2023 ב.מ.וו M2 החדשה
ב.מ.וו M2 החדשה.
2023 ב.מ.וו M2 החדשה
ב.מ.וו M2 החדשה.

לאחר שלל טיזרים ותמונות שדלפו לרשת, ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל M2 החדשה (G87), גרסת הביצועים הבכירה של סדרה 2 קופה החדשה. ב.מ.וו M2 החדשה נחשפת כעת אך השיווק בפועל יחל רק באפריל 2023 וכן, זו כנראה M2 האחרונה עם מנוע בעירה פנימית כך שזו בהחלט מכונית שכדאי להכניס לרשימת רכבי האספנות לעתיד. 

 

ב.מ.וו M2 החדשה מבוססת כמובן על סדרה 2 קופה החדשה אך בפועל היא הרבה יותר קרובה מכנית לדגם M4 מאשר לשאר דגמי סדרה 2. בקיצור, תחשבו על M4 רק קצת קטנה ושובבה יותר, כך למעשה גם מהנדסי M מתייחסים אל הדגם. 

 

2023 ב.מ.וו M2 החדשה
אגרסיבית במיוחד מאחור.

כצפוי, בחזית הדגם אנחנו פוגשים את מנוע S58 של חטיבת M שנלקח ישירות מדגמי M3/M4, מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו המחליף את מנוע S55 של הדגם היוצא . בדגם M2 החדש המנוע הזה מייצר הספק מרבי של 460 כ"ס ב-6250 סל"ד ומומנט מרבי של 56 קג"מ המתקבל בין 2650 ל- 5870 סל"ד. השורה התחתונה היא תוספת של 10 כ"ס לעומת M2 CS הקיצונית שהייתה הגרסה האחרונה והאולטרה יקרה של ה- M2 היוצאת. 

 

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית, בשני המקרים זו מעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל M מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המסוגל להעביר עד 100% מהמומנט לחד הגלגלים. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.1 שניות (ידני: 4.3 ש') ונתון 0-200 קמ"ש של 13.5 שניות (ידני:14.3 ש'). המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש או 285 קמ"ש עם חבילת M Driver. לשם התזכורת, לדגם M2 קומפטישן היוצא (410 כ"ס) נתון 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות ולדגם M2 CS היוצא נתון של 4.0 שניות. 

 

ב.מ.וו M2 החדשה 2023
עיצוב ייחודי לפגוש הקדמי.

לזכותה של ה- M2 החדשה צמיגים אחוריים רחבים יותר, 285/30R20, המאפשרים העברה של יותר מומנט לפני החלקה של הגלגלים, אך לרעתה עומד משקל העומד על 1725 ק"ג, תוספת משקל משמעותית של 75 ק"ג לעומת M2 קומפטישן היוצאת ולא פחות מ-150 ק"ג לעומת M2 CS הקיצונית. כמו בדגמי M3/M4, גם בדגם M2 החדש החישוקים מלפנים קטנים יותר ("19) והם נועלים צמיגים במידה של 275/35R19 - הצמיגים הם צמיגי מישלין PS4s בתכנון ייחודי לדגמי M.

 

בניגוד לדגם היוצא, M2 החדשה תשווק כסטנדרט עם בולמי M אדפטיביים ולנהג אפשרות בחירה מבין 3 דרגות קשיחות בסיסיות המצטרפות אל מגוון אפשרויות כיול להיגוי, לתיבת ההילוכים, למערכת הבלימה ולבקרת המשיכה/יציבות. על גלגל ההגה נמצא שני כפתורי M המאפשרים הפעלה של מספר שילובים של העדפה אישית בלחיצת כפתור מהירה. 

 

ב.מ.וו M2 החדשה 2023
אופציה למושבי M באקט מקרבון.

לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבי כיול קבועים מראש, ROAD, SPORT ו- TRACK, מצב מסלול מנתק לחלוטין את כל מערכות הבטיחות האקטיביות בכדי שאלו לא יפריעו לנהג בזמן נהיגת מסלול ובנוסף גם מכבה אוטומטית את בקרת האקלים. מערכת M Traction מאפשרת לנהג בחירה מבין 11 דרגות התערבות של בקרת המשיכה, עד לניתוק מלא של המערכת. 

 

ב.מ.וו M2 החדשה 2023
M2 האחרונה עם מנוע בעירה פנימית?

M2 החדשה זכתה לעיצוב ייחודי ושונה לפגוש הקדמי ובמיוחד לגריל הקדמי לעומת שאר דגמי סדרה 2, זה כמובן לא רק לטובת הבידול הברור בין הדגמים אלא גם צורך הנדסי לטובת קירור משופר למערכות ההנעה והגדישה. את החלק האגרסיבי בעיצוב הדגם ב.מ.וו שמרה לחלקו האחורי של הדגם, רחב ושרירי מאוד שמסתיים בארבע סופיות אגזוז עגולות ובולטות במיוחד. מי שיבחר בחבילת M Race Track יקבל בנוסף גג מקרבון, מושבי M באקט עם מסגרת קרבון, צמיגי מסלול CUP 2 ועוד.

 

ב.מ.וו M2 החדשה 2023
ב.מ.וו M2 החדשה.

תא הנוסעים זהה כמובן למוכר לנו מסדרה 2 קופה, אך הוא שודרג ויזואלית באמצעות גימורי קרבון, גלגל הגה M משודרג בקרבון ולצד כל זה נמצא תצוגת M ייחודית במערכת iDrive 8 עם צמד מסכים בגודל "12.3 עבור לוח המחוונים ו-"14.9 עבור מערכת המולטימדיה. לצד זה נמצא תצוגה עילית, אבזור עשיר ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.