יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה על פתיחת הרישום המוקדם להזמנת טויוטה לנד קרוזר J250 החדש (לנד קרוזר פראדו) אשר ישווק בישראל בגרסת 7 מושבים החל מהרבעון הרביעי של 2024. מחירי הדגם החדש טרם נחשפו אז רק נזכיר כי דגם הבסיס הנוכחי משווק במחיר של החל מ-360 אלף שקל.
לנד קרוזר החדש ישווק עם מנוע 2.8 ליטר טורבו דיזל המוכר לנו מהדגם הנוכחי, מנוע בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. החידוש העיקרי בתחום ההנעה הוא החלפת תיבת ה-6 הילוכים האוטומטית בתיבת 8 הילוכים אוטומטית Direct Shift חדשה התורמת לצריכת דלק חסכונית יותר וביצועים משופרים. ההנעה בדגם כפולה כמובן עם תיבת הפחתה ואפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי ואחורי.
לנד קרוזר פראדו החדש מבוסס על שלדת סולם חדשה לחלוטין (GA-F) קשיחה יותר ועם נקודות עיגון מתלים המאפשרות מהלך מתלה גדול יותר לטובת שיפור יכולות השטח ולצד זה הלנד קרוזר J250 החדש מבטיח נסיעה נוחה ושקטה יותר על הכביש בזכות מערך מתלים חדש ובידוד רעשים משופר. הפלטפורמה החדשה אפשרה גם לשדרג את כושר הגרירה מ-3,000 ק"ג בדגם היוצא ל-3,500 ק"ג בדגם החדש.
טויוטה ניצלה את המעבר לפלטפורמה חדשה גם כדי להעניק ללנד קרוזר פראדו החדש עיצוב שונה לחלוטין עם אלמנטים של רטרו המתכתבים עם שפת העיצוב של הדורות הראשונים של הדגם מסדרות 40 ו-70 משנות השישים/שבעים של המאה הקודמת כך שמתקבל רכב מסוקס למראה במראה רטרו-מודרני. עם אורך של 4,920 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ, גובה של 1,870 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ הלנד קרוזר החדש גדול ומרווח יותר משמעותית מהדגם. מרווח הגחון עומד על 221 מ"מ ובזכות העיצוב החדש טויוטה שיפרה את זוויות הגישה/נטישה של הדגם.
חלל תא הנוסעים שומר על הערכים של הדגם היוצא עם ישיבה גבוהה וזקופה כמתבקש מרכב כביש-שטח יחד עם שדה ראיה פתוח ורחב המתקבל משילוב של הישיבה הגבוהה מעל הדשבורד, קו חלונות צד נמוך והתקנה של מראות צד כנף גדולות. תנסו פעם לנהוג בשטח ולתפעל במקביל מסך מגע ותבינו שזה פשוט לא זה, לכן טויוטה שמרה של ממשקי כפתורים פיזיים עבור תפעול המערכות השונות כמו בקרת האקלים, מערכת ההנעה הכפולה, נעילות הדיפרנציאל ועוד, כל זה מבלי לוותר על טכנולוגיה מתקדמת עם מולטימדיה "9-"12.3 ולוח מחוונים דיגיטלי, מלא "12.3 או למחצה "7, בהתאם לרמת הגימור.
לצד זה, ובהתאם לרמת הגימור, נמצא שורה ארוכה של אבזור כולל אופציה למוט מייצב מתנתק המאפשר להגדיל בשטח את מהלך המתלים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אוזרים, עדכוני OTA, מפתח דיגיטלי, אפליקציה לשליטה מרחוק, תצוגה עילית, חימום/אוורור לשתי שורות המושבים הראשונות, קיפול חשמלי של השורה השלישית, מערכת זחילה אוטומטית, מצלמת מכסה מנוע שקוף ועוד.
גם מפרט הבטיחות זכה לשדרוג משמעותי כאשר הלנד קרוזר פראדו החדש ישווק כסטנדרט עם מערכת הבטיחות TSS 3.0 העדכנית ביותר של טויוטה.