דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של ב.מ.וו iX3, הגרסה החשמלית של ב.מ.וו X3 שהיא גם הקרוסאובר הראשון של ב.מ.וו ודגם מתחרה לאודי e-tron, מרצדס EQC ועוד. ב.מ.וו iX3 ישווק בישראל במחיר תחרותי למדי של 429,900 ₪ וברמת גימור אחת עשירה מאוד באבזור נוחות ובטיחות. במסגרת ההשקה הרוכשים ייהנו מעמדת טעינה מקורית של ב.מ.וו והתקנה ללא עלות נוספת.
ב.מ.וו iX3 מצויד במערכת הנעה חשמלית eDrive עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, ההנעה בדגם אחורית בלבד כמובן. זה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת של 180 קמ"ש. אחד היתרונות ביחידת ההנעה הזו היא שהמומנט המרבי זמין גם במהירויות גבוהות לטובת עקיפות זריזות, כך לדוגמה לדגם נתון תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש של 2.5 שניות בלבד.
הסוללה שבדגם בקיבולת של 80kWh (נטו: 73.8kWh) היא מפיתוח עצמאי של ב.מ.וו והיא מותקנת ברצפת הרכב כך שהיא לא גונבת נפח מחלל תא הנוסעים או מתא המטען, שנותר על 510 ליטר. הסוללה הזו מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 454 ק"מ בתקן WLTP, זה 42 ק"מ יותר ממרצדס EQC המצויד בסוללה בקיבולת דומה. לדגם מטען פנימי המאפשר טעינה ביתית או ציבורית AC על להספק של 11kW, שימוש במטען כזה מאפשר טעינה מלאה בזמן של כ-7.5 שעות.
טעינה מהירה DC בדגם אפשרית עד להספק של 150kW, שימוש במטען כזה מאפשר טעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 34 דקות ואם אין לכם סבלנות להמתין, 10 דקות של טעינה כזו תוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה.
לרשות הנהג שליטה על עוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית ובמצב הגבוה שלה ניתן לנהוג ברכב באמצעות דוושה אחת בלבד, ברוב מצבי הנהיגה. במצב האוטומטי המערכת פועלת בצורה אדפטיבית בהתאם למצב התנועה מלפנים ומידע ממערכת הניווט על תוואי הדרך.
ב.מ.וו iX3 נשען כסטנדרט על חישוקי "20 ובולמים אדפטיביים ולמרות תוספת המשקל של הסוללה, המעבר להנעה חשמלית אפשר להוריד את מרכז הכובד ב-7.5 ס"מ משמעותיים כך שלפי ב.מ.וו הצד הדינמי של הדגם לא נפגע מתוספת המשקל. כמו ב-i3 (וגם בסדרה 1) גם כאן נמצא את מערכת ARB הבולמת את אחד הגלגלים לשיפור הניהוג והיכולות הדינמיות, לא רק כאשר המערכת מזהה החלקה של גלגל כמו ברכבים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני אלא בכל מצב בו היא נדרשת לכך.
ב.מ.וו iX3 זכה למספר שינויים עיצוביים לעומת דגמי X3 הרגילים, רובם נועדו להפחית את מקדם הגרר של הדגם העומד על נתון של 0.29. תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה-X3 הרגיל, למעט התאמה של התצוגה בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה להנעה חשמלית. אם השקט המוגזם בתא הנוסעים מפריע לכם, ב.מ.וו iX3 מצויד במערכת BMW IconicSounds Electric אשר עורכת את הופעת הבכורה שלה iX3 ומייצרת צלילים בעלי ממד רגשי המשתנה בהתאם למצב הרכב (בלימה או האצה לדוגמה). פסקול הצלילים נוצר כתוצאה משיתוף הפעולה עם מלחין הסרטים המוכר האנס זימר, שגויס ע"י BMW על מנת להלחין את פסקול הניידות העתידי של מכוניותיה החשמליות אשר יהפוך לחלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה העתידית במכוניות המותג.
כאמור, ב.מ.וו iX3 מצויד בשפע של אבזור נוחות ובטיחות, את המפרט המלא תוכלו לקרוא בקישור המצורף. בין היתר נוכל למצוא מולטימדיה iDrive7 בעברית עם מסך מגע "10.25, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, תצוגה עילית, ריפודי עור, תאורת LED אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, תאורת אווירה, חיישני תאורה וגשם, מפתח חכם, מושבי ספורט קדמיים חשמליים עם זיכרונות וחימום, משטח טעינה אלחוטי, תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות מחוות ידיים, מערכת ניווט מקורית, אפל קאר-פליי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, בקרת שיוט אדפטיבית לכל טווח המהירויות, בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב, ניטור תנועה מאחור, ניטור שטח מת בצידי הרכב ועוד. 2021 ב.מ.וו iX3 - מפרט טכני מלא להורדה.