ה-DBX הוא הקרוסאובר הראשון של אסטון מרטין, עם מנוע V8 של מרצדס בהספק של 550 כ"ס ותא נוסעים יוקרתי ומרשים במיוחד. הדגם ישווק בישראל במהלך הרבעון השני של 2020 במחיר של 1,690,000 שקל.
אסטון מרטין הסירה את הלוט בתערוכת לוס אנג'לס מעל הקרוסאובר הראשון של החברה, אסטון מרטין DBX. אסטון מרטין DBX הוא קרוסאובר המשלב את הצד הספורטיבי שאנחנו מצפים מהמותג לצד תא נוסעים יוקרתי המספק איכות חיים גבוהה לנהג ולנוסעים.
מוקדם יותר השנה אסטון מרטין כבר סיפקה לנו אישור לחטיבת הכוח של הדגם, מנוע AMG המוכר מדגמי הביצועים הבכירים של מרצדס, 4.0 ליטר V8 טווין טורבו בהספק מרבי של 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי 71.3 קג"מ המתקבל בין 2,200-5,000 סל"ד.
המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטו', גם היא של מרצדס כמובן, המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי אקטיבי, המעביר 100% לציר האחורי ועד 50% לציר הקדמי, ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות, מהירות מרבית של 291 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 6.9 ק"מ לליטר. הנתונים מרשימים, אך יש חזקים ומהירים ממנו כגון אודי RS Q8 שיוצג גם הוא בתערוכה וכמובן, למבורגיני אורוס עם 650 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות. בהמשך, אסטון מרטין צפויה להציג גרסאות חזקות יותר של הדגם וכן גרסאות פלאג-אין.
אסטון מרטין DBX הוא אולי סוג של "חילול הקודש" עבור מותג כמו אסטון מרטין, אך זה בדיוק הדגם שהחברה צריכה בכדי להכניס מזומנים לקופה הריקה של החברה בכדי שזו תוכל להמשיך ולייצר דגמים פחות רווחיים אך יותר מלהיבים. בנוסף, ה-DBX חשוב במיוחד לאסטון מרטין שכן עבור רבים מהרוכשים זו תהיה הכניסה הראשונה למותג ובשוק האולטרה יוקרתי, לקוחות חוזרים מהווים את עיקר הרוכשים.
ה-DBX הוא רכב גדול ממדים, גדול יותר לדוגמה מהקאיין של פורשה, עם אורך של 5,039 מ"מ, רוחב של 1,998 מ"מ, גובה של 1,680 מ"מ (נמוך יחסית לטובת הפרופיל הספורטיבי) ובעל בסיס גלגלים הנמתח לאורך של 3,060 מ"מ. נפח תא המטען גדול ועומד על 632 ליטר ומתחת לרצפת תא המטען נמצא תא אחסון נוסף בנפח של 62 ליטר. הדגם נשען על מתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב, ממרווח גחון של 190 מ"מ ל-235 מ"מ במצב הגבוה ביותר ו-145 מ"מ במצב הנמוך ביותר לטובת נהיגה כביש מהירה. הדגם נשען על חישוקי ענק בקוטר של "22 ומשקלו עומד על 2,245 ק"ג.
תא הנוסעים אמנם מזוהה מיד עם המותג, אך הוא מציג שדרוג משמעותי לעומת מה שפגשנו עד היום מהמותג. כמו בכל דגמי אסטון מרטין נמצא שפע של עור העוטף את המושבים ותא הנוסעים יחד עם תקרה מאלקנטרה. מערכת המולטימדיה "10.25 מגיעה ישירות ממרצדס, אך בניגוד לשאר דגמי המותג כאן המסך הוטמע בדשבורד כחלק אינטגרלי ולא נראה כלאחר יד כמו בשאר דגמי המותג, כך גם גלגל ההגה החדש והמודרני או לוח המחוונים הדיגיטלי והעדכני בגודל "12.3 לו זכה הדגם.
מעבר לשפע של אבזור נוחות ושלל אפשרויות לגימור, לריפודי המושבים ולשילובי המושבים בתא הנוסעים, אסטון מרטין ציידה את הדגם במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים מורחב, מערכת יציאה בטוחה מהרכב ועוד.
אוטוארט, יבואנית אסטון מרטין בישראל, מוסרת כי ה-DBX צפוי לנחות בישראל ברבעון השני של 2020. הזמנות לקהל הרוכשים ניתן יהיה לבצע החל מתאריך 20 לנובמבר ותג המחיר צפוי לעמוד על 1,690,000 ₪