אז כן, שוק הרכב הישראלי אמנם לא שבר את מחסום ה-300,000 רכבים חדשים בשנה אך עם נתון מסירות של 289,291 רכבים חדשים שעלו על הכביש מסכמים את שנת 2021 כשנת שיא של כל הזמנים ואם היינו ספרים רכבים בייבוא אישי, אז המספר הזה אכן חצה את רף ה-300,000 רכבים. לעומת שנת 2020 שהייתה "שנת הקורונה", מדובר בעלייה מרשימה של 34.8%. שנת השיא הקודמת הייתה שנת 2016, אז נמסרו בישראל 286,728 רכבים חדשים.
הסיבה העיקרית לכך שלא נשבר מחסום ה-300,000 רכבים היא משבר השבבים העולמי שהורגש ביתר שאת החל מהמחצית השנייה של 2021 אז החלו להרשם זמני אספקה ארוכים במיוחד של מעל לחצי שנה ובמקרים מסוימים בחלק מהדגמים היבואנים פשוט הפסיקו לקבל הזמנות חדשות לרכבים שכן הם לא היו יכולים להתחייב כלל למועד אספקה.
הדגמים הנמכרים ביותר בשנת 2021:
טסלה מודל 3 הפכה בשנתה הראשונה בישראל למכונית החשמלית הנמכרת ביותר ובנוסף, היא גם חדרה לטבלת 10 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנת 2021 בזכות נתון מסירות של 6,298 רכבים. האם היא תצליח לשחזר את ההישג הזה גם בשנת 2022? יהיה מעניין לגלות.
אפרופו טסלה, השנה הרכבים החשמליים עשו המון רעש תקשורתי וייצרו המון שיח ברשתות החברתיות אך בשורה התחתונה נמסרו רק 10,679 רכבים חשמליים השנה וכפי שאתם כבר מבינים, טסלה לבדה אחראית על כ-60% מכל המסירות האלו. בשנת 2022 ייכנסו עוד לא מעט דגמים חשמליים חדשים ואם לג'ילי גיאומטרי C נרשמו כבל מעל ל-4,000 הזמנות לדוגמה, אתם יכולים להיות בטוחים כי בשנת 2022 מספר המסירות יוכפל או ישולש, לפחות. צריך לציין כמובן שהכל תלוי כמובן במדיניות האוצר שכרגע מחלק המון כסף לתחום הזה ובנדיבות גדולה, כך שברגע אחד כל תחשיב הכדאיות יכול להשתנות.
עם כל הכבוד למודל 3 על הפריצה, רכב הלחם והחמאה של שוק הרכב הישראלי הוא עדיין טויוטה קורולה עם מסירות של 16,917 יחידות, שיא של כל הזמנים עבור הדגם ועבור דגם בודד בשוק הישראלי. האיוניק של יונדאי אוחזת בבטחה במקום השני בטבלה עם מסירות של 12,104 יחידות. זו השנה האחרונה של הדגם שכן יונדאי לא תציג מחליפה לאיוניק ובשוק המקומי שלנו האלנטרה ההיברידית החדשה אמורה לתפוס את מקומה. הפיקנטו של קיה ממשיכה להחזיק בתואר מלכת הסגמנט העירוני בזכות מסירות של 11,877 יחידות. הספורטאז' המזדקן מחזיק במקום הרביעי עם 8,065 יחידות, בעוד זמן לא רב נפגוש בישראל את הספוראטז' החדש. קיה נירו סוגרת את רשימת חמשת הדגמים הנמכרים ביותר עם מסירות של 7,858 יחידות וגם במקרה של הנירו, בהמשך השנה נפגוש את הנירו החדש שנחשף לאחרונה.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל 2021 |
||||
---|---|---|---|---|
מקום | דגם | מסירות 2021 | ||
1 | טויוטה קורולה | 16917 | ||
2 | יונדאי איוניק | 12104 | ||
3 | קיה פיקנטו | 11877 | ||
4 | קיה ספורטאז | 8065 | ||
5 | NIRO PHEV | 7858 | ||
6 | טויוטה ראב 4 | 6835 | ||
7 | סקודה אוקטביה | 6593 | ||
8 | טסלה מודל 3 | 6298 | ||
9 | יונדאי i20 | 6182 | ||
10 | טויוטה יאריס | 5592 | ||
11 | יונדאי i10 | 5703 | ||
12 | קיה סטוניק | 5096 | ||
13 | יונדאי טוסון | 5040 | ||
14 | שברולט ספארק | 5038 | ||
15 | טויוטה C-HR | 4952 | ||
16 | מיצובישי אאוטלנדר | 4942 | ||
17 | מאזדה CX-5 | 4800 | ||
18 | סיאט איביזה | 4686 | ||
19 | סיאט ארונה | 4320 | ||
20 | רנו מגאן | 4178 |
שני מותגים חצו השנה את רף ה-40,000 רכבים בשנה (לראשונה בישראל) המותג הראשון הוא יונדאי עם מסירות של 43,152 רכבים חדשים וטויוטה עם מסירות של 40,844 רכבים. קיה לא הרבה מאחור עם מסירות של 39,737 רכבים חדשים והרחק מאחור, במקום הרביעי והמכובד, נמצא את סקודה עם מסירות של 18,628 רכבים. מאזדה ממשיכה להיות אהובה במיוחד על הצרכן הישראלי והיא זו שסוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 15,051 רכבים חדשים.
זו הייתה שנה מוצלחת גם עבור שוק הפרמיום הישראלי, אודי רשמה מסירות של 3763 רכבים (עלייה של 18.3%), מרצדס מסרה 3609 רכבים (ועוד 746 מוניות) ורשמה גידול של 22.0% ו- ב.מ.וו מסרה 3484 רכבים ועבורה היה מדובר בגידול מרשים של 70.2%. זו הייתה שנה מצוינת גם עבור מותג ג'יפ שרשם מסירות של 2517 רכבים ועלייה של 93.6%.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - דצמבר 2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-12.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-12.2020 | שינוי |
1 | יונדאי | 43152 | 33565 | 28.6% | |
2 | טויוטה | 40844 | 731 | 28756 | 42.0% |
3 | קיה | 39737 | 298 | 25483 | 55.9% |
4 | סקודה | 18628 | 839 | 17908 | 4.0% |
5 | מאזדה | 15051 | 5 | 9499 | 58.4% |
6 | מיצובישי | 12828 | 12895 | -0.5% | |
7 | סיאט | 11453 | 10256 | 11.7% | |
8 | ניסאן | 11315 | 7425 | 52.4% | |
9 | סוזוקי | 10563 | 9234 | 14.4% | |
10 | שברולט | 8416 | 6527 | 28.9% | |
11 | פיג'ו | 8033 | 5778 | 39.0% | |
12 | רנו | 7584 | 586 | 7428 | 2.1% |
13 | סיטרואן | 7061 | 388 | 5901 | 19.7% |
14 | טסלה | 6299 | 0 | ||
15 | סובארו | 5495 | 8 | 3763 | 46.0% |
16 | פולקסווגן | 4392 | 39 | 4464 | -1.6% |
17 | אאודי | 3763 | 3180 | 18.3% | |
18 | מרצדס | 3609 | 746 | 2957 | 22.0% |
19 | ב.מ.וו | 3484 | 2047 | 70.2% | |
20 | הונדה | 3066 | 5 | 2542 | 20.6% |
21 | אם.ג'י | 2955 | 1 | 1461 | 102.3% |
22 | ג'יפ | 2517 | 1300 | 93.6% | |
23 | וולוו | 2270 | 1739 | 30.5% | |
24 | דאצ'יה | 2255 | 31 | 2052 | 9.9% |
25 | פורד | 2219 | 9 | 1159 | 91.5% |
26 | לקסוס | 1854 | 1482 | 25.1% | |
27 | אופל | 1705 | 1 | 1176 | 45.0% |
28 | איסוזו | 1553 | 887 | 75.1% | |
29 | קופרה | 1140 | 0 | ||
30 | פיאט | 1134 | 860 | 31.9% | |
31 | לנד רובר | 718 | 491 | 49.3% | |
32 | קאדילאק | 652 | 449 | 45.2% | |
33 | אלפא רומיאו | 554 | 284 | 95.1% | |
34 | מיני קופר | 503 | 394 | 27.7% | |
35 | איווייס | 431 | 0 | ||
36 | ג'נסיס | 333 | 1 | ||
37 | סאנגיונג | 306 | 26 | 154 | 98.7% |
38 | די אס | 213 | 128 | 66.4% | |
39 | פורשה | 197 | 148 | 33.1% | |
40 | ג'ילי | 163 | 0 | ||
41 | סייק | 156 | 33 | 372.7% | |
42 | ג'י.איי.סי | 151 | 149 | 1.3% | |
43 | סרס | 142 | 0 | ||
44 | קרייזלר | 98 | 125 | -21.6% | |
45 | יגואר | 55 | 174 | -77.0% | |
46 | מזראטי | 54 | 27 | 100.0% | |
47 | אינפיניטי | 49 | 182 | -73.1% | |
48 | אבארט | 41 | 30 | 36.7% | |
49 | מאן | 26 | 9 | 188.9% | |
50 | בנטלי | 21 | 18 | 16.7% | |
51 | פרארי | 16 | 6 | 166.7% | |
52 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
53 | ג'יי.איי.סי | 8 | 7 | 5 | 60.0% |
54 | סקייוול | ||||
55 | איווקו | 4 | 5 | -20.0% | |
56 | אסטון מרטין | 4 | 3 | 33.3% | |
57 | אל.אי.וי.סי | 2 | 2 | ||
סה"כ | 289291 | 3722 | 214544 | 34.8% |