה חושפת עבור אירופה את הקרוסאובר החשמלי העירוני הראשון שלה, טויוטה אורבן קרוזר, אותו היא תשווק באירופה, וגם כאן בישראל, במהלך שנת 2025. אם משהו נראה לכם מוכר אתם לא טועים שכן מדובר בדגם זהה לסוזוקי eVitara החשמלי שנחשף קצת מוקדם יותר השנה. האורבן קרוזר הוא רק אחד מתוך שישה דגמים חשמליים מבוססי סוללה אותם טויוטה מתכננת להשיק עד לסוף שנת 2026 על בסיס פלטפורמה ייעודית.
מעבר לעיצוב השונה לחזית הדגם וכמובן שגם סמלים שונים, כל השאר זהה לחלוטין למה שפגשנו בויטרה החשמלי, לטויוטה אורבן קרוזר אורך של 4,285 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,640 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, כך שמדובר בדגם שהוא גדול יותר מהיאריס קרוס אך קצת קטן יותר מה- C-HR אך בשני המקרים לאורבן קרוזר בסיס גלגלים ארוך יותר (140 מ"מ יותר מהיאריס קרוס) כך שלמרות מידות האורך הקומפקטית זה קרוסאובר שבקלות ישרת משפחה צעירה.
טויוטה אורבן קרוזר ישווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה חשמליות: 144 כ"ס ו-19.3 קג"מ עם סוללת 49kWh, דגם ביניים עם הנעה קדמית 174 כ"ס ו-19.3 קג"מ וסוללת 61kWh ודגם הנעה כפולה עם תוספת של מנוע אחורי בהספק של 65 כ"ס כך שלדגם זה הספק משולב של 184 כ"ס ומומנט משולב של 30.6 קג"מ.
כל הסוללות כאן הן מסוג LFP אך בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר לכם האם מדובר בדור החדש של סוללות ה- LFP של טויוטה (דו-קוטביות) או בסוללות LFP רגילות. בכל מקרה, בשלב זה טויוטה לא חושפת את נתוני טווח הנסיעה או הטעינה של הדגם.
אם העיצוב החיצוני לא הסגיר כי מדובר בדגם מקביל לויטרה החשמלי, חלל תא הנוסעים כבר לא יותר ספקות שכן למעט הסמל השונה על גלגל ההגה כל השאר זהה לחלוטין. מול הנהג נמצא צמד מסכים, "10.25 עבור לוח המחוונים ומסך "10.1 עבור מערכת המולטימדיה. לצד השימוש במסכים נמצא מערך כפתורים המאפשר שליטה נוחה יותר עבור הפעולות השכיחות יותר כגון שינוי הטמפרטורה, עוצמת השמע ועוד. בדגמי ההנעה הכפולה נמצא גם כפתורים עבור בקרת ירידה במדרון, בורר מצבי אחיזה לשטח ועוד.