BYD סיל U
BYD סיל U - קרוסאובר חשמלי חדש ל-BYD.
BYD סיל U
BYD סיל U - קרוסאובר חשמלי חדש ל-BYD.

בשוק הסיני הדגם נקרא BYD סונג פלוס והוא משווק מאז שנת 2021 בגרסה היברידית פלאג-אין או בגרסה חשמלית, באירופה הדגם ישווק תחת השם Seal U, בגרסה חשמלית בלבד ואת הופעת הבכורה שלו באירופה הוא יערוך במסגרת תערוכת מינכן הקרובה (ספטמבר), שם הוא יוצג לצד BYD דולפין ו- BYD סיל סדאן אותם נפגוש בישראל עוד השנה. את BYD סיל U נפגוש בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2024. 

 

אם BYD סיל סדאן היא מתחרה ישירה לטסלה מודל 3, אז הקרוסאובר BYD סיל U הוא סוג של מתחרה לטסלה מודל Y (לא כך בפועל) אך הוא צפוי להיות זול יותר משמעותית - בטווח מחיר של 190 אלף שקל (הערכה). BYD סיל U ישווק באירופה החל מהרבעון האחרון של 2023 והוא ישלים צי של שישה דגמים חשמליים אותם BYD השיקה בשנה אחת באירופה. 

 

BYD סיל U
BYD סיל U.

למרות השם הדומה אין באמת קשר בין שני הדגמים, BYD סיל U הוא דגם מיושן יותר טכנית מהסיל סדאן, הוא לא מבוסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 המתקדמת כמו הסיל סדאן והאטו 3, לדוגמה, והוא גם לא עושה שימוש בסוללות המותקנות ישירות על השלדה (CPT) כמו בסיל סדאן אלא במארז סוללות רגיל וכבד יותר. 

 

 ל- BYD סיל U אורך של 4,785 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,668 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,765 מ"מ ונפח תא מטען של 570-1449 ליטר. נתונים אלו הופכים את הדגם לרכב גדול יותר משמעותית מ- BYD אטו 3 ולרכב הדומה בגודלו לטסלה מודל Y, למעט בסיס גלגלים קצר יותר ב- 12 ס"מ. 

 

BYD סיל U
BYD סיל U.

חוסר הדמיון הטכני לסיל סדאן מוצא ביטוי גם בתחום ההנעה שכן בעוד שדגם הסדאן משווק עם הנעה אחורית 313 כ"ס או כפולה 528 כ"ס, הקרוסאובר BYD סיל U ישווק בשלב זה רק בדגם הנעה קדמית 218 כ"ס ובשתי רמות גימור, קומפורט ודיזיין, כאשר לכל אחד מוצמדת סוללה שונה - סוללות LFP בלייד של BYD. בשלב מאוחר יותר BYD מתכננת להשיק גרסת הנעה כפולה חזקה יותר. 

 

בדגם קומפורט נמצא סוללה בקיבולת של 71.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 420 ק"מ ונתון 0-100 קמ"ש של 9.3 שניות ובדגם דיזיין הבכיר יותר נמצא סוללה בקיבולת של 87kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ ונתון תאוצה של 9.6 שניות. בשני המקרים המהירות המרבית זהה ועומדת על 175 קמ"ש. 

 

BYD סיל U תא הנוסעים
BYD סיל U.

בשני הדגמים נמצא מטען פנימי תלת פאזי המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW, בכל הקשור לטעינה מהירה DC זו פחות מרשימה עם הספק של עד 115kW או 140kW בהתאמה, כך שזמני הטעינה מקיבולת של 30% עד 80% עומדים על 28 דקות או 29 דקות, בהתאמה - אצל מרבית היצרנים שהם לא מסין נתוני הזמן הללו הם לטעינה של 10% עד 80%. כמו בשאר דגמי BYD, גם כאן נמצא חיבור V2L המאפשר לחבר מתאם לשקע הטעינה להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. 

 

BYD סיל U
BYD סיל U.

העיצוב החיצוני של BYD סיל U מתבסס על שפת העיצוב של הסיל סדאן, אך בעוד שזו האחרונה מלהיבה ומודרנית מכל זווית, במקרה של הסיל U ישנם צדדים קצת פחות נאים או מרשימים. עיצוב תא הנוסעים דומה מאוד למוכר לנו מהטאנג, דבר שמזכיר לנו כי בסופו של דבר מדובר בדגם שמקורו בדגם שהוצג עוד בשנת 2021 כך שהוא לא עושה שימוש עדיין בשפת העיצוב העדכנית יותר של BYD שהוצגה עם הסיל סדאן. 

 

BYD סיל U
BYD סיל U.

יחד עם זאת תא הנוסעים הזה זכה השנה לעדכון מקיף ולכן אנחנו פוגשים בו, בין היתר, צמד משטחי טעינה בין המושבים - במקום אחד, ממשק שליטה חדש ומודרני יותר למראה בין המושבים, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מעודכן ועוד. כמו בשאר דגמי BYD, במרכז הדשבורד נמצא מסך המורכב על ציר המאפשר סיבוב ב-90 מעלות ממצב אופקי לאנכי, כאן המסך הוא בגודל ענק של "15.6 וברמות הגימור הבכירה נמצא בנוסף גם תצוגה עילית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.