בשנת 2021 נמסרו 289,291 רכבים חדשים ע"י יבואני הרכב הרשמיים בישראל ובכך נשבר שיא המסירות הקודם משנת 2016, אז נמסרו 286,728 רכבים חדשים. יש לציין כי שוק היבוא המקביל והאישי שבר גם הוא שיאים השנה עם מספר של מעל ל-11,000 רכבים חדשים שנמכרו דרך ערוץ זה ובניגוד לשנים קודמות זה כבר לא רק רכבי יוקרה אלא גם רכבים עממיים יותר כמו טויוטה, פולקסווגן, יונדאי, סיאט ועוד.
טויוטה קורולה סוגרת שנה שלישית ברציפות כמכונית הנמכרת ביותר בישראל בזכות מסירות של 16,917 יחידות מהדגם בשנת 2021, מספר שהוא גם מספר שיא כל הזמנים לדגם יחיד בשוק הישראל, השיא הקודם היה שייך לפורד פוקוס. את המקום השני בטבלת הדגמים הנמכרים ביותר מחזיקה האיוניק של יונדאי (12104) לה זו הייתה שנת השיווק האחרונה שכן הדגם כבר ירד מהיצע הדגמים של יונדאי בישראל - האלנטרה ההיברידית החדשה מהווה את המחליפה של הדגם. את המקום השלישי תוספת קיה פיקנטו, רבת מכר בשוק הישראלי כבר עשר שנים ברציפות ואם מישהו חשב כי המעבר לתיבת הילוכים רובוטית ישפיע על מכירות הדגם, הפיקנטו מוכיחה שלא והיא ממשיכה להיות אחת המכוניות האהובות ביותר על הצרכן הישראלי.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2021 |
||||
---|---|---|---|---|
מקום | דגם | מסירות 2021 | ||
1 | טויוטה קורולה | 16917 | ||
2 | יונדאי איוניק | 12104 | ||
3 | קיה פיקנטו | 11877 | ||
4 | קיה ספורטאז | 8065 | ||
5 | קיה נירו | 7858 | ||
6 | טויוטה ראב 4 | 6835 | ||
7 | סקודה אוקטביה | 6593 | ||
8 | טסלה מודל 3 | 6298 | ||
9 | יונדאי i20 | 6182 | ||
10 | טויוטה יאריס | 5592 | ||
11 | יונדאי i10 | 5703 | ||
12 | קיה סטוניק | 5096 | ||
13 | יונדאי טוסון | 5040 | ||
14 | שברולט ספארק | 5038 | ||
15 | טויוטה C-HR | 4952 | ||
16 | מיצובישי אאוטלנדר | 4942 | ||
17 | מאזדה CX-5 | 4800 | ||
18 | סיאט איביזה | 4686 | ||
19 | סיאט ארונה | 4320 | ||
20 | רנו מגאן | 4178 |
מכוניות קטנות/עירוניות:
אמנם כמות מכובדת מאוד של יחידות נמכרו מהסגמנט הזה בשנת 2021, אך היצע הדגמים בסגמנט הצטמצם מאוד ונותרנו עם 4 דגמים בלבד. החדשות הטובות הן שבמהלך המחצית הראשונה של השנה סגמנט זה יזכה לחיזוק משמעותי בדגם שעשוי לעשות צרות גדולות לפיקנטו ול- i10, מדובר כמובן בטויוטה אייגו X - קרוסאובר עירוני חביב למראה המחליף את האייגו היוצאת.
עירוניות |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
קיה פיקנטו | 11877 | |||
יונדאי i10 | 5703 | |||
שברולט ספארק | 5038 | |||
סוזוקי איגניס | 1720 |
מכוניות סופרמיני:
יונדאי i20 אמנם מובילה את טבלת המסירות של הסגמנט הזה, אך יש לציין כי עיקר המסירות מהדגם הן של הדגם היוצא , זה החדש נחת בישראל רק בפאריל 2021 ונמכר בשלב זה במספרים נמוכים יחסית. היאריס של טויוטה, למרות היותה מכונית לא זולה במיוחד, ממשיכה להיות רבת מכר של הסגמנט הזה ומרבית רוכשי הדגם בחרו בגרסה ההיברידית החסכונית (3514 יחידות). כמובן שצריך לציין גם את האיביזה (4686) שממשיכה להיות מבין מובילות הסגמנט הזה כבר מספר שנים ברציפות.
סופרמיני |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
יונדאי i20 | 6182 | |||
טויוטה יאריס | 5592 | |||
סיאט איביזה | 4686 | |||
מאזדה 2 | 3276 | |||
מיצובישי ספייס סטאר | 2393 | |||
סוזוקי סוויפט | 2006 | |||
סיטרואן C3 | 1322 | |||
רנו קליאו | 941 | |||
אופל קורסה | 825 | |||
פיג'ו 208 | 797 | |||
סקודה פאביה | 738 | |||
פולקסווגן פולו | 687 | |||
הונדה ג'אז | 650 | |||
ניסאן מיקרה | 422 |
מכוניות משפחתיות ומשפחתיות גדולות:
אין הפתעות של ממש בסגמנט הלחם והחמאה של שוק הליסינג, אם יש לך הנעה היברידית אתה מוביל את הסגמנט, אלא אם קוראים לך אוקטביה שלא משנה מה יהיה לה בחזית זו תמיד תהיה מכונית אהובה ומבוקשת. כמובן שיש לציין לחיוב את טסלה מודל 3 שבשנתה הראשונה בישראל כבשה את המקום הרביעי בסגמנט הזה ובניגוד לשאר הדגמים שבראש הרשימה, זו מכונית שנרכשה באופן מלא ע"י השוק הפרטי בלבד (השנה הדגם ייכנס גם לשוק הליסינג, אך לא במספרים גדולים).
משפחתיות ומשפחתיות גדולות |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
טויוטה קורולה | 16917 | |||
יונדאי איוניק | 12104 | |||
סקודה אוקטביה | 6593 | |||
טסלה מודל 3 | 6298 | |||
רנו מגאן | 4187 | |||
מאזדה 3 | 3222 | |||
ניסאן סנטרה | 3013 | |||
יונדאי סונטה | 2555 | |||
סקודה סופרב | 1583 | |||
קיה אקסיד | 1239 | |||
יונדאי אלנטרה | 786 | |||
פולקסווגן גולף | 721 | |||
פורד פוקוס | 661 | |||
קיה סיד | 636 | |||
הונדה סיוויק | 552 | |||
סיאט לאון | 516 |
את קיה נירו הכנסו אמנם לסגמנט הקרוסאוברים, כי כך היבואן רוצה שיתייחסו אל הדגם, אך בתכלס מקומו של הדגם ברשימה הזו וגם הוא כמו שתי המובילות נהנה מביקוש גבוה בזכות הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין, הגרסה האחרונה אחראית למרבית המכירות של הדגם (5710 יחידות PHEV).
קרוסאובר עירוני/קטן:
הסגמנט הזה ממשיך לצבור תאוצה בישראל, גם כי הסגמנט מעליו התייקר משמעותית בשנים האחרונות עם מחירים בגזרת ה- 170-180 אלף שקל ומעלה. אין הפתעות בסגמנט הזה והדגמים שהובילו אותו בעבר ממשיכים להוביל גם השנה, יש לציין את פיג'ו 2008 שהכפילה את המכירות לעומת 2020.
קרוסאובר עירוני |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
קיה סטוניק | 5096 | |||
סיאט ארונה | 4320 | |||
יונדאי וניו | 3985 | |||
יונדאי קונה | 3618 | |||
סוזוקי ויטרה | 3033 | |||
פיג'ו 2008 | 2518 | |||
סקודה קאמיק | 2037 | |||
MG ZS EV | 1546 | |||
הונדה HR-V | 1116 | |||
ניסאן ג'וק | 1045 | |||
פולקסווגן T-CROSS | 786 | |||
סוזוקי ג'ימני | 765 | |||
רנו קפצ'ור | 714 | |||
פורד פומה | 705 |
קרוסאובר משפחתי/קומפקטי:
למרות שהוא עוד רגע מוחלף, ואולי בשל כך שכן התמחור שלו אטרקטיבי יותר, קיה ספורטאז' חוזר להוביל את הסגמנט הזה בזכות מסירות של 8065 יחידות. בעוד מספר חודשים לא רב נפגוש בספורטאז' 2022 החדש שהוא קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי. השנה הסגמנט הזה יחזק בעוד מספר דגמים, הונדה CR-V בגרסתו ההיברידית, טויוטה קורולה קרוס, אופל גרנדלנד המחודש שזכה לעדכון מקיף, מאזדה CX-5 המחודש, סוזוקי קרוסאובר החדש, סובארו פורסטר מחודש ואולי גם רנו אוסטרל, המחליף של הקדג'אר, ומאזדה CX-60 היוקרתי שטרם נחשף.
קרוסאוברים משפחתיים/קומפקטיים |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
קיה ספוראטז' | 8065 | |||
קיה נירו | 7736 | |||
טויוטה ראב4 | 6835 | |||
יונדאי טוסון | 5040 | |||
טויוטה C-HR | 4952 | |||
מאזדה CX-5 | 4800 | |||
פיג'ו 3008 | 4119 | |||
קיה סלטוס | 3520 | |||
ניסאן קשקאי | 3461 | |||
סוזוקי קרוסאובר | 3039 | |||
מאזדה CX-30 | 2752 | |||
סובארו XV | 2701 | |||
סובארו פורסטר | 2613 | |||
סקודה קארוק | 2296 | |||
מיצובישי ASX | 2006 | |||
סיאט אטקה | 1735 | |||
דאצ'יה דאסטר | 1297 | |||
MG EHS | 1273 | |||
שברולט אקווינוקס | 1218 | |||
סיטרואן C5 איירקרוס | 1143 |
מכוניות חשמליות:
מה כבר לא נאמר על טסלה מודל 3, זה לא המקום הראשון המכובד, ובפער ענק, כרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, זה בעיקר מה שהיא עשתה לשוק הרכב החשמלי בישראל שמאז הגעתה ההתעניינות ברכב חשמלי מצד הרוכשים גדלה פלאים ובמילים אחרות, רכב חשמלי זו כבר לא מילה מפחידה. כל זה לא היה קורה כמובן אם היצע הדגמים לא היה גדל באופן משמעותי במהלך 2021 והוא עוד ימשיך ויגדל עוד יותר במהלך 2022.
מכוניות חשמליות |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
טסלה מודל 3 | 6298 | |||
MG ZS | 1546 | |||
איווייז U5 | 431 | |||
אודי e-tron | 228 | |||
פיג'ו e-2008 | 168 | |||
יונדאי איוניק 5 | 167 | |||
ג'ילי גיאומטרי C | 163 | |||
יונדאי קונה EV | 156 | |||
ב.מ.וו iX3 | 154 | |||
פיאט 500E | 154 | |||
GAC GE3 | 152 | |||
סרס 3 | 142 | |||
קה נירו EV | 122 | |||
מקסוס E-יוניק 5 | 104 | |||
וולוו XC40P8 | 97 |
הצפי הוא שבשנת 2022 ימכרו בישראל בין 20 ל-30 אלף מכוניות חשמליות חדשות, לא מעט מכך תלוי בזמני האספקה, בעיה שממשיכה איתנו אל שנת 2022 והסוף עדיין לא נראה באופק.
רכבי 7 מושבים |
||||
---|---|---|---|---|
דגם | מסירות 2021 | |||
מיצובישי אאוטלנדר | 4942 | |||
סקודה קודיאק | 3844 | |||
ניסאן אקסטרייל | 2901 | |||
טויוטה לנד קרוזר | 1361 | |||
קיה סורנטו | 686 | |||
שברולט טראוורס | 672 | |||
טויוטה פריוס פלוס | 669 | |||
טויוטה היילנדר | 549 | |||
סיטרואן C4 ספייס טורר | 459 | |||
יונדאי סנטה פה | 447 | |||
קיה קרניבל | 442 |