שנת 2021 מסתמנת כשנת שיר לשוק הרכב הישראלי, לפחות לפי נתוני המסירות של המחצית הראשונה של השנה בה נמסרו כבר מעל ל-183,000 רכבים חדשים, שיא מחצית של כל הזמנים. זו תהיה השנה בה נמסרו עד היום מספר המכוניות החשמליות הגדול ביותר שכן את המחצית הראשונה של השנה כבר סיימנו עם כ-4600 מסירות ועם ההשקה הקרובה של שני דגמים חשובים, יונדאי קונה החשמלית ויונדאי איוניק 5, הצפי הוא לכ-10,000 רכבים חשמליים בסוף השנה. אמנם עדיין טיפה בים ביחס לשוק הרכב החדש הישראלי, אך המגמה הזו רק תלך ותתחזק שכן הסגמנט הזה כבר חצה את מחסום רכב הנישה או רכב לעשירים בלבד.
לעומת הרבעון הראשון של השנה יש שני אורחים חדשים ברשימת 10 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, מיצובישי אאוטלנדר, סיאט איביזה וסקודה קודיאק יצאו מהרשימה (אל דאגה, הם עוד יחזרו) ובמקומם נכנסו הספארק של שברולט והראב4 של טויוטה שנכנס ישירות למקום השביעי ברשימה, אך לא בזכות דגם הפלאג-אין היקר ממנו נמסרו רק 115 יחידות. שלושת הדגמים שיצאו מהרשימה ממתינים לדגם מחליף, האאוטלנדר החדש הושק בתחילת החודש, האיביזה המחודשת והקודיאק המחודש יזדקקו לעוד מספר חודשים.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל מחצית ראשונה 2021 |
||||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 | ||
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 8627 | ||
2 | יונדאי איוניק | 7697 | ||
3 | קיה פיקנטו | 6096 | ||
4 | יונדאי i20 | 5418 | ||
5 | סקודה אוקטביה | 5327 | ||
6 | קיה ספורטאז' | 4868 | ||
7 | טויוטה ראב4 | 4132 | ||
8 | יונדאי i10 | 4047 | ||
9 | טויוטה יאריס | 4014 | ||
10 | קיה נירו | 3933 | ||
11 | שברולט ספארק | 3761 | ||
12 | סיאט ארונה | 3291 | ||
13 | סקודה קודיאק | 3168 | ||
14 | טויוטה C-HR | 3136 | ||
15 | רנו מגאן | 3118 | ||
16 | מאזדה CX-5 | 2919 | ||
17 | סיאט איביזה | 2915 | ||
18 | טסלה מודל 3 | 2912 | ||
19 | פיג'ו 3008 | 2705 | ||
20 | מיצובישי אאוטלנדר | 2699 | ||
21 | קיה סטוניק | 2676 | ||
22 | יונדאי טוסון | 2611 | ||
23 | יונדאי קונה | 2600 | ||
24 | יונדאי וניו | 2478 | ||
25 | ניסאן קשקאי | 2467 | ||
26 | ניסאן אקסטרייל | 2275 | ||
27 | מאזדה CX-30 | 2128 | ||
28 | קיה סלטוס | 2059 | ||
29 | מאזדה 2 | 1954 | ||
30 | מיצובישי ASX | 1942 | ||
31 | סקודה קארוק | 1895 | ||
32 | סובארו פורסטר | 1855 | ||
33 | סיטרואן ברלינגו | 1823 | ||
34 | סובארו XV | 1813 | ||
35 | פיג'ו 2008 | 1788 | ||
36 | סקודה קאמיק | 1779 | ||
37 | יונדאי סונטה | 1755 | ||
38 | מאזדה 3 | 1723 | ||
39 | סוזוקי ויטרה | 1684 | ||
40 | סיאט אטקה | 1624 | ||
41 | סוזוקי קרוסאובר | 1529 | ||
42 | מיצובישי ספייס סטאר | 1410 | ||
43 | יונדאי אקסנט | 1370 | ||
44 | ניסאן סנטרה | 1270 | ||
45 | סוזוקי סוויפט | 1096 | ||
46 | קיה אקסיד | 1041 | ||
47 | סקודה סופרב | 1010 |
הדגמים הנמכרים ביותר - מיני וסופרמיני:
שני הסגמנטים האלו כבר לא פופולריים כבעבר, גם כי מחירי הדגמים בסגמנט הזה כבר לא נוחים כשהיו וגם כי לא מעט רוכשי סופרמיני עברו ללבוש עקבים ובחרו בקרוסאובר עירוני. יחד עם זאת עדיין מדובר בסגמנט חשוב המאפשר להצטייד ברכב חדש במחיר סביר, מה גם שהרכבים בסגמנט הזה כבר לא ספרטניים כבעבר אלא מציעים אבזור עשיר לא רק בתחום הנוחות אלא גם בתחום הבטיחות - במיוחד צמד הקוריאניות - i10 והפיקנטו.
עירוניות וסופרמיני |
||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 |
---|---|---|
1 | קיה פיקנטו | 6096 |
2 | יונדאי i20 | 5418 |
3 | יונדאי i10 | 4047 |
4 | טויוטה יאריס | 4014 |
5 | שברולט ספארק | 3761 |
6 | סיאט איביזה | 2915 |
7 | מאזדה 2 | 1954 |
8 | מיצובישי ספייס סטאר | 1410 |
9 | סוזוקי סוויפט | 1096 |
הדגמים הנמכרים ביותר - משפחתיות ומשפחתיות גדולות:
כמו בכל השנים האחרונות שני הסגמנטים האלו נשלטים באופן מובהק ע"י חברות הליסינג והן ללא ספק מעדיפות הנעה היברידית ולכן באופן קבוע בשנים האחרונות אנחנו מוצאים בראש הרשימה דגמים היברידיים, הפעם אלו טויוטה קורולה והאיוניק של יונדאי שהם גם הדגמים הנמכרים ביותר בישראל כיום.
אם לאוקטביה הייתה הנעה היברידית מלאה כנראה שגם היא הייתה נמכרת יותר אך גם בלי זה היא מסרה מספר מכובד מאוד של יחידות (5327) המציג אותה במקום השלישי בסגמנט. וכמובן בצד רב שכן מדובר במשפחתית פשוט משובחת ועם הסיוע ההיברידי 48V היא גם חסכונית מבעבר. הסונטה מובילה כיום את סגמנט המשפחתיות הגדולות, סגמנט שכמו בשוק האירופי פשוט הולך ונעלם.
משפחתיות ומשפחתיות גדולות |
||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 8627 |
2 | יונדאי איוניק | 7697 |
3 | סקודה אוקטביה | 5327 |
4 | רנו מגאן | 3118 |
5 | יונדאי סונטה | 1755 |
6 | מאזדה 3 | 1723 |
7 | יונדאי אקסנט | 1370 |
8 | ניסאן סנטרה | 1270 |
9 | סקודה סופרב | 1010 |
הדגמים הנמכרים ביותר - קרוסאובר עירוני/משפחתי:
מאז שהושקה בישראל הארונה של סיאט תמיד כיכבה בטבלת המכירות, הפעם היא גם מובילה את הטבלה, קצת מעל טויוטה C-HR שגם הוא ממשיך להיות בין הדגמים המובילים את הסגמנט הזה, זאת למרות שמדובר בדגם יקר למדי. את ארבעת המקומות הבאים בטבלה מחזיקים דגמים קוריאנים המשלימים האחד את השני.
קרוסאובר עירוני/משפחתי |
||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 |
---|---|---|
1 | סיאט ארונה | 3291 |
2 | טויוטה C-HR | 3136 |
3 | קיה סטוניק | 2676 |
4 | יונדאי קונה | 2600 |
5 | יונדאי וניו | 2478 |
6 | קיה סלטוס | 2059 |
7 | מיצובישי ASX | 1942 |
8 | פיג'ו 2008 | 1788 |
9 | סקודה קאמיק | 1779 |
10 | סוזוקי ויטרה | 1684 |
11 | סוזוקי קרוסאובר | 1529 |
הדגמים הנמכרים ביותר - קרוסאובר קומפקטי/7 מושבים:
זה הסגמנט הפופולרי ביותר בישראל ובחצי השנה האחרונה נמכרה מהסגמנט כמעט כל הכמות שנמכרה בכל שנת 2020. הספורטאז' הוותיק, שממש לאחרונה הוצג בדגם חדש, מוביל את טבלת המסירות ועקף את הראב4 שהיה הדגם הנמכר ביותר בסגמנט אשתקד. הנירו של קיה (לא בדיוק SUV קלאסי אך כך הוא משווק) הפך השנה לרכב הפלאג-אין הנמכר ביותר בישראל עם מעל ל-2100 יחידות מגרסה זו של הדגם. הקודיאק של סקודה ממשיך להיות אחד מדגמי ה- SUV המובילים בישראל למרות שלא מדובר בדגם זול במיוחד, לא בטוח שהוא ישמור על מקומו הגבוה שכן לדגם יש קשיי אספקה והוא גם יוחלף בקרוב בדגם מתיחת פנים שהוצג לאחרונה.
שני דגמים מהרשימה הושקו לאחרונה בדגמים חדשים לחלוטין, הטוסון של יונדאי והאאוטלנדר של מיצובישי, ולפי רמת הביקושים לדגמים אם לא יהיו קשיי אספקה הדגמים יסיימו את השנה במיקום גבוה יותר ברשימה.
קרוסאובר קומפקטי/7 מושבים |
||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 |
---|---|---|
1 | קיה ספוראטז' | 4868 |
2 | טויוטה ראב4 | 4483 |
3 | קיה נירו | 3933 |
4 | סקודה קודיאק | 3168 |
5 | מאזדה CX-5 | 2919 |
6 | פיג'ו 3008 | 2705 |
7 | מיצובישי אאוטלנדר | 2699 |
8 | יונדאי טוסון | 2611 |
9 | ניסאן קשקאי | 2467 |
10 | ניסאן אקסטרייל | 2275 |
11 | מאזדה CX-30 | 2128 |
12 | סקודה קארוק | 1895 |
13 | סובארו פורסטר | 1855 |
14 | סובארו XV | 1813 |
15 | סיאט אטקה | 1624 |
16 | קיה אקסיד | 1041 |
הדגמים הנמכרים ביותר - מכוניות חשמליות:
כצפוי, טסלה מודל 3 זוכה לביקושים גבוהים בשוק הישראלי ועם מסירות של 2,912 יחידות טסלה מובילה ובענק את סגמנט הרכב החשמלי בישראל. בקרוב ישוקו שני דגמים חשמליים חשובים, האיוניק 5 ויונדאי קונה, יהיה מעניין לראות האם הקהל הישראלי יחבק את הדגמים החשמליים של יונדאי כפי שהוא מחבק את אלו של טסלה. האיוניק 5 היא בהחלט מתחרה ראויה, אך לטסלה יש יתרון בתחום התדמית של המשהו האחר והיוקרתי, קצת כמו אייפון (טסלה) מול סמסונג (יונדאי).
מכוניות חשמליות |
||
מקום | דגם | מסירות 1-6.2021 |
---|---|---|
1 | טסלה מודל 3 | 2912 |
2 | MG ZS | 690 |
3 | אודי e-tron | 168 |
4 | GAC GE3 | 129 |
5 | איווייז U5 | 102 |
6 | מרצדס EQC | 84 |
7 | פיג'ו e-2008 | 78 |
8 | סרס 3 ev | 67 |
9 | ניסאן ליף | 52 |