בתערוכת פריז האחרונה באוקטובר, ליפמוטור אינטרנשיונל חשפה לראשונה את הקרוסאובר החשמלי הגלובלי ליפמוטור B10 אך לא סיפקה לנו יותר מידי פרטים טכניים על הדגם. כעת, בחסות המשרד לרישום רכב חדש בסין, אנחנו זוכים לקבל פרטים ראשונים על הדגם החשוב הזה שכן מדובר בקרוסאובר משפחתי חשמלי שכמו במקרה של ליפמוטור C10, מציע יותר בפחות כסף.
ליפמוטור B10 הוא למעשה הנציג הראשון של משפחת דגמי B של החברה, משפחה של דגמים חשמליים קטנים/קומפקטיים יותר במחיר נגיש. ליפמוטור B10 יתבסס על פלטפורמת LEAP 3.5 שהיא גרסה עדכנית ומתקדמת יותר לפלטפורמת LEAP 3.0 הנוכחית של החברה.
לפי המידע שנחשף כעת, לליפמוטור B10 אורך של 4,515 מ"מ, רוחב של 1,885 מ"מ, גובה של 1,655 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,735 מ"מ, כך שמדובר בדגם המתחרה ישירות BYD אטו 3 אך גם מול סקודה אלרוק, MG ES5 קיה EV3 ועוד - כולם דגמים שנפגוש במהלך השנה הבאה בישראל.
בתחום ההנעה, לפחות עבור השוק הסיני, הדגם ישווק עם מבחר של שני מנועים חשמליים, האחד בהספק של 177 כ"ס עם מהירות מרבית של 160 קמ"ש והשני בהספק של 215 כ"ס, כמו בדגם C10, עם מהירות מרבית של 170 קמ"ש. בשלב זה אין מידע על הסוללות שיוצמדו למנועים האלו, אך לא נופתע אם זו תהיה סוללת LFP בקיבולת של 60kWh, בדיוק כמו האטו 3 כך שגם אפשר לצפות לטווח נסיעה דומה של כ-420 ק"מ. בשוק הסיני, הדגם ישווק גם בגרסת פלאג-אין אך זו לא מיועדת עבור אירופה - בשלב זה לפחות.
לליפמוטור B10 עיצוב דומה לזה של האח הגדול יותר C10, אך עם יחידות תאורה ראשיות נפרדות מפס תאורת היום העליון. בשלב זה אין עדיין תמונות של חלל תא הנוסעים של הדגם, לזה נחשף בעוד זמן לא רב כאשר הדגם יוצג בסין. המחיר באירופה צפוי לעמוד על כ-30,000 אירו, כלומר זול יותר משמעותית מהאטו 3 המשווק באירופה במחיר של כ-35,000 אירו ואם נתייחס למחיר של ה-C10, הגדול והיקר יותר, העומד בישראל על החל מ-169,900 שקל, אנחנו מדברים על קרוסאובר חשמלי במחיר שיכול לעמוד על כ-150,000 שקל.