BYD דולפין
BYD דולפין
BYD דולפין
BYD דולפין

BYD מכריזה כי החל מיוני 2023 היא תחל לשווק באירופה את הסופרמיני/המשפחתית הקומפקטית BYD דולפין וכן, אנחנו סוף סוף נפגוש במכונית החשובה הזו גם כאן בישראל (רבעון שלישי) כמכונית המתחרה מול דגמים כגון פיג'ו e-208, אורה פאנקי קט, MG4 ועוד. BYD דולפין היא סופרמיני/משפחתית קומפקטית חשמלית ייעודית המבוססת על אותה פלטפורמה (E-Platform 3.0) המשרתת את האטו 3 וגם כאן נמצא את סוללות הבלייד של החברה עם תאים מסוג LFP. 

 

הגרסה של הדולפין לשוק האירופי תשווק בשלב הראשון עם סוללה בקיבולת של 60kWh ומנוע בהספק של 204 כ"ס, זו אותה סוללה המותקנת באטו 3 וכאן היא מצוידת במשאבת חום כסטנדרט (רלוונטי יותר למדינות קרות). למרות שמדובר ברכב קטן יותר טווח הנסיעה דומה ועומד בדגם על 427 ק"מ בתקן WLTP (לעומת 420 ק"מ באטו 3).  בשלב מאוחר יותר BYD תשווק את הדגם בגרסת בסיס עם סוללה בקיבולת של 45kWh עם מנועים בהספקים של 95 כ"ס (טווח: 340 ק"מ) או 177 כ"ס (טווח: 310 ק"מ). 

 

BYD דולפין
סופרמיני בגודל של משפחתית.

כמו באטו 3, לדגם יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 88kW ולפי BYD טעינה של 30% עד 80% אורכת 29 דקות בלבד. טעינה ביתית AC אפשרית עד להספק של 11kW כך שטעינה מלאה אורכה כ-7 שעות. הדגם מצויד כסטנדרט בטכנולוגיית V2L המאפשרת להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים עד להספק של 3.3kW באמצעות חיבור מתאם לשקע הטעינה. 

 

גם המנוע שבחזית זהה למוכר לנו מהאטו 3, מנוע חשמלי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש. עם תמחור הצפוי לעמוד בגזרת ה-120-130 אלף שקל, מדובר בדגם שיעשה צרות לכל הסופרמיני האירופאית להן תמחור גבוה משמעותית, כמו פיג'ו e-208 המשווקת בישראל במחיר של 165 אלף שקל. 

 

BYD דולפין
טווח נסיעה של 427 קילומטר.

ל- BYD דולפין אורך של 4.29 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר, אלו מידות של משפחתית האצ'בק ממוצעת, אך צרה יחסית, ובסיס הגלגלים הגדול מבטיח תא נוסעים מרווח גם ליושבים מאחור. יחסית למשפחתית האצ'בק תא המטען על הצד הקטן יותר, כמו מכוניות סיניות רבות, עם נפח של 345-1310 ליטר.

 

הערה : יש לציין כי בשוק הסיני לדגם אורך של 4.15 מטר בלבד, אך שאר המידות זהות לחלוטין. ההבדל הוא רק בעיצוב השונה לפגושים מלפנים ומאחור כאשר זה הקדמי אחראי על עיקר התוספת לאורך. האם זה בשל שינוי בטיחותי או ויזואלי בלבד? לא יודע לנו. מה שכן, זו הסיבה ש- BYD מגדירה את הדגם באירופה כרכב האצ'בק משפחתי, עם מידות דומות לאלו של פולקסווגן גולף, ולא כרכב סופרמיני כפי שהדגם משווק בסין וביפן. 

 

BYD דולפין תא הנוסעים
עיצוב בהשראת האטו 3.

לדולפין עיצוב חיצוני מודרני ונעים לעין, גם אם יחסית שגרתי למדי אך לפעמים זה כל מה שצריך בכדי לקלוע לטעמם של מרבית הרוכשים. תא הנוסעים לעומת זאת הוא BYD טיפוסי וכמו באוטו 3 גם כאן נמצא עיצוב מקורי וייחודי בהשראת עולם המים ועם עיצוב ייחודי למתגים השונים. 

 

מערך המסכים זהה למוכר לנו מהאטו 3 וכולל לוח מחוונים דיגיטלי קטן ומערכת מולטימדיה עם מסך  "12.8 גדול שגם כאן, מסתובב על ציר למעבר בין תצוגה אופקית לאנכית. 

 

BYD דולפין תא הנוסעים
עיצוב מקורי לכפתורים.

כל דגמי הדולפין מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד. בנוסף, בהתאם לרמת הגימור, נוכל למצוא גם מצלמת 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 39

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.