אסטון מרטין DB12
אסטון מרטין DB12.
אסטון מרטין DB12
אסטון מרטין DB12.

כל מכונית חדשה של אסטון מרטין היא חגיגה לעיניים וכך גם ה- DB12 החדשה הנחשפת כעת, המכונית המחליפה בחברה את ה- DB11. זו האחרונה הוגדרה מכונית GT, כלומר מכונית קופה מהירה וספורטיבית אך נוחה ונינוחה מספיק לנסיעה למרחקים ארוכים, את ה- DB12 אסטון מרטין רוצה שנגדיר כמכונית "סופר טורר", חדה יותר, טהורה יותר ונועזת יותר. 

 

עזבו הגדרות, אסטון מרטין DB12 היא המכונית החשובה ביותר של אסטון מרטין ב-110 שנות הקיום של המותג הזה שכן מדובר בדגם שפותח עידן חדש בחברה שכולו בזכות המיליארדר הקנדי לורנס סטרול שהכניס דם חדש וכסף רב למותג. אם יש תחום בו אסטון מרטין תמיד נשארה הרחק מאחור מול המתחרות שלה זה היה בתחום עיצוב ואיכות תא הנוסעים ובתחום הטכנולוגי, כל זה תולדה של הסכם לא מוצלח ש- ההנהלה הקודמת של החברה חתמה עם מרצדס שלמעשה חייבה את החברה להשתמש בטכנולוגיה מיושנת של מרצדס. 

 

אסטון מרטין DB12
אסטון מרטין DB12.

סטרול ביטל את ההסכם עם מרצדס ואת התוצאה של זה תוכלו לראות בתא הנוסעים החדש, המרהיב והמרשים של ה- DB12 כך שכעת ניתן לומר שדגמי אסטון זוכים סוף סוף לתא נוסעים לו הם ראויים. במקום מולטימדיה מיושנת של מרצדס, שתמיד נראתה לא במקום בדגמי אסטון מרטין, יש כעת מולטימדיה חדשה ומודרנית (פיתוח מקורי) עם מסך מגע "10.25, הרחבה לאנדראויד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. מול הנהג נמצא גלגל הגה חדש דרכו הוא מביט בלוח מחוונים דיגיטלי מלא ובין המושבים, נמצא קונסולה מוגבהת עם כפתורים פיזיים המאפשרים שליטה נוחה על כל המערכות בשימוש שכיח כגון בקרת האקלים, השמע, חימום/אווורור המושבים, הבולמים האדפטיביים ועוד.

 

על אותה קונסולה נמצא מתג קטן לשליטה על תיבת ההילוכים, מתג שמפסיק מסורת של שימוש בחמישה כפתורים נפרדים בשורה, מרכזי להתנעה והשאר לשליטה על תיבת ההילוכים. על תיבת ההילוכים ניתן לשלוט כמובן גם דרך מנופים גדולים על גלגל ההגה - אלומיניום או קרבון. 

 

אסטון מרטין DB12 תא הנוסעים
מהפכה של ממש בתא הנוסעים.

אסטון מרטין כבר לא תלויה בטכנולוגיה של מרצדס, אך בחזית הדגם עדיין נמצא מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של מרצדס AMG שהפעם מייצר הספק מרבי של 680 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ. זה שדרוג אדיר לעומת ה-535 כ"ס של ה- DB11 V8 היוצאת ויש לכך סיבה שכן אסטון מרטין BD12 לא תשווק עם מנוע ה-V12 של החברה שהציע בדגם היוצא הספק מרבי של 639 כ"ס ו-71.3 קג"מ, כך שבכל מקרה מדובר בשדרוג לצד חיסכון משקל של כ-100 ק"ג. 

 

המנוע משודך כבעבר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית של ZF המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, לעומת מכאני בדגם היוצא. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות ומהירות מרבית של 325 קמ"ש. 

 

אסטון מרטין DB12
אסטון מרטין DB12.

אסטון מרטין DB12 נשענת של הפלטפורמה של ה- DB11 שזכה למגוון שדרוגים, קשיחה יותר, מתלים שונים, בולמים אדפטיביים חדשים, מוטות מייצבים קשיחים יותר ועוד. הדגם נשען על חישוקי "21 כסטנדרט ולמרות שהם גדולים יותר מחישוקי ה- "20 של הדגם היוצא הם קלים יותר ב-8 ק"ג. את החישוקים עוטפים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 5S שהם הצמיגי OE החדשים של מישלין עבור יצרני הרכב כתחליף מודרני לצמיגי פיילוט ספורט 4S - הצמיגים עוברים התאמה אישית לכל דגם והם לא זמינים כצמיגי מדף רגילים לצרכן. לקוחות שירצו בכך יוכלו לשדרג את מערכת הבלימה הרגילה במערכת בלימה קרמית שמעבר לשיפור העמידות של מערכת הבלימה מפחיתה את המשקל הבלתי נתמך ב-27 ק"ג משמעותיים מאוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.