ב.מ.וו חושפת את סדרה 1 החדשה (F70), דור רביעי למכונית ה- האצ'בק הקומפקטית של החברה המתחרה מול אודי A3, מרצדס A קלאס ועוד. למרות שלא מדובר בדגם חדש מהיסוד אלא יותר מתיחת פנים מקיפה במיוחד, ב.מ.וו רוצה שנתייחס אל הדגם כאל דגם חדש לחלוטין - דור רביעי כאמור. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי סדרה 1 החדשה תשווק בישראל בשנה הבאה.
מבט אחד על פרופיל הדגם יבהיר לכם כי אכן מדובר במתיחת פנים, אך מעבר לכך ב.מ.וו השקיעה לא מעט בעיצוב חדש וספורטיבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור, לא רק בדגם הביצועים M135 החדש אלא גם עם חבילת M-Sport האופציונאלית או בדגם 120 הרגיל. את העיצוב החדש והספורטיבי יותר חותמים פנסים ראשיים חדשים עם חתימת התאורה החדשה של ב.מ.וו, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, עיצוב חדש לפנסים מאחור עם חתימת תאורה חדשה ומודרנית יותר ומבחר עשיר יותר של צבעים שונים למרכב.
חדי העין ישימו לב שלא הוספנו לשמות הדגמים את הסיומת i כמקובל, דגם 120i לדוגמה, הסיומת הזו נולדה לפני מספר עשורים כאשר ב.מ.וו החלה לעשות שימוש בהזרקת דלק, כיום האות i משמשת את הדגמים החשמליים של ב.מ.וו ולכן החברה החליטה להפסיק להשתמש בסיום הזו בדגמי הבנזין, דגמי הדיזל לעומת זאת ממשיכים עם הסיומת d ודגמי הפלאג-אין עם הסיומת e.
2024 ב.מ.וו סדרה 1 החדשה - המנועים:
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה מוצגת בשלב זה בארבעה דגמים שונים, דגם בנזין אחד עם מנוע 1.5 טורבו 156 כ"ס במקום 136 כ"ס בדגם היוצא, שני דגמי דיזל עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ודגם הביצועים M135i עם מנוע 2.0 ליטר טורבו מעודכן וקצת חלש יותר. כל המנועים מעודכנים ומשופרים כאשר דגמי 120 בנזין או דיזל זכו לתוספת של סיוע חשמלי 48V המוסיף בוסט זמני של 20 כ"ס ו-5.6 קג"מ.
ב.מ.וו 120: מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,400 סל"ד (עד 170 כ"ס עם סיוע חשמלי). בשידוך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים (כבר אין אופציה לידנית) זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות ולמהירות מרבית של 226 קמ"ש - זאת לעומת 8.5 שניות ו-211 קמ"ש בדגם היוצא. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 16.7-18.9 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו M135 xDrive: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, זאת לעומת 306 כ"ס ו-45.9 קג"מ בדגם היוצא - הצורך להפחית זיהום הוביל לפגיעה בביצועים. כמו בדגם היוצא ההנעה היא כפולה xDrive אך כעת הכוח מועבר אל המערכת הזו דרך תיבת 7 הילוכים DCT במקום תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. עם יחידת ההנעה החדשה הזו לדגם M135 xDrive נתון 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות (4.8 ש' בדגם היוצא) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם זה עומדת על 12.2-13.1 ק"מ לליטר.
לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך באירופה עדיין ניתן לקבל את הדגם עם מנוע דיזל, 150 כ"ס בדגם 118d עם נתון 0-100 קמ"ש של 8.3 שניות וצריכת דלק משולבת של 21.7 ק"מ לליטר או 150 כ"ס בדגם 120d אך עם סיוע חשמלי 48V שמשפר את נתון התאוצה ל-7.9 שניות ומפחית את צריכת הדלק ל-23.2 ק"מ לליטר.
עדכון: ב.מ.וו הוסיפה לסדרה 1 החדשה עוד שתי גרסאות הנעה: דגם 116 הבסיסי עם מנוע 1.5 טורבו 122 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-9.8 שניות) ודגם 123 xDrive עם מנוע 2.0 טורבו 48V בהספק משולב של 218 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.3 שניות).
תא הנוסעים:
כמו העיצוב החיצוני, גם חלל תא הנוסעים של סדרה 1 החדשה זכה לעדכון מקיף עם עיצובים חדשים לדשבורד ולקונסולה בין המושבים, מושבים חדשים, תאורת אווירה עשירה יותר, חומרי גימור חדשים ועוד. מול הנהג נמצא כעת מסך פנורמי המשלב מסך "10.25 עם מסך "10.7 עבור מערכת המולטימדיה iDrive 9 העדכנית הכוללת קישוריות 5G, תפעול קולי, חנות אפליקציות, הזרמת מדיה כולל משחקים, אפליקציה לשליטה מרחוק ומפתח דיגיטלי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד.
בקונסולה בין המושבים ב.מ.וו התקינה את ממשק השליטה החדש של דגמי ההנעה הקדמית של ב.מ.וו, ללא חוגת iDrive, ולצידו נמצא צמד שקעי טייפ C ומשטח טעינה אלחוטי. העיצוב החדש של הדשבורד אילץ את ב.מ.וו להנמיך את פתחי המיזוג המרכזיים ולכן ב.מ.וו תכננה את הפתחים בצורה ייחודית המפנה את זרימת האוויר כלפי מעלה.
לסדרה 1 החדשה אורך של 4361 מ"מ, רוחב של 1800 מ"מ, גובה של 1459 מ"מ ובסיס גלגלים של 2670 מ"מ, תוספת סמלית של 47 מ"מ לאורך ו-25 מ"מ לגובה. נפח את המטען נותר על 380 ליטר אך הוא מצטמצם ל-300 ליטר בדגמים עם סיוע חשמלי בשל התקנת הסוללה. דגם M135 xDrive מצויד בצמיגי גודייר אסימטריק 6 המצוינים, עבור שאר גרסאות סדרה 1 ב.מ.וו בחרה צמיגים של מותגי משנה ולא מהשורה הראשונה, Nexen N Fera Sport SU2 או Maxxis Premitra HP6, כולם צמיגי UHP ובתכנון ייעודי ל- ב.מ.וו עם סמל הכוכב מוטבע עליהם.
ב.מ.וו מדווחת שהשלדה של סדרה 1 החדשה קשיחה יותר, שהתוקנו בדגם בולמים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת יותר, מוטות מייצבים משודרגים ויחד עם שינויים נוספים ב.מ.וו מבטיחה יציבות כיוונית גבוהה יותר ומשוב היגוי משופר. כל הדגמים מצוידים בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני ואם תוסיפו את חבילת M Sport תזכו למערכת בלימה משודרגת, בולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב קלה של 8 מ"מ, הגה ספורט וחישוקי "18.