חטיבת M של ב.מ.וו חושפת מספר תמונות של אב טיפוס ל- M3 החשמלית כך שזו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים אל הדגם על בסיס פלטפורמת Neue Klasse העוטה את שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו, זו שפגשנו בקונספט Neue Klasse Vision - עד היום ב.מ.וו עשתה שימוש ב-M3 הנוכחית כפרד עבור בחינה של מערכת ההנעה החשמלית של ה- M3 BEV.
העיצוב החיצוני של ה- M3 החשמלית הוא שילוב של הקונספט Neue Klasse Vision עם הקונספט Vision Neue Klasse X, הקונספט הראשון תרם את קווי העיצוב הכלליים של תצורת הסדאן וזה השני, שהוא קדימון ל- X3 הבא, תרם בעיקר את עיצוב החזית, הגריל הקדמי ועיצוב יחידות התאורה.
מה אנחנו יודעים על מערכת ההנעה החשמלית שתשרת את ה- M3? לא הרבה. אנחנו יודעים שחטיבת M הצהירה כי לדגמי M החשמליים יהיו 4 מנועים חשמליים וזה לא רק עבור הספק גבוה אלא, ובעיקר, עבור שליטה מלאה על המומנט בכל גלגל דבר שיאפשר לשדרג את היכולות הדינמיות וגם כדי לפצות במידה מסוימת על המשקל הגבוה של רכב חשמלי שהוא ניגוד גמור למה שאנחנו רוצים ברכב ספורט. כל זה מצריך המון שעות עבודה על המסלול שכן בסוף כל זה נשלט באמצעות תוכנה אותה צריך לדייק שוב ושוב.
מה אנחנו עוד יודעים? שהדגם יעשה שימוש בדור החדש של הסוללות של ב.מ.וו, סוללות מסוג צילינדר עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר ב-20% וטעינה מהירה יותר בכ-30%. ב.מ.וו תשתמש בשתי סוללות בקוטר 46 מ"מ, קצרות עבור דגמי הסדאן וגבוהות יותר עבור דגמי ה- SUV וזאת כדי לשלוט על גובה הרצפה, בעיה מוכרת בלא מעט רכבי סדאן חשמליים בהם הרצפה גבוהה מדי בשל הגובה שהסוללות תופסות, דבר שמחייב התקנה של בסיס המושב בזווית היוצרת תנוחת ישיבה פחות אידיאלית.
אם בכל זאת תעדיפו את ה- M3 הבאה שלכם עם מנוע בעירה פנימית, תשמחו לדעת שזו עדיין תהיה אופציה לפחות עד סוף העשור הנוכחי, מה שכן נותר לקוות הוא שזו לא תהיה פלאג-אין כבדה כמו ה- M5 החדשה. ה- M3 הבאה תתבסס על הדור הנוכחי של הדגם (G80) אך תלבש את שפת העיצוב של דגמי Neue Klasse החדשים.