18,784 רכבים חדשים נמסרו במהלך חודש אוקטובר 2021, זו אמנם עלייה משמעותית של 29% לעומת אוקטובר אשתקד אך זה כבר הרבה פחות מקצב המסירות שפגשנו במחצית הראשונה של השנה. כך עולה מנתוני דוח מסירות רכב חדש שהתפרסם היום (ד') ע"י אגוד יבואני הרכב הישראלי. אתם כבר מכירים את הניגון, שבבים, שרשרת אספקה ולקוחות שצריכים להמתין כחצי שנה ואף יותר לרכב חדש, אלו הגורמים הממתנים את קצב המסירות בישראל, ובכל העולם.
מתחילת השנה נמסרו בישראל 267,684 רכבים חדשים זאת לעומת 195,086 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 37.2%. החמישייה המובילה את שוק הרכב הישראלי נותרה ללא שינוי עם יונדאי המובילה את השוק עם 41,347 מסירות (עלייה של 35%), טויוטה עם 35,720 מסירות (44.7%), קיה עם 35,293 מסירות (51.1%), סקודה עם 18,387 מסירות (7.9%) ומאזדה עם 14,405 מסירות (64.7%).
גם בשוק היוקרה המקומי הנתונים חיוביים מאוד, אודי מובילה עם מסירות של 3,728 רכבים (19.1%), מרצדס עם 3,489 מסירות (22.2% ועוד 694 מוניות), ב.מ.וו עם 3,383 מסירות (70.7%), ג'יפ בשנה המוצלחת ביותר שלה בשוק הישראלי רשמה מסירות של 2,363 (91.5%), וולוו עם 2021 מסירות (29.1%) ולקסוס עם 1692 מסירות (30.3%).
מסירות רכב חדש בישראל ינואר- אוקטובר 2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-10.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-10.2020 | שינוי ב-% |
1 | יונדאי | 41347 | 30638 | 35.0% | |
2 | טויוטה | 35720 | 498 | 24688 | 44.7% |
3 | קיה | 35293 | 213 | 23358 | 51.1% |
4 | סקודה | 18387 | 823 | 17042 | 7.9% |
5 | מאזדה | 14405 | 4 | 8745 | 64.7% |
6 | מיצובישי | 12315 | 12330 | 0.1%- | |
7 | סיאט | 11383 | 9902 | 15.0% | |
8 | ניסאן | 10781 | 19 | 6484 | 66.3% |
9 | סוזוקי | 9465 | 7698 | 23.0% | |
10 | שברולט | 8281 | 6226 | 33.0% | |
11 | פיג'ו | 7256 | 5161 | 40.6% | |
12 | רנו | 7191 | 558 | 6367 | 12.9% |
13 | סיטרואן | 6071 | 377 | 5380 | 12.8% |
14 | סובארו | 5070 | 7 | 3312 | 53.1% |
15 | טסלה | 4707 | 0 | ||
16 | פולקסווגן | 4203 | 38 | 4081 | 3.0% |
17 | אאודי | 3728 | 3130 | 19.1% | |
18 | מרצדס | 3489 | 694 | 2856 | 22.2% |
19 | ב.מ.וו | 3383 | 1982 | 70.7% | |
20 | הונדה | 2965 | 3 | 2313 | 28.2% |
21 | אם.ג'י | 2595 | 1 | 1291 | 101.0% |
22 | ג'יפ | 2363 | 1234 | 91.5% | |
23 | פורד | 2163 | 9 | 1058 | 104.4% |
24 | וולוו | 2021 | 1565 | 29.1% | |
25 | דאצ'יה | 1776 | 12 | 1761 | 0.9% |
26 | לקסוס | 1692 | 1299 | 30.3% | |
27 | אופל | 1558 | 1 | 1026 | 51.9% |
28 | איסוזו | 1449 | 860 | 68.5% | |
29 | קופרה | 1122 | 0 | ||
30 | פיאט | 1042 | 725 | 43.7% | |
31 | לנד רובר | 693 | 443 | 56.4% | |
32 | קאדילאק | 628 | 422 | 48.8% | |
33 | אלפא רומיאו | 533 | 260 | 105.0% | |
34 | מיני קופר | 484 | 367 | 31.9% | |
35 | איווייס | 401 | 0 | ||
36 | ג'נסיס | 329 | 1 | ||
37 | סאנגיונג | 283 | 25 | 144 | 96.5% |
38 | פורשה | 191 | 143 | 33.6% | |
39 | די אס | 185 | 121 | 52.9% | |
40 | ג'י.איי.סי | 151 | 118 | 28.0% | |
41 | סרס | 116 | 0 | ||
42 | סייק | 105 | 33 | 218.2% | |
43 | קרייזלר | 88 | 102 | 13.7%- | |
44 | יגואר | 53 | 162 | 67.3%- | |
45 | מזראטי | 51 | 26 | 96.2% | |
46 | אינפיניטי | 45 | 159 | 71.7%- | |
47 | אבארט | 39 | 29 | 34.5% | |
48 | מאן | 23 | 7 | 228.6% | |
49 | בנטלי | 21 | 18 | 16.7% | |
50 | פרארי | 16 | 6 | 166.7% | |
51 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
52 | ג'יי.איי.סי | 6 | 0 | ||
53 | איווקו | 4 | 5 | 20.0%- | |
54 | אסטון מרטין | 4 | 3 | 33.3% | |
55 | אל.אי.וי.סי | 2 | 2 | ||
56 | ג'ילי | 1 | 0 | ||
סה"כ | 267684 | 3284 | 195086 | 37.2% |