ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל ה- X3 החדש לשנת 2024, דור רביעי לקרוסאובר הבינוני של ב.מ.וו המתחרה מול דגמים כגון אודי Q5, מרצדס GLC ועוד. ב.מ.וו X3 החדש ישווק עם מנועי בנזין, דיזל והיברידי פלאג-אין, עבור ב.מ.וו iX3 החשמלי תאלצו להמתין לסוף השנה/תחילת השנה הבאה שכן הדגם יתבסס הפעם על פלטפורמה שונה וייעודית להנעה חשמלית, Neue Klasse, והעיצוב יהיה שונה ויתבסס על הקונספט Vision Neue Klasse X שהוצג מוקדם יותר השנה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-X3 החדש ישווק בישראל בתחילת 2025.
ב.מ.וו זכתה ללא מעט ביקורת בשנים האחרונות על העיצובים מעוררי המחלוקת שלה, זה לא המקרה עם ב.מ.וו X3 החדש שאמנם עושה שימוש בכל האלמנטים של שפת העיצוב העדכנית של ב.מ.וו והמראה בהחלט חדשני ונועז לעומת הדגם היוצא אך עם מידות שהשתנו רק באופן סמלי וללא אלמנטים חסרי פרופורציה, ב.מ.וו צלחה היטב את המהפכה הויזואלית לה זכה ה- X3 החדש.
ל- ב.מ.וו X3 החדש אורך של 4.75 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.66 מטר ובסיס גלגלים של 2.86 מטר, כאמור שינוי סמלי בלבד לעומת הדגם היוצא. גם נפח תא המטען גדל רק באופן סמלי (תוספת של 20 ליטר) עם נפח של 570 - 1700 ליטר בדגמי הבנזין והדיזל או 460 - 1600 ליטר בדגם הפלאג-אין בשל הסוללה המותקנת מתחת לרצפת תא המטען.
חלל תא הנוסעים של ב.מ.וו X3 החדש חדשני כמו העיצוב החיצוני וממשיך את קו העיצוב המינימליסטי של דגמי ב.מ.וו העדכניים, מהלך שהחל עם ה- iX החשמלי והמשיך עם דגמי סדרה 5 ו-7 החדשים. מול הנהג נמצא את גלגל ההגה החדש של ב.מ.וו ואת המסך הפנורמי העדכני של ב.מ.וו, המופעל באמצעות מערכת iDrive 9 החדשה, עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה "14.9. מערכת המולטימדיה החדשה כולל עדכוני OTA, קישוריות 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק, קונסולת משחקים, חיבור לשירותי הזרמת מדיה, חנות אפליקציות, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מפתח דיגיטלי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי מבוסס AI ועוד.
את חלל תא הנוסעים ניתן לקבל במגוון רחב של חומרים וריפודים כולל תא נוסעים נטול עור עם אריגים מחומר ממוחזר. בהשאלה מסדרה 7, ב.מ.וו עושה כאן שימוש נרחב בתאורת אווירה עם חיפוי בסגנון קריסטל, התאורה דינאמית ומשמשת גם עבור מערכות הבטיחות המתקדמות כגון מערכת ניטור שטח מת המסמת לנהג, כאשר האיתות פועל, אם בטוח לעבור. גם כמו בסדררה 7, השליטה על עוצמת זרימת האוויר מפתחי המיזוג מתבצעת באמצעות החלקת האצבע על פס המגע. לצד זה נמצא רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה.
2024 ב.מ.וו X3 - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
בשלב ההשקה, ב.מ.וו X3 החדש ישווק בשני דגמי בנזין, דיזל אחד, פלאג-אין אחד ובדגם ביצועים M50 שהוא הדגם היחיד עם מנוע שישה צילינדרים. כל הדגמים מצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה xDrive כסטנדרט וכל המנועים, למעט דגם הפלאג-אין, נעזרים בסיוע חשמלי 48V - בהספק של 18 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ.
דגם הפלאג-אין ב.מ.וו X3 330e xDrive החדש זכה לסוללה חדשה בקיבולת של 19.7kWh לעומת 11.1kWh בדגם היוצא והתוצאה היא טווח נסיעה חשמלי של 81-90 ק"מ לעומת כ-40 ק"מ בדגם היוצא. מערכת ההנעה ההיברידית משלבת מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי חדש וחזק יותר משמעותית בהספק של 184 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ (109 כ"ס בדגם היוצא). השילוב הזה יוצר מערכת הנעה בהספק משולב של 299 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ (292 כ"ס בדגם היוצא).
עם יחידת הנעה זו ל- ב.מ.וו X3 330e החדש נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות ומהירות מרבית של 215 קמ"ש, זה לא שונה במיוחד מהדגם היוצא (6.4 ש') אך בחיי היום יום, בעיקר בנסיעה על בסיס הסוללה בלבד או במהירויות גבוהות, ההבדל יהיה משמעותי הרבה יותר שכן המנוע החשמלי החדש לא רק חזק יותר אלא מייצר את המומנט המרבי בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע כך שהסיוע החשמלי זמין במלוא העוצמה בטווח רחב יותר של מהירויות. טעינה של הסוללה מהירה יותר משמעותית באמצעות מטען פנימי המאפשר טעינה AC בהספק של עד 11kW לעומת 3.7kW בלבד בדגם היוצא.
ב.מ.וו X3 20 xDrive: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות (8.3 ש' בדגם היוצא), מהירות מרבית של 215 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13.1-14.5 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו X3 30 xDrive: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.3 שניות. דגם זה מיועד בעיקר לשוק האמריקאי ולא יהיה זמין בשוק האירופי.
ב.מ.וו X3 20d xDrive: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות, למהירות מרבית של 215 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 15.4-17.2 ק"מ לליטר.
דגם הביצועים X3 M50 xDrive החדש מחליף את דגם M40 היוצא. דגם זה מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו העדכני של ב.מ.וו בהספק מרבי של 381 כ"ס ומומנט מרבי של 55 קג"מ, זאת לעומת 360 כ"ס ו-51 קג"מ בדגם X3 M40 היוצא. על הכביש התוצאה היא נתון 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות וזה גם הדגם היחיד שלא מוגבל ל-215 קמ"ש עם מהירות מרבית של 250 קמ"ש. למרות תוספת ההספק, נתון התאוצה איטי יותר מהדגם היוצא שנזקק רק ל- 4.5 שניות. דרך אגב, בשל תקנות הזיהום גרסה זו של הדגם לשוק האמריקאי קצת חזקה יותר עם הספק מרבי של 393 כ"ס ומומנט מרבי של 59.1 קג"מ.
לצד יחידת ההנעה החזקה יותר דגם X3 M50 זכה בנוסף למתלי M Sport בכיול קשיח יותר ועם הנמכת מרכב קלה, למערכת בלימה M Sport משודרגת, דיפרנציאל M Sport אחורי, חישוקי "20, מושבי ספורט ועוד.
ב.מ.וו מציינת כי ה- X3 החדש נוח, זריר ודינאמי יותר מהדגם היוצא. זה הושג תודות לשלידה קשיחה יותר, הפחתת משקל, מפסק גלגלים אחורי רחב יותר לצד חלקי מתלה איכותיים יותר, הגדלת זווית הקסטר (לשיפור היציבות היכוונית) וכיול חדש למערכות הבקרה הדינמיות. את זה ניתן לשדרג עם חבילת M Sport או עם תוספת של בולמים אדפטיביים.