חודש ינואר 2021 קבע שיא מסירות חודשי של כל הזמנים עבור שוק הרכב בישראל בזכות מסירות של 48,242 רכבים חדשים. בחודש פברואר 2021 נמסר כצפוי מספר נמוך יותר משמעותית של רכבים חדשים, 25,505, אך עדיין מדובר בגידול של 2.6% לעומת פברואר 2020 ולהזכירכם, בפברואר אשתקד עדיין לא הרגשנו ממש את הקורונה ולא חווינו סגרים. יחד עם חודש ינואר נמסרו בחודשיים הראשונים של 2021 סך של 73,747 רכבים חדשים, גידול משמעותי מאוד של 10.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
עם מסירות של 11832 רכבים חדשים מתחילת השנה יונדאי ממשיכה במסורת הובלת שוק הרכב הישראלי ורושמת גידול משמעותי של 11.7% לעומת התקופה המקבילה אתשקד. יונדאי היא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש פברואר האחרון, 4478 רכבים חדשים וכל זה עוד לפני שנחת כאן הטוסון 2021 החדש (בקרוב מאוד). טויוטה אוחזת במקום השניה עם מסירות של 9510 רכבים - עליה של 12.6%, קיה במקום השלישי עם מסירות של 8700 רכבים - עליה של 11.6%, סקודה רביעית עם מסירות של 9510 - ירידה של 6.2%, ומאזדה סוגרת את החמישייה המובילה סוגרת את החמישיה המובילה בזכות מסירות של 4644 רכבים חדשים - עליה מרשימה של 47.2% עבור המותג.
מרבית המותגים רשמו גידול חיובי ולרוב דו ספרתי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך לצד סקודה יש עוד מספר מותגים שרשמו פתיחת שנה פחות מוצלחת: שברולט עם ירידה של 12.4%, סוזוקי עם ירידה של 22.6%, סיטרואן עם ירידה של 16.9%, פולקסווגן עם ירידה של 19.1% (הגולף החדשה תשווק בקרוב), הונדה עם ירידה של 31.7% ועוד.
בשוק היוקרה נרשם מהפך קטן "על חודה של מכונית", אודי שהובילה בכל השנים האחרונות יורדת למקום השליש כאשר מרצדס ראשונה עם 1265 מסירות, ב.מ.וו שנייה עם 1210 מסירות ואודי עם 1203 מסירות. עם תמחור אטרקטיבי מבעבר ודגמים מעודכנים, ג'יפ משיגה פתיחת שנה מרשימה מאוד עם מסירות של 714 רכבים חדשים - עליה של 72.9%, וגם וולוו רשמה פתיחת שנה מוצלחת מאוד עם מסירות של 684 רכבים חדשים - עליה של 22.1%.
מסירות רכב חדש יונואר - פברואר 2021 | |||||
מקום | יצרן | מסירות 1-2.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-2.2020 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 11832 | 10589 | 11.7% | |
2 | טויוטה | 9510 | 24 | 8446 | 12.6% |
3 | קיה | 8700 | 44 | 7794 | 11.6% |
4 | סקודה | 5260 | 298 | 5606 | -6.2% |
5 | מאזדה | 4644 | 3155 | 47.2% | |
6 | מיצובישי | 4411 | 4350 | 1.4% | |
7 | סיאט | 3583 | 3077 | 16.4% | |
8 | שברולט | 2626 | 2999 | -12.4% | |
9 | רנו | 2548 | 83 | 2118 | 20.3% |
10 | ניסאן | 2538 | 6 | 2345 | 8.2% |
11 | סוזוקי | 2047 | 2645 | -22.6% | |
12 | פיג'ו | 1915 | 1485 | 29.0% | |
13 | סובארו | 1790 | 1 | 1063 | 68.4% |
14 | סיטרואן | 1506 | 84 | 1812 | -16.9% |
15 | מרצדס | 1265 | 144 | 1147 | 10.3% |
16 | ב.מ.וו | 1210 | 719 | 68.3% | |
17 | אאודי | 1203 | 8 | 1230 | -2.2% |
18 | פולקסווגן | 830 | 1026 | -19.1% | |
19 | ג'יפ | 714 | 413 | 72.9% | |
20 | וולוו | 2 | 560 | 22.1% | |
21 | הונדה | 665 | 974 | -31.7% | |
22 | פורד | 571 | 4 | 191 | 199.0% |
23 | אופל | 542 | 106 | 411.3% | |
24 | דאצ'יה | 537 | 2 | 531 | 1.1% |
25 | אם.ג'י | 521 | 420 | 24.0% | |
26 | לקסוס | 445 | 403 | 10.4% | |
27 | איסוזו | 338 | 470 | -28.1% | |
28 | פיאט | 304 | 198 | 53.5% | |
29 | קאדילאק | 216 | 70 | 208.6% | |
30 | לנד רובר | 190 | 136 | 39.7% | |
31 | מיני קופר | 151 | 115 | 31.3% | |
32 | אלפא רומיאו | 144 | 35 | 311.4% | |
33 | פורשה | 58 | 52 | 11.5% | |
34 | די אס | 45 | 39 | 15.4% | |
35 | ג'י.איי.סי | 34 | 3 | 1033.3% | |
36 | סאנגיונג | 24 | 5 | 35 | -31.4% |
37 | אינפיניטי | 22 | 67 | -67.2% | |
38 | יגואר | 20 | 53 | -62.3% | |
39 | קרייזלר | 20 | 27 | -25.9% | |
40 | מזראטי | 17 | 10 | 70.0% | |
41 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
42 | ג'נסיס | 11 | 0 | ||
43 | בנטלי | 8 | 9 | -11.1% | |
44 | אבארט | 8 | 9 | -11.1% | |
45 | קופרה | 8 | 0 | ||
46 | פרארי | 4 | 2 | 100.0% | |
47 | סייק | 4 | 32 | -87.5% | |
48 | ג'יי.איי.סי | 3 | 0 | ||
49 | סרס | 3 | 0 | ||
50 | איווקו | 2 | 1 | 100.0% | |
51 | מאן | 2 | 0 | ||
52 | איווייס | 2 | 0 | ||
53 | אסטון מרטין | 1 | 1 | 0.0% | |
54 | סמארט | 0 | 0 | ||
סה"כ | 73747 | 703 | 66573 | 10.8% |