26,177 רכבים חדשים נמסרו בשבעת החודשים הראשונים של 2021, מדובר בגידול של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד המביא את שוק הרכב הישראלי למסירות של 209,978 רכבים חדשים. עדיין מדובר בשיא מסירות אך אין ספק שהמחסור בשבבים בעולם האט את קצב המסירות המסחרר של החודשים הראשונים של השנה וכעת אנחנו נמצאים רק ב-18,000 רכבים יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2016 שהייתה שנת שיא של כל הזמנים.
ראשות טבלת המסירות לא השתנתה מהחודש שעבר, יונדאי ראשונה (33160), טויוטה שנייה (28337), קיה שלישית (24783), סקודה רביעית (15908) ומאזדה חמישית (11032).
למעט מספר קטן של מותגים שרשמו גידול חד ספרתי וחלק קטן עוד יותר שרשם גידול שלילי, כל המותגים רושמים גידול דו ספרתי משמעותי.
מבחינת יבואנים, כלמוביל (יונדאי ומיצובישי ללא מרצדס) מובילה את טבלת המסירות עם 42807 מסירות ונתח שוק של 20.4%, צ'מפיון מוטורס (אודי, סקודה, סיאט ופולקסווגן) במקום השני עם מסירות של 32665 ונתח שוק של 15.6%, יוניון מוטורס (לקסוס וטויוטה) במקום השלישי עם מסירות של 29655 ונתח שוק של 14.1%, טלקאר (קיה, סאנגיונג וסרס) במקום הרביעי עם מסירות של 25049 ונתח שוק של 11.9% ודלק מוטורס (פורד, ב.מ.וו ומאזדה) סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 15848 ונתח שוק של 7.5%.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - יולי 2021 |
|||||
מקום | יצרן | 1-7.2021 | מוניות 2021 | 1-7.2020 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 33160 | 21674 | 53.0% | |
2 | טויוטה | 28337 | 216 | 17939 | 58.0% |
3 | קיה | 24783 | 131 | 17326 | 43.0% |
4 | סקודה | 15908 | 791 | 12371 | 28.6% |
5 | מאזדה | 11032 | 2 | 6293 | 75.3% |
6 | סיאט | 9737 | 7288 | 33.6% | |
7 | מיצובישי | 9468 | 9227 | 2.6% | |
8 | ניסאן | 8280 | 11 | 4751 | 74.3% |
9 | סוזוקי | 7302 | 5929 | 23.2% | |
10 | שברולט | 7034 | 5099 | 37.9% | |
11 | פיג'ו | 6193 | 3339 | 85.5% | |
12 | רנו | 6047 | 382 | 4507 | 34.2% |
13 | סיטרואן | 4662 | 300 | 3976 | 17.3% |
14 | סובארו | 4123 | 6 | 2540 | 62.3% |
15 | אאודי | 3240 | 2443 | 32.6% | |
16 | פולקסווגן | 2969 | 30 | 2672 | 11.1% |
17 | מרצדס | 2916 | 572 | 2221 | 31.3% |
18 | טסלה | 2912 | 0 | ||
19 | ב.מ.וו | 2743 | 1441 | 90.4% | |
20 | הונדה | 2119 | 3 | 1741 | 21.7% |
21 | אם.ג'י | 2001 | 1 | 903 | 121.6% |
22 | ג'יפ | 1843 | 910 | 102.5% | |
23 | פורד | 1714 | 8 | 616 | 178.2% |
24 | וולוו | 1616 | 1084 | 49.1% | |
25 | לקסוס | 1317 | 964 | 36.6% | |
26 | אופל | 1305 | 1 | 441 | 195.9% |
27 | דאצ'יה | 1295 | 11 | 1225 | 5.7% |
28 | איסוזו | 949 | 752 | 26.2% | |
29 | פיאט | 849 | 455 | 86.6% | |
30 | קופרה | 811 | 0 | ||
31 | לנד רובר | 582 | 325 | 79.1% | |
32 | קאדילאק | 534 | 285 | 87.4% | |
33 | אלפא רומיאו | 427 | 182 | 134.6% | |
34 | מיני קופר | 359 | 275 | 30.5% | |
35 | ג'נסיס | 179 | 0 | ||
36 | סאנגיונג | 173 | 16 | 92 | 88.0% |
37 | פורשה | 161 | 118 | 36.4% | |
38 | איווייס | 159 | 0 | ||
39 | ג'י.איי.סי | 147 | 72 | 104.2% | |
40 | די אס | 141 | 88 | 60.2% | |
41 | סרס | 82 | 0 | ||
42 | קרייזלר | 76 | 58 | 31.0% | |
43 | סייק | 61 | 33 | 84.8% | |
44 | יגואר | 50 | 125 | -60.0% | |
45 | אינפיניטי | 41 | 128 | -68.0% | |
46 | מזראטי | 41 | 25 | 64.0% | |
47 | אבארט | 33 | 21 | 57.1% | |
48 | מאן | 17 | 6 | 183.3% | |
49 | בנטלי | 15 | 13 | 15.4% | |
50 | פרארי | 13 | 5 | 160.0% | |
51 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
52 | ג'יי.איי.סי | 6 | 0 | ||
53 | איווקו | 2 | 5 | -60.0% | |
54 | אסטון מרטין | 2 | 2 | 0.0% | |
55 | ג'ילי | 1 | 0 | ||
סה"כ | 209978 | 2481 | 141990 | 47.9% |