ב.מ.וו מאפשרת לנו לקבל הצצה מוקדמת את דגמי הקצה של של סדרה 3 וסדרה 4, אלו כמובן M3 החדשה (G80) ו-M4 קופה החדשה (G82), אותם ב.מ.וו תחשוף בחודש ספטמבר הקרוב ותחל לשווק לקראת סוף השנה.
נתחיל עם מה שבטח הכי מעניין אתכם וזה כמובן מה שנמצא מתחת למכסה המנוע של שני הדגמים. אז את מנוע ה-S55 יחליף כעת מנוע S58 החדש שהוצג אשתקד בדגמי X3M ו-X4M, מנוע שישה צילינדרים טווין טורבו בנפח של 3.0 ליטר בהספק מרבי של 480 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, זו תוספת של 49 כ"ס לעומת M4/M3 היוצאת.
למי שזה לא מספיק, יש כמובן את גרסאות הקומפטישן (Competition) עם הספק מרבי העומד על 510 כ"ס שזו כבר תוספת של 60 כ"ס לעומת חבילת הקומפטישן בדור היוצא. את ה-M3/M4 תוכלו לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או עם דיפרנציאל מוגבל החלקה M Sport נשלט אלקטרונית ותיבת 8 הילוכים אוטו', המחליפה את תיבת ה-7 הילוכים M-DCT כפולת המצמדים של הדגם היוצא.
בדגמי הקומפטישן יש רק תיבת 8 הילוכים אוטו' ולראשונה אי פעם בדגם, הלקוחות יוכלו לבחור כאופציה גם במערכת הנעה כפולה xDrive שכמו ב-M5 החדשה, היא בעלת תעדוף ברור לציר האחורי ואפשרות למצב דרפיט בו כל הכוח עובר לציר האחורי בלבד. דגמי ההנעה הכפולה יהיו זמינים לרכישה רק בשלב מאוחר יותר, אי שם במהלך שנת 2021.
למעט הפרטים הנחשקים על המנוע החדש של ה-M3/M4, ב.מ.וו לא ממש נדיבה בפרטים נוספים על הדגמים והיא בעיקר מספרת לנו על מידת ההשקעה בפיתוח הדגמים והכיול הסופי שלהם לאורך אין ספור מסלולי מרוצים לצד כבישים ציבוריים שונים.
כרגיל בדגמי M המנוע הוא רק חלק אחד במכלול שלם אין ספור שדרוגים ושינויים לעומת הדגמים הרגילים בכדי להפוך את הדגם למכונת נהיגה מלוטשת. מהתמונות אפשר ללמוד כי הדגמים מצוידים בצמיגי מישלין PS4S המעולים במידה של 275/35R19 מלפנים וכן בקליפרים חדשים עם 6 בוכנות וצלחות בילום קרמיות, שיוצעו כאופציה.