אם אתם רוצים את הביצועים הקיצוניים של הקאיימן GT4 RS באווירה של רודסטר, לפורשה יש כעת תשובה עבורכם עם חשפיתה של ה-718 ספיידר RS, אותו מתכון קיצוני של הקאיימן GT4 RS במרכב של ה- 718 רודסטר עם גג הניתן לפתיחה, גם אם בצורה מסורבלת במעט. פורשה 718 ספיידר RS תהיה זמינה לרכישה בישראל במחיר של החל מ- 1,295,000 ₪, מחיר חבילת weissach עומד על 135,000 ₪. צפי הגעה לישראל : רבעון אחרון 2023.
המנוע שבמרכז הרכב הוא אותו מנוע שבקאיימן GT4 RS, מנוע 4.0 ליטר שישה צילינדרים בוקסר אטמוספרי, עם תגובות מהירות ומדויקות, המייצר הספק מרבי של 500 כ"ס ומומנט של 45.8 קג"מ - עם קו אדום ב-9,000 סל"ד. למרות מראה של מוט הילוכים ידנית, הדגם משווק עם תיבת 7 הילוכים PDK בלבד, עם יחסי העברה קצרים יותר מהרגיל.
כל זה, יחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, מאפשרים לדגם לרשום נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות, מהיר יותר בחצי שנייה מהספיידר הרגילה ונתון זהה ל- GT4 RS, נתון 0-200 קמ"ש ב-10.9 שניות ומהירות מרבית של 308 קמ"ש.
העיצוב האגרסיבי יותר שאתם רואים בתמונות לא נועד לשרת רק את האווירה אלא ובעיקר כדי להגדיל משמעותית את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות ולשפר את הקירור של הבלמים. לעומת הכנף הגדולה שבדגם GT4 RS, כאן פורשה הסתפקה בספוילר אחורי בולט.
פורשה 718 ספיידר RS מציבה את המאזניים על משקל של 1,410 ק"ג, קלה יותר ב-40 ק"ג מהספיידר הרגילה ואף ב-4 ק"ג מהקאיימן GT4 RS. הפחתת המשקל הושגה גם באמצעות תכנון מחדש לחלקי הגג הניתק של הדגם (קיפול ידני בלבד) כך שכל מנגנון הגג שוקל כעת רק 18.3 ק"ג, הפחתה של 7.6 ק"ג לעומת הספיידר הרגילה. הפחתת המשקל הושגה גם באמצעות התקנת מושבי באקט דקיקים עם מסגרת קרבון, כסטנדרט.
כמו בדגם GT4 RS נמצא כאן בולמים אדפטיביים PASM עם קפיצים חדשים המאפשרים הנמכת מרכב של 30 מ"מ לעומת הספיידר הרגילה. נמצא בנוסף גם את מערכת ניהול המומנט של פורשה (PTV) יחד עם תותבים מחוזקים, חישוקי "20 מחושלים ועוד. לבעלי הדגם ישנה אפשרות לשנות, ידנית, את זווית השפיעה (קאמבר), הנמכת המרכב, נקודת העיגון למוטות המייצבים ועוד. פורשה מציינת כי כיול הבולמים והקפיצים שנבחרו עבור הפיידר RS פחות קשיחים מאלו של דגם GT4 RS וזאת בכדי להעניק לדגם אופי נינוח יותר. במילים אחרות, אם ה- GT4 RS מכוילת כמכונת מסלול, הספיידר RS מכוונת יותר לכביש הציבורי.