עם מסירות של 283,169 רכבים חדשים מתחילת השנה, שוק הרכב הישראלי עדיין לא עקף את השיא של שנת 2016, אז נמסרו 286,728, אך אם לא יהיו הפתעות בחודש דצמבר הנוכחי אז שנת 2021 תסתיים כשנת שיא מסירות של כל הזמנים. אם לא משבר השבבים השנה שגרם לעיכוב משמעותי בזמני האספקה, כבר מזמן היינו חוצים את רף ה-300,000 רכבים חדשים.
אז בחודש נובמבר לא נרשם עדיין שיא מסירות של כל הזמנים אך יונדאי, המובילה את טבלת המסירות, כבר רושמת שיא מסירות למותג בשוק הישראלי עם 43,092 רכבים חדשים בזכותם היא רשמה גידול של 29.5% לעומת 2020. גם קיה, שעם סיום השנה עקפה את טויוטה ועלתה למקום השני רושמת שיא מסירות של כל הזמנים עם מסירות של 39,137 רכבים חדשים, גידול מרשים מאוד של 56% לעומת 2020. טויוטה שירדה כאמור למקום השלישי עם מסירות של 38,481 רכבים חדשים, רושמת גם היא שיא מסירות של כל הזמנים ומסכמת עלייה של 38.0% לעומת 2020.
נתח שוק לפי יבואנים (1-11.2021) |
|||
---|---|---|---|
יבואן | מותגים | מסירות | נתח שוק |
כלמוביל | יונדאי, מיצובישי, ג'נסיס | 56162 | 19.80% |
יוניון מוטורס | טויוטה, לקסוס | 40294 | 14.20% |
טלקאר | קיה, סאנגיונג | 39574 | 14.00% |
צ'מפיון מוטורס | סיאט, אודי, פולקסווגן, סקודה | 39277 | 13.90% |
דלק מוטורס | מאזדה, ב.מ.וו | 21128 | 7.50% |
קרסו מוטורס | רנו, ניסאן | 20809 | 7.30% |
לובינסקי | פיג'ו,אופל, סיטרואן | 16429 | 5.80% |
UMI | שברולט, קאדילק | 10563 | 3.70% |
מכשירי תנועה | סוזוקי | 10333 | 3.60% |
יפנאוטו | סובארו | 5446 | 1.90% |
טסלה | טסלה | 5349 | 1.90% |
מאיר | הונדה, וולוו | 5246 | 1.90% |
סמלת | פיאט, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', פרארי, מזראטי, קרייזלר | 4382 | 1.50% |
כלמוביל מרצדס | מרצדס | 3594 | 1.30% |
קאר-איסט | MG | 2745 | 1.00% |
חברת המזרח | יגואר, לנד רובר | 764 | 0.30% |
אוטו חן | איווייז | 429 | 0.20% |
אורכיד ספורטס קארס | פורשה | 217 | 0.10% |
אוריון מוביליטי | GAC | 151 | 0.10% |
צ'יינה מוטורס | MAXUS | 134 | |
גיאו מוביליטי | גילי | 105 | |
מאן | מאן | 26 | |
EV מוטורס | JAC, LEVC | 8 | |
אוטוארט | אסטון מרטין | 4 | |
283169 | 100% |
סקודה שבמקום הרביעי מסרה 18,559רכבים חדשים, עלייה מתונה של 3.9%. כמו כל שאר דגמי קבוצת פולקסווגן, גם סקודה סובלת מזמני אספקה ארוכים ולכן היא רושמת עלייה מתונה בלבד. את החמישייה הראשונה סוגרת מאזדה עם מסירות של 14,942 רכבים חדשים, עלייה מרשימה של 59.8% לעומת 2020. כמותג שעיקר המכירות שלו הן בעיקר לשוק הפרטי, בניגוד גמור לעבר, מדובר בנתון מרשים למדי.
את שוק הפרימיום מובילה אודי עם מסירות של 3760 רכבים חדשים (עלייה של 18.5%), מרצדס שנייה עם מסירות של 3594 רכבים חדשים (ועוד 725 מוניות שלא נספרות), ב.מ.וו שלישית עם מסירות של 3481 רכבים חדשים (70.7%) וולוו עם 2208 מסירות (31.4%) ולקסוס עם 1812 מסירות (28%). מותג ג'נסיס, שלו זו השנה בישראל, מסר 332 רכבים חדשים. הצפע הוא שעם הגעת הדגמים החשמליים של המותג בתחילת 2022, המותג ירשום גידול משמעותי יותר במסירות.
מסירות רכב חדש בישראל 1-11.2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-11.2021 | מוניות 2021 | מסירות 1-11.2020 | שינוי ב-% |
1 | יונדאי | 43092 | 33278 | 29.5% | |
2 | קיה | 39137 | 260 | 25065 | 56.1% |
3 | טויוטה | 38481 | 644 | 27891 | 38.0% |
4 | סקודה | 18559 | 835 | 17855 | 3.9% |
5 | מאזדה | 14942 | 5 | 9353 | 59.8% |
6 | מיצובישי | 12738 | 12800 | -0.5% | |
7 | סיאט | 11439 | 10201 | 12.1% | |
8 | ניסאן | 11227 | 19 | 7154 | 56.9% |
9 | סוזוקי | 10333 | 8523 | 21.2% | |
10 | שברולט | 8400 | 6490 | 29.4% | |
11 | פיג'ו | 7722 | 5640 | 36.9% | |
12 | רנו | 7465 | 569 | 7015 | 6.4% |
13 | סיטרואן | 6836 | 381 | 5797 | 17.9% |
14 | סובארו | 5446 | 8 | 3643 | 49.5% |
15 | טסלה | 5349 | 0 | ||
16 | פולקסווגן | 4380 | 39 | 4384 | -0.1% |
17 | אאודי | 3760 | 3174 | 18.5% | |
18 | מרצדס | 3594 | 725 | 2930 | 22.7% |
19 | ב.מ.וו | 3481 | 2039 | 70.7% | |
20 | הונדה | 3038 | 5 | 2480 | 22.5% |
21 | אם.ג'י | 2745 | 1 | 1371 | 100.2% |
22 | ג'יפ | 2512 | 1290 | 94.7% | |
23 | פורד | 2209 | 9 | 1128 | 95.8% |
24 | וולוו | 2208 | 1681 | 31.4% | |
25 | דאצ'יה | 2069 | 12 | 1929 | 7.3% |
26 | לקסוס | 1812 | 1416 | 28.0% | |
27 | אופל | 1662 | 1 | 1112 | 49.5% |
28 | איסוזו | 1517 | 875 | 73.4% | |
29 | קופרה | 1139 | 0 | ||
30 | פיאט | 1110 | 816 | 36.0% | |
31 | לנד רובר | 710 | 473 | 50.1% | |
32 | קאדילאק | 646 | 444 | 45.5% | |
33 | אלפא רומיאו | 552 | 282 | 95.7% | |
34 | מיני קופר | 496 | 394 | 25.9% | |
35 | איווייס | 429 | 0 | ||
36 | ג'נסיס | 332 | 1 | 33100.0% | |
37 | סאנגיונג | 301 | 25 | 152 | 98.0% |
38 | די אס | 209 | 126 | 65.9% | |
39 | פורשה | 196 | 148 | 32.4% | |
40 | ג'י.איי.סי | 151 | 0 | ||
41 | סייק | 134 | 33 | 306.1% | |
42 | סרס | 125 | 0 | ||
43 | ג'ילי | 106 | 0 | ||
44 | קרייזלר | 93 | 116 | -19.8% | |
45 | יגואר | 54 | 168 | -67.9% | |
46 | מזראטי | 54 | 27 | 100.0% | |
47 | אינפיניטי | 48 | 173 | -72.3% | |
48 | אבארט | 41 | 30 | 36.7% | |
49 | מאן | 26 | 9 | 188.9% | |
50 | בנטלי | 21 | 18 | 16.7% | |
51 | פרארי | 16 | 6 | 166.7% | |
52 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
53 | ג'יי.איי.סי | 6 | 6 | 143 | -95.8% |
54 | איווקו | 4 | 5 | -20.0% | |
55 | אסטון מרטין | 4 | 3 | 33.3% | |
56 | אל.אי.וי.סי | 2 | 2 | ||
סה"כ | 283169 | 3546 | 210086 | 34.8% |