כחצי שנה לאחר שחשפה את סדרה 1 החדשה, ב.מ.וו חושפת כעת את גרסת הסדאן בסגנון קופה של הדגם, סדרה 2 גראן קופה 2025 החדשה (F74), דור שני לדגם של ב.מ.וו המתחרה מול אודי A3 סדאן, מרצדס CLA ועוד. כמו במקרה של סדרה 1 החדשה, גם כאן לא מדובר בדגם חדש מהיסוד אלא במתיחת פנים מקיפה במיוחד.
למעט תצורת המרכב השונה, כל השינויים הויזואליים שפגשנו בסדרה 1 החדשה אנחנו פוגשים גם בסדרה 2 גראן קופה החדשה, זה כולל את העיצוב החדש לחזית הדגם במראה ספורטיבי ודינאמי יותר יחד עם פנסים ראשיים חדשים הכוללים את חתימת התאורה החדשה של ב.מ.וו. מאחור נמצא עיצוב חדש לפנסים ולפגוש וכמו במקרה של החזית, הדגש הוא על מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר מזה של הדגם היוצא.
קחו בחשבון שבשלב זה ב.מ.וו שיחררה רק תמונות של גרסת הביצועים הבכירה M235 xDrive, אך האווירה הציערה והספורטיבית יותר תמשיך גם לגרסאות הנמוכות יותר של הדגם שכן למרבית גרסאות הדגם הוצמדה חבילת עיצוב M Sport כסטנדרט.
בתחום ההנעה, סדרה 2 גראן קופה החדשה תשווק בשלב הראשון באירופה עם מבחר של 4 יחידות הנעה שונות, אך בהמשך הדגם צפוי לקבל את היצע יחידות ההנעה המלא שהוצג עם סדרה 1 האצ'בק החדשה. כל המנועים מעודכנים ומשודרגים, גם כדי לעמוד בתקנות הזיהום המחמירות יותר, וכעת בכל הדגמים נמצא תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים כסטנדרט, גם בדגם הביצועים M235 שבעבר שווק עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
ב.מ.וו M235 xDrive גראן קופה: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ (306 כ"ס ו-45.9 קג"מ בדגם היוצא) עם הנעה כפולה xDrive ותיבת 7 הילוכים DCT זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. דגם זה זוכה בנוסף, כסטנדרט, מערכת בלימה משודרגת עם רפידות M אגרסיביות יותר, לחישוקי "19 מחושלים, גלגל הגה ספורט, בולמי M אדפטיביים עם הנמכת מרכב קלה של 8 מ"מ ועוד. כאופציה הרוכשים יכולים להוסיף מושבי M ספורט עם לוגו M מואר במשענת הראש.
ב.מ.וו 220 גראן קופה: מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ עם סיוע 48V חשמלי (20 כ"ס ו-5.6 קג"מ) המעלה את ההספק המרבי, בעת הצורך, ל-170 כ"ס. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.2 ק"מ לליטר.
בשוק האמריקאי נמצא גם את דגם 228 xDrive גראן קופה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 241 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, בשילוב עם הנעה כפולה ותיבת 7 הילוכים DCT זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
באירופה הדגם יהיה זמין גם עם שני מנועי דיזל, 2.0 ליטר טורבו בהספק של 150 כ"ס בדגם 118d או 150 כ"ס עם סיוע 48V בדגם 220d. לאחרונה, ב.מ.וו הציגה את סדרה 1 עם שתי יחידות הנעה נוספות עבור אירופה, דגם בסיס 116 עם מנוע 1.5 טורבו 122 כ"ס ובדגם 123 xDrive עם מנוע 2.0 טורבו 48V בהספק של 218 כ"ס והנעה כפולה, כך שסביר להניח שגם גרסאות הנעה אלו יוצעו בהמשך בגראן קופה.
למעט עיצוב הדלתות שנותר ללא שינוי מהדגם הנוכחי, כל השאר בחלל תא הנוסעים חדש לחלוטין וזהה כמובן למה שפגשנו כבר בסדרה 1 החדשה. העיצוב החדש, לצד שדרוג כולל לאיכות החומרים, מביא איתו גם שדרוג טכנולוגי מקיף לחלל תא הנוסעים שקיבל את מערכת המולטימדיה iDrive 9 החדשה של ב.מ.וו (מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב) ומסך פנורמי רחב המכיל מסך "10.25 עבור לוח המחוונים ומסך "10.7 עבור מערכת המולטימדיה. מערכת המולטימדיה החדשה מוסיפה קישוריות 5G, אפליקציה לשליטה מאחור, ניווט מבוסס ענן, הזרמת מדיה כולל משחקים, מפתח דיגיטלי, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, פרופיל אישי לכל נהג ועוד.
פתחי המיזוג המרכזיים זכו לחיפוי בו משולבת תאורת אווירה בצבעי M ובין המושבים נמצא את הקונסולה החדשה של דגמי ההנעה הקדמית של ב.מ.וו, כבר ללא חוגת iDrive ועם מתג קטן לתפעול ההילוכים במקום המוט המסורתי. לצד זה נוספו לחלל תא הנוסעים עוד שקעי USB טייפ-C המאפשרים גם טעינה מהירה וכאופציה נוכל למצוא בנוסף תצוגה עילית, מערכת שמע מבית harman/kardon, תאורה ראשית LED אדפטיבית, מערכת חניה אוטומטית מתקדמת ועוד.
לסדרה 2 גראן קופה החדשה אורך של 4,546 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,435 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, כך שלעומת הדגם היוצא בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ולאורך נוספו 20 מ"מ סמליים. נפח תא המטען עומד על 430 ליטר אך הוא מצטמצם ל-360 ליטר בדגמים עם סיוע חשמלי 48V.