236,525 רכבים חדשים נמסרו בשמונה החודשים הראשונים של שנת 2021, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 מדובר בעלייה מטאורית של 45.9% אך אם נשווה לתקופה הזו בשנת השיא האחרונה (2016) נגלה כי מדובר בעלייה מתונה יותר של 7% בלבד, אז גם נמסרו יותר רכבים חדשים בחודש אוגוסט, 27,489 רכב לעומת 26,547 באוגוסט האחרון - המחסור העולמי בשבבים החל לתת את אותותיו.
עם מסירות של 36866 רכבים חדשים מתחילת השנה, יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את השוק הרכב הישראלי ורושמת גידול של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה בשנה מצוינת רושמת מסירות של 32025 רכבים המציבים אותה במקום השני עם גידול של 61.4%. קיה במקום השלישי עם מסירות של 29099 רכבים וגידול של 47.4% סקודה רביעית עם מסירות של 17041 רכבים אך עם גידול מתון יחסית של 18% בלבד ואת החמישייה המובילה סוגרת מאזדה עם מסירות של 12911 וגידול מרשים של 76%.
טסלה אמנם רק במקום ה-14 עם מסירות של 4468 רכבים חדשים, אך היא כבר עקפה מספר מותגים עממיים כגון פולקסווגן וסובארו אך גם טסלה סובלת כמו כל תעשיית הרכב ממחסור בשבבים כך שלא בטוח כי היא תוכל לשמור על קצב מסירות גבוה יחסית למותג שרק השנה נחת בישראל ועדיין סובל מקשיי תפעול מקומיים.
קופרה, שלה זו השנה הראשונה כמותג נפרד ועצמאי בישראל, רשמה מסירות של 981 רכבים חדשים, מספר נאה של מסירות שרובם כמובן שייכים לדגם פורמנטור 1.5 ליטר. זו גם השנה הראשונה של המותגים איווייז (275) ג'נסיס (261) וסרס (101).
מסירות רכב חדש בישראל 1-8.2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-8.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-8.2020 | שינוי ב-% |
1 | יונדאי | 36866 | 24907 | 48.0% | |
2 | טויוטה | 32025 | 335 | 19839 | 61.4% |
3 | קיה | 29099 | 155 | 19742 | 47.4% |
4 | סקודה | 17041 | 800 | 14391 | 18.4% |
5 | מאזדה | 12911 | 2 | 7337 | 76.0% |
6 | סיאט | 10883 | 8461 | 28.6% | |
7 | מיצובישי | 10514 | 10584 | -0.7% | |
8 | ניסאן | 9343 | 18 | 5416 | 72.5% |
9 | סוזוקי | 8156 | 6582 | 23.9% | |
10 | שברולט | 7617 | 5572 | 36.7% | |
11 | פיג'ו | 6749 | 4098 | 64.7% | |
12 | רנו | 6649 | 446 | 5160 | 28.9% |
13 | סיטרואן | 5081 | 346 | 4559 | 11.4% |
14 | טסלה | 4468 | 0 | ||
15 | סובארו | 4422 | 7 | 2890 | 53.0% |
16 | אאודי | 3518 | 2757 | 27.6% | |
17 | פולקסווגן | 3465 | 35 | 3117 | 11.2% |
18 | מרצדס | 3165 | 617 | 2479 | 27.7% |
19 | ב.מ.וו | 3005 | 1581 | 90.1% | |
20 | הונדה | 2543 | 3 | 1914 | 32.9% |
21 | אם.ג'י | 2194 | 1 | 1017 | 115.7% |
22 | ג'יפ | 2022 | 1041 | 94.2% | |
23 | פורד | 1843 | 8 | 793 | 132.4% |
24 | וולוו | 1760 | 1255 | 40.2% | |
25 | דאצ'יה | 1458 | 12 | 1443 | 1.0% |
26 | לקסוס | 1458 | 1116 | 30.6% | |
27 | אופל | 1453 | 1 | 552 | 163.2% |
28 | איסוזו | 1102 | 805 | 36.9% | |
29 | קופרה | 981 | 0 | ||
30 | פיאט | 909 | 544 | 67.1% | |
31 | לנד רובר | 655 | 381 | 71.9% | |
32 | קאדילאק | 558 | 347 | 60.8% | |
33 | אלפא רומיאו | 467 | 197 | 137.1% | |
34 | מיני קופר | 405 | 314 | 29.0% | |
35 | איווייס | 275 | 0 | ||
36 | ג'נסיס | 261 | 0 | ||
37 | סאנגיונג | 214 | 21 | 115 | 86.1% |
38 | פורשה | 171 | 129 | 32.6% | |
39 | די אס | 154 | 93 | 65.6% | |
40 | ג'י.איי.סי | 151 | 85 | 77.6% | |
41 | סרס | 101 | 0 | ||
42 | קרייזלר | 82 | 75 | 9.3% | |
43 | סייק | 75 | 33 | 127.3% | |
44 | יגואר | 51 | 135 | -62.2% | |
45 | מזראטי | 46 | 26 | 76.9% | |
46 | אינפיניטי | 43 | 138 | -68.8% | |
47 | אבארט | 37 | 21 | 76.2% | |
48 | בנטלי | 21 | 14 | 50.0% | |
49 | מאן | 19 | 7 | 171.4% | |
50 | פרארי | 14 | 6 | 133.3% | |
51 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
52 | ג'יי.איי.סי | 6 | 0 | ||
53 | איווקו | 4 | 5 | -20.0% | |
54 | אסטון מרטין | 3 | 2 | 50.0% | |
55 | ג'ילי | 1 | 0 | ||
56 | סה"כ | 236525 | 2807 | 162080 | 45.9% |