הסופרה החדשה אמנם מבוססת על ב.מ.וו Z4, עם מנוע שישה צילינדרים טורבו 335 כ״ס, אך הכיול כולו בוצע ע״י חטיבת המרוצים של טויוטה.
אז 4 שנים מהצגתו של הקונספט FT-1 ואין ספור טיזרים ורמיזות לדגם, טויוטה חושפת היום (ב׳) רשמית את הסופרה החדשה, דור חמישי למכונית הספורט קופה של טויוטה החוזרת לאחר הפסקה של 17 שנים בייצור הדגם וכלל הנראה, זו מכונית הספורט האחרונה של טויוטה עם מנוע חובב דלק מאובנים.
נתחיל מהמפרט הטכני היבש. בחזיתה של הסופרה החדשה אנחנו פוגשים מנוע שישה צילינדרים טורבו של ב.מ.וו. למנוע, בנפח של 3.0 ליטר, הספק מרבי של 335 כ״ס בין 5,000-6,500 סל״ד ומומנט מרבי של 51 קג״מ בין 1,600-4,500 קג״מ. נתונים זהים למעשה נתונים של Z4 M40i החדשה.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו׳ המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים ולפי טויוטה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 4.3 שניות, מהירה ב-0.2 שניות מה- Z4 M40i, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ״ש. בשוק היפני בלבד, הדגם ישווק גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בשתי גרסאות הספק של 194 כ״ס או 254 כ״ס.
לסופרה החדשה אורך של 4,379 מ״מ, רוחב של 1,854 מ״מ, גובה של 1,292 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,470 מ״מ, לא תופתעו לגלות כי אלו מידות דומות למדי לאלו של ה-Z4, המכונית המהווה את הבסיס לסופרה ותרמה את השלדה, מנוע ועוד, אך הכל זכה לכיול מידיהם של מהנדסי חטיבת המרוצים של טויוטה (Gazoo Racing). המרכב נשען על חישוקי ״19 הנועלים צמיגי מישלין Pilot Super Sport במידה של 255/35ZR19 96Y מלפנים ו-275/35ZR19 100Y.
בתא הנוסעים של הסופרה נמצא שלל מערכות המוכרות מה-Z4, כולל גלגל ההגה, מערכת המולטימדיה ועוד, אך טויוטה העניקה לדשבורד עיצוב שונה וייחודי וגם לוח המחוונים הדיגיטלי זכה לעיצוב ייחודי לטויוטה. יחד עם העיצוב החיצוני הכוחני והמוגזם כמיטב המסורת היפנית, אתם אמנם תדעו שהבסיס הוא של ב.מ.וו אך תרגישו טויוטה כמעט בכל תחום אפשרי.
על חלוקת הכוח אל הגלגלים האחוריים אחראי דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, עם יחידת מחשוב ECU עצמאית. הדיפרנציאל מסוגל להעביר באופן רציף 0% עד 100% מהמומנט לאחד הגלגלים והוא עושה זאת תוך מידע המתקבל מחיישן ההיגוי, מצב דוושת התאוצה או הבלימה, סל״ד המנוע והתאוצה בציר הסבסוב של הרכב. ב-ב.מ.וו קוראים לזה דיפרנציאל M אקטיבי.
בנוסף נוכל למצוא בקרת יציאה מהמקום ובורר מצבי נהיגה הכולל מצב נהיגת מסלול המפחית למינימום את מידת ההתערבות של מערכות הבקרה האלקטרוניות ושולט גם עם הבולמים האדפטיביים, להם שני מצבי כיול. בטויוטה מציינים כי לדגם מרכז כובד נמוך אף מזה של ה-GT86, חלוקת משקל אידיאלית של 50:50 ושלדה קשיחה יותר אף מזו של מכונית העל לקסוס LFA בעלת שלדת הקרבון. מערכת בלימה של ברמבו, כסטנדרט, אחראית על עוצמת הבלימה בדגם.
הדגם באפור מט שבתמונות הוא גרסת A90 מיוחד לדגם אשר תוצע כסוג של גרסת השקה במהדורה מוגבלת ותוצע במספר מצומצם של שווקים (בכל שוק הדגם יוצע בסגנון עיצוב אחר, הדגם שבתמונות מיועד לשוק הבריטי).
מחירה של הסופרה החדשה בשוק האמריקאי עומד על החל מ-$55,000, בתרגום ישראלי זה אומר שבמחיר של קאמרי חדשה בישראל תוכלו לנהוג בארה״ב על הרכב המרשים הזה. אנחנו לא מצפים לפגוש את הסופרה בישראל, אך במידה וזו כן תשווק ניתן לצפות לתג מחיר של 400-500 אלף שקל.